(Verhaal) Zwetende gezichten en klotsende oksels.

Jasmijn is een meisje van 14 jaar die een jongen in het zwembad heeft ontmoet genaamd Steijn. Ze hebben enkel alleen wat gepraat want er werd afgesproken dat ze een keertje wat zouden gaan drinken maar dit is er nooit van gekomen. Nu belt haar vriendin Larissa dat hij haar gymles gaat geven, want dit moet voor zijn opleiding. Maar of dit wel zo leuk lijkt als het is …

DEEL 1

‘Jasmijnnn, kom eruit wakker worden!’ klonk er vaag in mijn oren en ik keerde mij nog maar is suf om. ‘Jasmijhijn word nou is wakker het is al half 8 geweest hoor!’ schreeuwde mijn moeder nog een keer geïrriteerd. ‘Ja ik kom al maar je hoeft niet zo te schreeuwen jezus’ riep ik terug naar mijn moeder. Ik zat op het randje van haar bed en rekte me uit en keek naar buiten. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht toen ik zag dat de zon scheen ‘he dit is alweer een pluspunt aan deze hele ochtend, als mijn moeder niet zo zat te schreeuwen was ik tenminste fatsoenlijk wakker geworden!’ dacht ik. Ik liep nog iets wat wankelend naar beneden want ik had gister een feestje gehad en een paar glaasjes teveel gedronken. Op mijn trillerige benen liep ik naar buiten en rookte even een peuk op. Opeens ging de telefoon, ik nam de telefoon op en was er erg benieuwd wie deze gek was die om 5 voor 8 ’s ochtends belde.

‘Met Jasmijn Bouwhuis’

‘Jo, met Larissa’

‘Oh hihi, eh hai!’

‘Ja sorry dat ik zo vroeg bel maar ik moet je wat vertellen’

‘O vertel!’

‘Die steijn, je weet wel van het zwembad gaat ons een gymles geven!’

‘O mijn god, dat meen je niet! Wat dan? Hoe weet jij dat?’

‘Dat vertelde Raymon want dat is een vriend van hem’

‘O nee dat word nog wat, maar morgen hebben we ja het derde uur gym?’

‘Eh, nee lieve schat vandaag het vierde uur al’

‘Shit, oke ik ga mij dan maar rap een beetje toonbaar maken voor de buitenwereld want ik lijk wel een Zwijn die net geboren is!’

‘Haha muts, ja ik zie je dan om 10 over 9 he, niet vergeten!’

‘Nee nee, komt goed tot zo!’

‘Joe, tot zo!’

Shit, dat was het eerste wat ik dacht. Waarom moet Steijn mij nu perse zien nu ik net een kater heb, wallen die zo blauw zijn als verschimmelde frikandelen en ogen zo klein als konijnenkeutels?’ Nee, niet zo raar denken dacht ik. Ik vind Steijn nu al een tijdje leuk sinds ik hem heb ontmoet in het zwembad, maar dat hij gymles gaat geven aan mij met klotsende oksels en een zwetend gezicht, moet ik dat aantrekkelijk vinden? Ik keek nog een keertje in de spiegel. Nadat ik mijn wimpers nog maar even 2 liter mascara had opgesmeerd en wat foundation had opgesmeerd waardoor mijn huid plastic leek dacht ik dat het wel goed eruit zag, en ik fietste naar Larissa.

—Reacties??

Je gebruikt te weinig komma’s, en je moet ook letten op je spelling. Maar ik vond je vergelijking met die konijnenkeutels etc. wel leuk :]

Leuk verhaal! Alleen, ze is 14 maar rookt en is op een doordeweekse dag dronken? Dat is het enige wat ik een beetje ongeloofwaardig vond. Hahah.

haha dankjewel voor jullie reacties in ieder geval!

Leuk verhaal!
Alleen je interpunctie (punten, komma’s) etc. kan wel wat beter. Daarnaast zou je de hoofdpersoon beter iets ouder kunnen doen, aangezien een kind van 14 geen kater hoort te hebben op een doordeweekse dag('s weekends ook niet, though)

Nee oke, maar Jasmijn is een meisje die je wel een beetje als aso kunt zien want zij rookt en alles waar haar moeder bij is. Dus vandaar haha.

