[Verhaal] Zwart Licht

Zwart Licht

4 Meisjes
4 Verhalen
1 Bijzondere vriendschap

Chloe(15)
Megan(16)
Melissa(15)
Amy(16)

Het is misschien handig als je een stukje post.

Chloe pov;

Onder het badkastmeubel stond een weegschaal. Snel pakte ik hem, en ging er op staat. 55 kilo. Nog 5. Ik stak mijn vinger in mijn mond en spuugde al mijn eten uit. Ik trok snel door, en dronk snel water achter elkaar. Niet dat ik veel at. Maar alles wat ik at, moest er uit. En daarbij viel het op als ik niet at. Ik moest en zou die galajurk passen. Het is wel mijn eindexamen feest hoor! Ik wil iedereen verbazen. Nu ben ik dik, en lelijk. En klein. Waarom zitten al mijn vriendinnen op een andere school? Ik zie ze nooit. Bijna nooit. Ze wonen allemaal aan een andere kant van Nederland. Snel poetste ik mijn tanden, en deed mijn pyjama aan. Snel pakte ik mijn mobiel, en klinkt op whatsapp. Met zijn 4tjes hadden we een leuk groeps gesprek. ‘Ga nu slapen. Loveyou sweeties’ x Chloe

Getallen onder de twintig schrijf je voluit.
Verder nog wat kleine foutjes en is het tot nu toe wel erg cliché.
Daar kan natuurlijk nog verandering in komen.

Megan pov;

Onderuitgezakt zat ik op de achterbank van de auto. Mijn moeder keek me bezorgt aan in de spiegel. ‘Het komt wel goed, lieverd’ In glimlachte zwakjes. Ik had zin om heel hard te roepen. ‘HET KOMT NIET GOED! BEGRIJP DAT DAN!’ Maar ik deed het niet. Ik zei het niet. En zou mijn ouders alleen maar pijn doen.l Ik pakte mijn mobiel, en zag dat ik een nieuw berichtje had. Whatsapp. Ga nu slapen. Loveyou sweeties’ x Chloe Zin om te antwoorden had ik niet. Ik miste Chloe wel. Net zoals Megan en Melissa. Waarom woon ik nou zo ver weg? Maar ik zou zozo niet veel puf hebben om daar heen te gaan. Ik zou moe worden. Morgen uitslag. Eindelijk.

Dankjewel voor de tips. Wat bedoel je met cliché?

Dat er veel verhalen zijn die hier op lijken en dat het niet echt bijzonder is.

Melissa;

‘Ik wil het niet! Dat zeg ik toch! Laat me gaan!’ Volop kreeg ik een klap in mijn gezicht. Mijn wang brandde, en ik deed moeite om me tranen in te houden. Ik keek recht in Mike’s ogen. Waarom was hij nou niet gewoon de lieve, leuke jongen, waar ik verliefd op was geworden? Maar nu was hij… Hij is gewoon een ontzettende klootzak. ‘Luister meisje. Jij gaat naar mij luisteren, begrepen? Ik kan hier veel geld mee verdienen, en dat laat ik niet verknallen door jou!’ Ik knikte snel. De jongens op de bank lachte me uit. ‘Kom schatje…’ ik keek hem trillend aan, maar ging toch met hem mee naar boven.

Amy pov;

‘Mam, ik heb koppijn, ik ga naar bed.’ ‘Is goed lieverd, slaap lekker!’ Ik ging naar boven, en poetste snel mijn tanden. Mijn hoofd brandde, met mijn hand greep ik ernaar. Ik voelde me erg duizelig en misselijk. Het werd zwart voor mijn ogen.

Je schrijft wel erg korte stukjes. Misschien is het handig om wat dingen uitgebreider te beschrijven zodat de lezers zich wat beter in kunnen leven. Denk aan gedachten en omschrijvingen.

Megan pov;

Meneer Helsma keek telkens mijn kant op. Ik lette niet op. Vandaag was ik gewoon erg afwezig. Ik kan er niks aan doen. Plotseling kwam Mevrouw Heidema binnen. ‘Megan, je moeder staat beneden, je moet naar het ziekenhuis.’ Snel pakte ik mijn spullen, en ging naar beneden. ‘Megan, kom, we moeten naar het ziekenhuis.’ Ik liep achter haar aan naar de auto. Snel reden we naar het ziekenhuis. We liepen naar de lift. ‘Afdeling zes’ Hoorde ik mijn moeder mompelen. Op de afdeling lijst keek ik wat dat was. ‘Oncologie. Mam, heb ik kanker?’ ‘Ik weet het niet’

Weet je ook misschien iets positiefs aan het verhaal?

Rustig, hé. Ik probeer je alleen maar te helpen, hoor.

Nee dat bedoel ik aardig. Of er ook iets leuks is aan mijn verhaal :’)

wel leuk eigenlijk :slightly_smiling_face:

Dankje!

Ja, hoor. Anders lees ik het niet. ^^

Oh haha gelukkig maar

Ik vind het juist niet cliché. Nou sorry hoor, er mogen misschien wel vaak van dat soort dingen geschreven worden maar de problemen zijn er zeker in het echte leven. Hierover word geschreven en dat is juist goed. Zo maak je de lezer bewust van dingen die redelijk vaak voorkomen [wat natuurlijk niet zo vaak zo moeten zijn]. Ik wil wel wat meer zien hoor :]