Verhaal zonder naam

Dag allemaal! Door de vele verhalen die ik al gelezen heb begon ik ook de kriebels te krijgen om te beginnen schrijven. Net als mijn vriendin zijn we dus beginnen schrijven aan een verhaal! Ik moet nog een heleboel schrijven, maar ik wil jullie al een voorsmaakje geven :slightly_smiling_face: Enjoy!

x, Virginie

hoofdstuk 1
Mei 2012.
Voor de eerste keer in zoveel weken schijnt de zon opnieuw. Net alsof ze weet dat alles goed gaat en dat ze geen angst meer moet hebben om op deze gruwelijke wereld neer te kijken. Dat het goed zal komen. Rustig sus ik me met die gedachte. Het is nu al bijna drie weken voorbij en ik ben bang dat het ooit weer fout zal lopen. ik kan maar niet opvatten wat er gebeurde. Er zijn wel mensen gestorven weet je. Ik weet dat ik mezelf er niet langer mee mag kwellen. Ik zou zelfs blij moeten zijn dat ik deze planeet min of meer gered heb. Alleen het eerste parallel dan. Want van het mijne schiet er haast niets meer over… Jullie ontging alles, maar ja, jullie weten niets eens dat er nog een andere wereld bestaat naast die van jullie. Ook al weten de meeste mensen van jullie niet eens af van de vreselijke dingen die de afgelopen weken gebeurde, het was er wel. Ik moet het vergeten. En dat kan ik maar op één manier. Ik sluit mijn ogen en laat alles nog één keer gebeuren. Een keertje maar…
April 2012.
Het was weer eens een zonnige dag in primulam.
Op zonnige dagen mogen wij altijd buiten zitten. Ik, jasmyne windel en de andere meisjes.
Net als hen heb ik geen familie meer. Ze zijn namelijk 12 jaar geleden omgekomen in de strijd tegen de toenmalige hoogkeizer. Jaren lang heeft het tweede parallel geleefd in vrede. Maar deze keizer wilde alle landen veroveren van ons parallel. Hij had maar één doel: hij wou hoogkeizer worden over alle landen van het tweede parallel. Daarom besloot hij om alle keizers van de deelrijken uit te moorden. De keizer riep alle stevige mannen van ons land op om met hem mee te vechten. Onze familie wilde dat niet, en protesteerden. De bewoners van de andere deelrijken hadden ons nooit iets misdaan en het zou te wreed zijn om zomaar iedereen te vermoorden. Dus bijna heel de bevolking ging in opstand, en het werd hun dood. Doodgaan in deze wereld is immers normaal…
Maar het is erger om te sterven in een oorlog dan van ouderdom. De bevolking van ons land ? vochten om vrijheid, en die kregen ze met een moord op de keizer als gevolg. De jaren die daarop volgden waren de beste die onze inwoners gehad hadden. Er was geen keizer meer en we waren vrij om te doen wat we wilden. Maar alles veranderde toen de senaat besliste om nieuwe verkiezingen te houden om keizer te worden. acht jaar geleden werd Doun verkozen. Een man van rond de 35 jaar waar het volk bijna voor neerknielde. Hij was de perfecte figuur om ons rijk te besturen. Van jongs af aan werd hij gevormd om ooit keizer te worden. Hij is namelijk de zoon van de oppergeneraal. De twee jaren na zijn verkiezing waren zonder al te veel moeilijkheden. Vorig jaar kwamen we te weten wie hij werkelijk was. Het bleek dat de nieuwe keizer dubbel zo erg is dan de vorige. Hij speelde met levens en onderdrukte de bevolking. En zijn vader steunde hem hier volledig in. Hij manipuleert zijn zoon zodanig dat hij ons rijk kapotmaakt. Ze zijn allebei belust op één ding. Macht. Ze willen de touwtjes in handen houden, en als het moet , graag met bruut geweld. Deze keizer slaagde er uiteindelijk toch in om de andere rijken te veroveren en hij wou nog meer. Hoe dieper ik erover nadenk, hoe banger ik ben dat het ooit zover zal komen dat er weer gevochten zal moeten worden.

“Jasmyne!” lap, het is Alicia. “Sech meisje, ben je doof of zo?” “Wat?”

Nog een beetje verzonken in mijn fantasie kijk ik met pijnlijke ogen op naar mijn vriendin.

“Heb je het al gelezen?” Gretig staat ze met een krant te zwaaien.

“Er staat in dat er een aanval geweest is op Doun.”

Wat vinden jullie ervan?
xx V.

Het lijkt me erg leuk! Snel verder :slightly_smiling_face: Je hebt alleen een paar ‘schoonheidsfoutjes’. Verder lijkt het me erg leuk!

dankje! ik weet het van de fouten, ik heb het nog niet echt verbeterd :slightly_smiling_face: en deel 2 komt eraan…