Maar in ieder geval wel bedankt voor de tips!!

DEEL 2

‘Laris, ik weet niet of ik dit wel zo leuk vind dat hij les gaat geven aan onze klas’ vertelde ik best wel zenuwachtig aan haar. ‘Waarom niet?’ vroeg ze verbaasd. Nou je weet wel, die arrogante Ilja, die geen 1 meisje een blik gunt maar alle jongens wel zoenpartij met haar, wedden dat die met hem gaat flirten.’ ‘Nee man, hallo jij kent hem beter als haar.’ ‘Ik weet niet, ik zou dat zo rot vinden als dat zo is wedden dat ze dat gaat doen ik weet het 99,9% zeker.’ ‘Hou nou maar op met je zo druk maken over alles, wees blij dat je hem nu weer ziet!’ ‘Ja, ik weet het… weetje, we zien wel hoe het verloopt ik ga gewoon spontaan tegen hem doen en als hij denkt ‘daar heb je dat wijf ook weer te zeuren’ dan loop ik gewoon bij hem weg.’ ‘Ja glimlachte Larissa naar mij.’

We zette onze fietsen in het oude fietsenhok en keek beetje verschrikt in het rond want ik had het gevoel dat hij in de buurt was. Er ging een rilling over mij heen, ik dacht dat ik met 17 graden best wel in een hempje kon lopen. ‘Hey Jasmijn’, hoorde ik achter mijn rug. Ik deed alsof ik het niet horen, stel je is voor dat Steijn het is en liep samen met Larissa over het schoolplein richting de kapstokken. ‘Jasmijn?!’ hoorde ik nog een keer door iemand riepen, ik keek toch maar achterom. ‘O haha, heey Ilse had niet door dat jij het was!’ Tgg, het was Ilse maar het vrolijke grietje van de school. Ze kwam met haar rode Adidas vestje in haar hand naar mij toe lopen. ‘Weetje wie hier komt gymles geven vanmiddag!’ ‘Jaja, ik weet het allemaal al vertel het niet nog maar een keer want ik zie er op het moment niet uit en had hem liever op een ander moment willen zien haha.’ ‘O sorry, nou zo slecht zie je er ook weer niet uit hoor zij ze met een grijns.’ ‘Wat ben je ook een trut eingelijk ook he.’ zij ik tegen haar. ‘Nah, hoezo?’ ‘Nee sorry, ben beetje met verkeerde been uit het bed gestapt geloof ik want ben niet echt in the mood zij ik op een vervelende manier.’ ‘O vertel!’ ‘Nou als ik tegen je zeg dat ik als ontbijt een paracetamol heb gehad en veel make-up heb opgesmeerd weet je denk ik al genoeg!’ ‘Eh ja denk het wel, beetje brakjes?’ ‘Zeg maar gerust beetje boel en ik liep weg.’

Na dat ik al 3 lesuren achter de rug had gehad, ging ik even pauze houden dit keer niet in de aula maar in de wc. Waarom in de wc? Nou het feit dat ze hier spiegels hadden is wel heel fijn want ik ga Steijn zo weer zien! De zenuwen gieren door mijn lijf, ik heb me nog nooit zo zenuwachtig gevoeld, maar ook nog nooit zo verliefd

reacties? ik schrijf deze verhalen voor jullie =p

Spelling en interpunctie is niet echt sterk. :frowning_face: verder zou t een top verhaal zijn!

het verhaal is op zich best leuk, maar de spelling is zóó verschrikkelijk slecht! Als je hier niets aan doet ga ik het iig niet volgen…

Zoals ik al zei: wel een leuk verhaal.
Denk er alleen om dat je ‘aanhalingstekens’ zet aan het begin en het einde van gesproken tekst, niet aan het begin en einde van de zin…
En laat iemand je spelling nakijken.