[VERHAAL] Zorg ervoor dat het het waard is.

[VRHL] Zorg ervoor dat het het waard is.

Dit verhaal gaat over Jessie. Een meisje van 15, en van plan is haar leven te veranderen. Nooit gebeurt er iets leuks in haar leven, en daar wil ze zo snel mogelijk verandering in brengen. Maar is alles het wel waard? Is dit echt wat ze wil? Of is ze nu gewoon heel erg wanhopig geworden? Er is een ding dat ze zeker weet : Ooit komt er een dag waarop haar leven voor haar ogen zal weg vloeien, en ze gaat haar leven precies zo maken dat het dan waard is om erna te kijken!

zou wel willen weten hoe het verder gaat eigenlijk :slightly_smiling_face:

Ben benieuwd, we weten nu natuurlijk alleen nog maar waar het over gaat en hoe ze heet, maar niet wat er allemaal gaat gebeuren en hoe je schrijfstijl is, waar ik wel nieuwsgierig naar bent! Dus ga lekker door :slightly_smiling_face:

#1 BEN IK MEER DAN ALLEEN DIT?

Ik opende m’n gordijnen, de frisse ochtendzon scheen door het raam mijn slaapkamer binnen. Ik sloot voor heel even mijn ogen en genoot van dit moment. Ik hield van de zon, iedereen werd vrolijk door de zon. En nee, dat verzin ik niet. Dat is wetenschappelijk bewezen. Ik opende langzaam mijn ogen, terwijl ik mijn hand door m’n lange blonde haar haalde. Ik fronste al snel mijn wenkbrauwen, en keek verbaasd naar buiten. Was dat nou… ? Nee dat kon niet, onmogelijk! Jessie, haal je niet zulke rare dingen in je hoofd. Toch voor heel even dacht ik dat Joris langs liep. Iets dat volkomen onmogelijk was. Joris wilde me nooit meer spreken. En zien? Nee dat wilde hij vast ook niet. Toch verbaasde het me dat hij nou net langs mijn huis moest lopen. Hij kwam hier nooit, dit was niet de kant die hij op moest. Zowiezo kwamen er niet veel mensen in onze verlaten straat. De meeste tijd was ik alleen, ik had full time werkende ouders. Dat zorgde wel voor veel geld. Maar verwend was ik niet. Ik zuchtte, en bedacht me hoe saai en stom ik mijn leven eigenlijk vond. Ik pakte m’n Blackberry van mijn bureau. Ik keek naar de tijd en besloot me maar om te gaan kleden. Dit werd een dag om nooit te vergeten.

Dankjewel voor de lieve reactie’s trouwens! :slightly_smiling_face:

upjee

het lijkt me wel leuk, verder!

De bel galmde door de schoolgangen. Snel nam ik afscheid van Anouk, en zocht in m’n tas naar mijn rooster. Normaal wist ik altijd wel waar ik zijn moest. Maar vandaag was alles zo… anders? Ik had geen controle meer over sommige dingen, en ik vond dat erg verwarrend. Het was iets dat ik niet gewend was. Het waren kleine dingen, maar toch irriteerde die kleine dingen me verschrikkelijk. Ik volgde de druke menigte, mijn klas, naar biologie. Het was onwerkelijk hoeveel energie er in een klas kon zitten. Mijn klas was een soort energiebom, die elke les ontplofte. Ik zelf kon ook ontzettend druk zijn, maar in deze klas niet. Ik voelde me niet op mijn gemak in deze klas, ik haatte mijn klas. Misschien was het nog mogelijk om over te stappen? Mijn vader kon wel een goed woordje voor me doen. Ik vluchtte als laaste de klas in, en ging op mijn vaste plek zitten - achterin, bij het raam, naast Sanne. Ze glimlachte even gemeend naar me, en richtte zich daarna weer op haar schrift. Sanne was meestal wel aardig. Met de rest had ik eerlijk gezegt, nog nooit een woord gewisseld. En dat die 3 maanden die we alweer op school zaten. Ik zuchtte, en keek door het raam naar buiten. Waarom moest alles zo snel verpest worden? Ik had er zó op gehoopt dat dit een geweldig schooljaar zou worden. Maar jammer genoeg zat ik niet bij één vriendin in de klas. Toch voelde ik iets. Dat iets zei dat mijn leven op z’n kop zou komen te staan.

verder!

Up!

super! ben benieuwd hoe het verder gaat

HIHI BLACKBERRY LIEFDE ('ll)
leeeeeukverhaalenzo :grinning:

Dankjewel voor de reactie’s, ga nu een stukje schrijven! Haha, ja idd dikke blackberry liefde! <3

De laaste bel die ik zou horen die dag, dreunde door de school heen. In een hoop tempo propte ik m’n boeken in mijn tas en vluchtte het lokaal uit. Ik wilde zo snel mogelijk bij mijn kluisje zijn. Na zo’n 5 minuten kon je op deze school niet meer normaal naar buiten lopen namelijk door de drukte. Toen ik bij mijn kluisje aankwam stond Anouk op me te wachten. ‘Eindelijk uit.’ Zuchtte ze. Ik knikte. Op dat moment wist ik niet, dat dat de laaste keer zou zijn dat we dat zouden kunnen zeggen. Wij wisten op dat moment wat het lot voor ons in petto had. Misschien hadden we het kunnen zien aankomen. We waren allebei altijd voor alles in, dat was dus de reden waardoor dit alles gebeurt was. Zuchtend pakte ik mijn boeken voor de volgende dag - boeken die ik niet eens meer nodig zou hebben! - en gooide mijn kluis met een knal dicht. Ik glimlachte naar Anouk en trok haar snel mee richting de uitgang van de school. ‘Wat ga je zo doen?’ Vroeg ze. Ik fronste mijn wenkbrauwen en dacht na. ‘Nog niet, vertel maar wat ik zo ga doen.’ Anouk glimlachte. We waren al zo lang vriendinnen, we kende elkaar door en door. ‘Wij gaan vanavond helemaal los!’ Gilde ze.

upjeee…

# HERE WE COME.

Ik haalde voor de laaste keer mijn hand door m’n haar. Ik zuchtte, en pakte snel wat laastje spulletjes. Vlak daarna klonk de deurbel. ‘Ik ga wel!’ Riep ik terwijl ik de trap af rende. Ik opende de deur, en verwachtte Anouk te zien. Raar genoeg was het iemand anders die daar stond. Iemand die ik totaal niet verwachtte te zien. ‘Joris?’ Vroeg ik. Hij keek me wat ongemakkelijk aan en haalde zijn schouders op. ‘Ik wilde weten hoe het met je ging.’ Zei hij. Nog steeds,- of opnieuw ook goed - vond ik hem leuk. Hij was ook leuk, dat veranderde niet zomaar. ‘Het gaat goed met me.’ Fluisterde ik, en sloeg mijn ogen neer.

Leuk! Geweldig, schrijf snel verder!

super !

upjee(L)…