Oké ben ik de enige die de titel een beetje raar vind. ‘O naar een ander land verhuizen is leuk, dus laat ik maar gaan, o het is niet leuk dan niet’.
Ik heb een kennis wonen in Amerika die er al 15 jaar woont dus er is het een en ander wat ik je kan vertellen.
Als allereerste:
- Geen baan als volwassene? Dan heb je kans dat ze je nog niet eens meer aankijken. (Amerikanen zijn over het algemeen redelijk rechts net zoals hier boven wordt genoemd)
-Rechten!! Let goed op wat je rechten zijn in Amerika a.u.b en dat is geen grap, je kunt voor iets aansprakelijk worden gesteld waar je van zou zeggen dat je er helemaal niet verantwoordelijk voor bent. Kennis had meegemaakt dat een Amerikaan tegen een paaltje o.i.d was aangereden, heel de straat werd daarvoor aansprakelijk gesteld, je kunt voor de gekste dingen aansprakelijk worden gesteld.
-Afspraken, als een Amerikaan een afspraak dat hij morgen langs komt, hoef je hem niet per se te verwachten, hij heeft al regelmatig meegemaakt dat er een afspraak gemaakt wordt en dat degene gewoon niet komt opdagen.
Ten tweede:
- Ik bedoel het is Amerika, je hebt er prachtige huizen met prachtige landschappen!
- Bepaalde beroepen zoals dokter betalen ontzettend goed in Amerika.
- Je hebt een onvergetelijke ervaring waarschijnlijk. (:
Nu wil ik er wel even bij zeggen, dit zijn ervaringen en het kan goed zijn dat jij het straks allemaal heel anders ervaart.