Verhuizen naar Amerika leuk of niet?

Hoi meiden!
Mijn vader heeft een baan aangeboden gekregen in Californië, dit zou ook betekenen dat ik daar heen moet verhuizen. Het is nog niet zeker, maar ik wou me er alvast wat in verdiepen. Iemand ervaring met verhuizen naar Amerika of een ander land? En misschien wat tips of voordelen en nadelen voor het leven in Amerika?
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ps. Ik spreek vloeiend Engels dus de taal is geen probleem

Omg ik ben jaloers

Hoe oud ben je? Wat voor opleiding doe je?

Amerika is wel een leuk land, alleen financieel en sociaal heel erg individueel en rechts, waardoor het lastig is als je niet zoveel geld hebt.

Ik ben 15 en doe tweetalig VWO

Ik heb trouwens al gehoord van iemand dat de scholen in Amerika bijna allemaal rond vmbo liggen, dus dat zou misschien een probleem kunnen zijn

Het schoolniveau ligt daar wel laag, maar misschien kan je anders advanced classes nemen.

Oh dat zou ik eigenlijk niet weten :cold_sweat: een private school is toch meestal zo’n dure strenge school? Beetje à la Gossip girl of zit ik er nu compleet naast haha?

Oké ben ik de enige die de titel een beetje raar vind. ‘O naar een ander land verhuizen is leuk, dus laat ik maar gaan, o het is niet leuk dan niet’.

Ik heb een kennis wonen in Amerika die er al 15 jaar woont dus er is het een en ander wat ik je kan vertellen.

Als allereerste:

• Geen baan als volwassene? Dan heb je kans dat ze je nog niet eens meer aankijken. (Amerikanen zijn over het algemeen redelijk rechts net zoals hier boven wordt genoemd)
    -Rechten!! Let goed op wat je rechten zijn in Amerika a.u.b en dat is geen grap, je kunt voor iets aansprakelijk worden gesteld waar je van zou zeggen dat je er helemaal niet verantwoordelijk voor bent. Kennis had meegemaakt dat een Amerikaan tegen een paaltje o.i.d was aangereden, heel de straat werd daarvoor aansprakelijk gesteld, je kunt voor de gekste dingen aansprakelijk worden gesteld.
    -Afspraken, als een Amerikaan een afspraak dat hij morgen langs komt, hoef je hem niet per se te verwachten, hij heeft al regelmatig meegemaakt dat er een afspraak gemaakt wordt en dat degene gewoon niet komt opdagen.

Ten tweede:

• Ik bedoel het is Amerika, je hebt er prachtige huizen met prachtige landschappen!
  • Bepaalde beroepen zoals dokter betalen ontzettend goed in Amerika.
  • Je hebt een onvergetelijke ervaring waarschijnlijk. (:

Nu wil ik er wel even bij zeggen, dit zijn ervaringen en het kan goed zijn dat jij het straks allemaal heel anders ervaart.

Mijn vriendin had dit ook meegemaakt. Ze ging naar Californië en had echt een top leven voor 6 maanden. Dr vader raakte zijn baan kwijt en dag dag mooi huis en grote school. Ze wonen nu in een klein dorpje in Georgia volgensmij en hebben echt een klein huis met 1 slaapkamer en een badkamer.

Maar als jou vader een goede baan heeft zou het natuurljjk wel echt heel leuk zijn! Veel plezier iig

Mijn buren zijn een jaar terug naar Amerika verhuist, wel naar Washington dc, dus wel een andere plek dan jij. Mijn buurmeisje gaat daar naar een Brits Engelse school, daar ligt het niveau volgens mij ook wat hoger (ik weet het niet 100% zeker). Verder zeggen ze dat je beter een geloof aan kan hangen dan dat je atheïst bent. Verder hebben ze het daar geloof ik erg naar hun zin, veel plezier voor als je gaat :grinning:

Ik heb wel ervaring met het verhuizen naar een ander land. Geloof mij, de eerste maand is alles helemaal leuk, daarna word het gewoon allemaal normaal. De grootste tip die ik je kan geven is: aanpassen!
En verder neem ik aan dat je ouders overal aan hebben gedacht en alles wel weten.

Als je vanuit het buitenland komt voor een baan is er vaak hele goede begeleiding van het gezin (dat was bij ons tenminste zo) De werkgever van je vader helpt dan bijvoorbeeld bij het zoeken naar een woning, een goede school (en dat je er binnen komt)
Ik zou er vooral veel met je ouders over praten. Wat goed is voor jou en jullie gezin. Het is een grote stap, daar moet je eerst veel voor bespreken.