Verhalen die rond gaan.

Hay. Ik heb een hele lieve vriend en ben stapelgek op hem. We komen allebei uit verschillende vriendengroepen die geen contact met elkaar hebben. Nu merk ik steeds vaker dat er dingen verteld worden over mij tegen hem. Bijvoorbeeld tijdens feestjes. Ik ken niemand van die mensen maar zij blijkbaar mij wel. Er worden dan allemaal dingen over me verteld dat ik hem niet leuk vind en met andere jongens zoen/blijf slapen etc. Hij zegt dat die hier niks van aantrekt en het niet geloofd. Maar ik voel me er gewoon kut over. Ik ben netjes opgevoed, drink amper maar ga wel uit. Alleen dat is gezellig met vriendinnen dus ik snap niet hoe die verhalen er over mij komen. Het beeld wat ik weet over die meisjes is: panty, korte rokjes, lage topjes. Wat ik totaal niet doe. Het probleem is dat hij die meisjes ook niet kent en dat ze wel naar hem toegaan om dingen over mij te zeggen, ik wil niet meer dat dit gebeurd. Hoe kan ik daarvoor zorgen. Want het is echt niet waar zal hem nooit zo behandelen.

Je kunt denk ik het best doorgaan met negeren. Als je ruzie gaat schoppen, maak je het alleen maar erger.

Als jouw vriendje de meisjes niet kent, kan hij er ook niet vanuit gaan dat de verhalen waar zijn.
Heb je dit al eens met hem besproken hoe hij er tegenaan kijkt?
Dan hoef je nergens bang voor te zijn.
Dat het een kut gevoel geeft vind ik logisch, zou ik ook hebben.

Je kunt er niet zo veel aan doen.
Laat duidelijk aan je vriend zien dat je het heel vervelend vindt, dat de roddels niet waar zijn en dat je heel veel om hem geeft en betrouwbaar bent, dan kan er weinig misgaan.
Ik geloof alleen wel dat er een reden moet zijn dat die meiden zo over je roddelen. En daarmee bedoel ik niet per se dat jij iets verkeerds hebt gedaan, misschien zijn ze gewoon jaloers op je omdat jij zo’n leuke vriend hebt, maar er moet wel een reden achter zitten denk ik.

Jeetje wat vervelend! Ik heb ook wel eens meegemaakt dat dingen over mij gezegd werden die echt niet klopten. Voel je je behoorlijk machteloos… Maargoed, je vriend heeft al gezegd dat hij zich er niks van aantrekt dus dat is wel fijn!:slight_smile: Misschien kun je hem nog wel vertellen dat je er echt mee zit dat dit wordt gezegd en je je afvraagt waarom dit gebeurd! Dan is het voor hem ook duidelijk dat het gewoon domme roddels zijn. Vervolgens gewoon niks van aantrekken, als je laat merken dat het je wat doet zullen die meisjes doorgaan. Als je doet alsof het je niks kan schelen zullen ze er snel zat van zijn.

Ik heb er deze week nog over gesproken met hem. En hij moest huilen omdat het hem pijn doet dat zulke verhalen tegen hem verteld worden. Het is niet dat het rond gaat maar meer tegen hem gericht. Voordat ik hem kende heb ik hier nooit last mee gehad. Ik weet zelf de reden ook niet omdat ik me niet herken in het beeld wat hun vertellen. Ik ben al een half jaar samen met hem en in die tijd zou ik hem meerdere malen bedrogen hebben wat niet alleen bleef bij zoenen (er worden geen namen genoemd). Terwijl ik dat nooooit echt nooit zou doen.

Wow, het klinkt alsof ze jaloers zijn of zo. Wat raar dat ze dat zeggen. Je kunt je vriend het beste blijven overtuigen dat het leugens zijn, en laten zien dat je er erg mee zit.

Het is wel erg laag van die mensen trouwens.