Verhuizen naar Bangladesh.

Hey, ik zit met een heel vervelend probleem.
Mijn moeder werkt op dit moment bij oxfam novib, maar ze wil ervaring op doen in het buitenland. Nu is ze aangenomen in Bangladesh. Ik gun mijn moeder deze baan supererg, aangezien ik weet dat ze haar werk bij oxfam novib echt niet luek meer vindt.
Maar ik ben toch pissig, en dit is omdat ik maar 1,5 jaar van mijn examen verwijderd ben. En ik doe gymnasium. En mijn ouders weten dat ik de school waar ik op zit altijd heb gehaat vanwege de mensen die altijd vervelend deden. Dit jaar is het allemaal veel leuker, ik kan eindelijk uitgaan omdat mensen me nu veel aardiger vinden, mensen zijn leuker en gezelliger en dit is echt het jaar waar ik al 4 jaar op heb gewacht. En nu, na al die moeite willen mijn ouders dus weg. Vier jaar voor niks grieks en latijn (rotvakken) gedaan. Vier jaar voor niks gewacht op het moment dat ik eindelijk niet meer geziekt zou worden maar gewoon geaccepteerd. Vier jaar voor niks gewacht dat jongens me ook echt leuk beginnen te vinden en ik eindelijk over mijn onzekerheid heen ben. 1,5 jaar, en dan ben ik klaar, en mijn ouders willen nu weg, naar 1 van de armste landen ter wereld.

Oke. Wat wil je nu van ons?

Inderdaad. Wij kunnen jouw moeders gedachte niet veranderen…

Doe normaal man, die reacties hierboven. Ze wil gewoon haar verhaal kwijt, verhuizen naar Bangladesh is niet zomaar iets en zeker niet als je Nederland gewend bent.

Is ook niet niets. Maar wij kunnen er niks aan doen.

Ja ik ben het met je eens anatidaephobia, dit is echt wel heftig hoor. Ik vind het heel kut voor je TS, als ik jou was zou ik alles op een rijtje zetten wat je voelt en denkt en het in een brief voor je ouders opschrijven. Misschien dat ze dan snappen hoe je erover denkt! Sterkte!

Het feit dat zij haar verhaal al aan ons kwijt kan zal al heel fijn zijn, ookal kunnen wij er niets aan doen.

Het is inderdaad heel kut voor jou en ik begrijp jouw gevoelens ook, maar waarschijnlijk is dit ook een kans voor je moeder en dat kan nu eenmaal geen 1,5 jaar wachten.
Het is erg rot dat het nu net beter gaat op school en dat jij dan weg moet, maar je kunt het ook van een andere kant bekijken. In Bangladesh kun je een nieuwe start maken en nieuwe mensen leren kennen. Ik vind zelf de cultuur heel mooi (wat ik ervan weet, ben nog nooit in bangladesh geweest). Als mensen arm zijn, zijn ze sneller tevreden met wat ze hebben…
Dit maakt het er natuurlijk niet makkelijker op, maar ik wil je proberen te laten zien dat het ook een goede kant kan hebben. Uiteindelijk zal je je er toch bij moeten neerleggen en kun je er beter het beste van maken en er het positieve van proberen in te zien.
Ik wens je heeel veel succes met de plannen van je ouders!

Het is niet alleen de bedoeling op dit forum om er iets aan te doen, je kan ook gewoon vragen om adviezen hoe ermee om te gaan, of steunbetuigingen.

Echt hé.

Kan jij niet gewoon in Nederland blijven wonen tot je je diploma hebt?

Relax. Het was niet aanvallend bedoeld.
Ik ben alleen benieuwd of de TS gewoon haar verhaal kwijt wil, of echt tips o.i.d. van ons wil. Anders weet ik ook niet hoe ik op dit topic moet reageren.

