Verhuizen midde havo 4

Mijn moeder en ik hebben al langer plannen om te gaan verhuizen, zowat 200 kilometer verder. Alleen duurt het nog ongeveer een maand of 2/3 totdat we een huis krijgen bij van woningvereniging. Dan zit ik dus midden hier in havo 4. Kan je dan uberhoubt van school veranderen omdat je met PTA proefwerken en alles zit?

volgens mij kan dat gewoon, maar ik weet t niet zeker…
zou eerst bellen met de school ofzo :slightly_smiling_face:

ik zou het niet weten, maart het lijkt me erg vervelend…
succes in elk geval!

Ja dat kan wel, tenminste een klasgenoot ging na de eerste periode in havo 4 verhuizen.

tuurlijk kan dat. je kunt toch niet 200 km verderop naar school gaan als je nog op de middelbare zit?!
veel succes met alles.

Ik ga ook verhuizen midden 4e, alleen zit ik in vwo x]
Ik ga zo’n 150 km verderop wonen x]

Ja dat kan inprinciepe wel.
Maar over de maanden dat jullie dat huis krijgen, kan je er dan ook gelijk in?
Als er ook nog verbouwt moet worden, dan duurt het langer.
Dan zou ik kijken of je bij familie/vrienden het jaar kan afmaken, de laatste 3 maanden ofzo.
En overstappen kan ook hoor, scholen lopen goed in elkaar over. Lesstof blijft toch het zelfde.

überhaupt
Ja dat kan, ik heb zo’n 3 keer gehad dat er iemand nieuw bij mij in de klas kwam halverwege het jaar

Ik heb ook eens iemand gehad die halverwege kwam. De PTA’s van school werden dan opgestuurd naar de nieuwe school. Verder vond ze het wel wennen omdat er andere boeken waren enz. Hoewel een hoop stof wel hetzelfde zal zijn maar in een andere vorm.
Van te voren anders even een gesprek nemen met de decaan en die kan je dan meer vertellen, wel zo fijn.