Verhuizen examenjaar??!

Mijn ouders willen graag gaan verhuizen, naar een stad de echt te ver weg is om op mijn huidige school te blijven. Het plan is dus dat ik na de zomervakantie, 6 vwo volg op een andere school.

En buiten alle andere ‘sociale’ dingen die ik achter moet laten, ben ik vooral bang voor problemen met mijn opleiding zelf.
Is het wel zo handig om 6 vwo op een andere school te volgen? Kan ik al mijn SE-punten meenemen? Ik heb altijd mijn best gedaan, en moet er eerlijk gezegd niet aan denken alles opnieuw te moeten maken :S

Heeft iemand ervaring hiermee?

Denk niet dat je het opnieuw moet gaan maken hoor, maar het lijkt me niet bepaald fijn en makkelijk. Omdat je ineens nog moet wennen en andere boeken ed. Het meeste in het examenjaar is wel herhaling, maar het kan natuurlijk wel zijn dat je net wat nieuwe stof mist hierdoor.

Probeer er eens met je ouders over te praten en zeg dat je liever dat laatste jaartje op je oude school wilt afmaken.
Als het niet lukt kun je misschien een jaartje bij iemand uit je familie logeren ?

informeren bij de school?

ik zou wachten (je ouders dan)
want je moet helemaal wennen en dan kan je je niet volledig op je school richten…

Maar is het al helemaal rond enzo, de verhuizing? Want ik vind het een beetje… lullig voor jou. Dat ene jaartje. Ik denk dat je de stress van een verhuizing en een nieuwe omgeving er beter niet bij kunt hebben in je examenjaar.

Ja het is best moeilijk; want als we nog een jaartje wachten, zit juist mijn broer weer in zijn examenjaar :S
&Mijn ouders willen het liefst zo snel mogelijk weg. :frowning_face:

Wat jammer precies in examenjaar! Echt k u t voor je.
Jammer dat ze niet gewoon twee jaar wachten ,zodat zowel jij en je broer met school klaar zijn…
Ik heb een kennis en haar ouders plus zusje verhuisde ook in haar examenjaar. Maar zij bleef wel gewoon op school. Ze woonde dan bij iemand in . Volgens mij bij haar vriend. Maar misschien kan je iets regelen met iemand? Ook al is dat ook een hoop gedoe! Ik vind echt wel rot voor je dat je ouders precies nu willen verhuizen! Maar veder heb ik geen advies sorry… :frowning_face:

Mijn ouders zeggen ook dat het juist goed voor me kan zijn, om in een heel nieuwe omgeving terecht te komen. Zo zal ik in hun nieuwe woonplaats ook nog vrienden opdoen, want als ik na mijn examen daar zou gaan wonen heb ik daar echt 0 kennissen!
Volgens hen valt het allemaal wel mee, en ik wil ook niet gelijk de gene zijn die heel de verhuizing tegenhoudt…

Ik zou gewoon graag iemand spreken die het zelf ervaren heeft ??

jah ik ben zelf ook verhuisd tijdens me vmbo examen en ik ahd er niet echt problemen mee of stress, mjaa misschien komt dat omdat ik me nooit stress om school…

niemand die hier meer over weet? :frowning_face:

in sommige gevallen moet je vwo 5 overnieuw doen, maar dan moet je even contact opnemen met de school (het beste is de decaan) waar je dan naartoe zou moeten gaan.

Je hoeft helemaal niets over te doen hoor, tenzij je VWO 5 maar net hebt gehaald of zo.

Ik denk niet dat het een ramp is. Vrienden maak je vrij vlot en een nieuwe school is alleen maar leuk denk ik.

Hi ik maak nu precies hetzelfde mee! Verhuizen in mijn examen jaar… ja t lijkt me nii bepaald handig ofzo maar weet je t is natuurlijk een zeer leuke uitdaging komt allemaal vast wel goed, ik reageer laat dus miss ben je al verhuisd? Hoe gaat het nu ?

Oud topic, slotje