Misschien wilde ze gewoon even haar verhaal kwijt? Is er indd geen mogelijkheid om bij familie ofzo te gaan women? Je bent 16 als 't goed is, dan zou je nog altijd op “jezelf” kunnen gaan wonen. Misschien even googlen? Heb je al verteld hoe je je voelt aan je moeder? Dit is niet niks voor iemand op deE leeftijd, ik zou echt gek worden als m’n moeder zoiets zou bedenken!

Dankje voor alle lieve reacties. Ik baal er echt heel erg van en zit er ook echt om te janken. Als ze dit 4 jaar geleden had gedaan, hadi k het juist leuk gevonden, fantastisch toch, een nieuw land? Ik kan dan ook naar een van de beste internationale scholen ter wereld gaan. Voor mijn broertje is het fantastisch, ongeveer het beste (prive) onderwijs wat er bestaat, en het wordt ook nog eens gefinancierd door mijn moeders baas. Maar voor mij is het gewoon al te laat. Nog 1,5 jaar, ik kan dan toch niet alles inhalen ofzo. Ik kan echt niet geloven dat ik gewoon 4 jaar zo ongelukkig ben geweest en heb gewacht voor dit jaar, en dan gebeurt dit.

Het doel van dit topic is dat ik gewoon wil weten hoe ik er mee om kan gaan. Ik heb alles al aan mijn moeder verteld, maar ze zegt: ‘ja ik snap je heel goed, maar ik zit gewoon helemaal vast met dit werk. Ik kan gewoon niet vooruit komen’
En mijn moeder heeft toen zij jong was OVERAL gewoond, bangladesh, pakistan, kostschool in india, ierland, vs, israel. Allemaal vanwege haar vaders werk. En dan is het ook zoiets om dan te zeggen ‘jamaar ik wil niet want ik wil hier blijven’. Zij heeft ook niet de jeugd gehad die ik nu heb, waarom zou ik hem dan wel moeten krijgen. Ik snap har ook wel helemaal, en ze doet heel begrijpend, maar ik wil gewoon niet.
Even een random voorbeeld:
Gister was ik uitgeweest met een vriendin, en ik had nieteens zo veel gedronken (drie witte wijntjes) en ik was helemaal lam. (ik ben klein en dun en dronk op een lege maag). Ik heb later alles uitgekotst en was gewoon te ziek om te fietsen. Toen heeft ze me helemaal naar huis gefietst achterop, heeft me in bed gelegd en is toen zelf naar huis gefietst. Hoe ga ik ooit zo’n vriendin vinden? HOE? Ik vond het zo lief van haar, en dan heb ik gewoon niemand waar ik heen kan als ik me kut voel. Ik heb altijd super veel ruzies met mijn ouders, en toen het vorig jaar een paar weken superslecht ging kon ik altijd een vriendin bellen om te vragen of ik bij haar kon slapen. En altijd kon het.

Oke dan begrijp ik het. Misschien handig om dat even in je beginpost te zetten. Dan begrijpen wij wat we er mee aan moeten.

En nogmaals, was niet aanvallend bedoeld. Begreep gewoon niet exact het doel van dit topic.

Kan je op één of andere manier niet in Nederland blijven?
Bij familie, of iets dergelijks?

Dat wilde ik net voorstellen (:

Ik ben helemaal niet close met familie. Van mijn vaders kant zijn ze allemaal nogal kil (ik zie ze ook echt maar 1x per 1,5 jaar ofzo behalve mijn oma) en ze wonen allemaal ver weg. En mijn moeders familie woont in de VS (ze is amerikaans) dus dat is ook geen optie

Goede vrienden van jezelf? Goede vrienden van je ouders?

maar hoe gaan je ouders daar dan geld verdienen? en moet jij dan de hele dag gewoon thuis zitten? of moet je daar gaan werken/naar school? want dat lijkt me ook drie keer niks…

misschien kan je tot je je diploma hebt bij je oom&tante of opa&oma wonen? of een ander familielid/kennis?
pff, ik vond het al erg om te verhuizen naar de andere kant van nederland, laat staan naar de andere kant van de wereld! :astonished:
en voor hoe lang willen ze daar gaan wonen dan?
xx