[Verhaal] Zo ver weg.

Tips?

‘Wat?’ Ongelovig staart Jamie me aan. ‘Ik ga verhuizen naar Australië.’ Het roze shirtje van de H&M valt op de grond. Een paar mensen kijken om maar gaan al snel weer verder met winkelen. Verdoofd staar ik Jamie aan. ‘Hoelang weet je dit al?’ Ik antwoord niet ik staar alleen maar naar Jamie. ‘Hallo, Pip antwoord.’ Jamie zet haar handen op mijn schouders en schud me door elkaar. ‘Een maand.’ Jamie kijkt me nog ongeloviger aan dan ze al deed. ‘Nou wordt het helemaal mooi, je weet het al een maand en je hebt mij niks verteld!’ ‘Ik wou het wel vertellen maar ik kon het niet. Het is voor mij ook niet makkelijk.’ Jamie kijkt me nog steeds met een ongelovige blik aan. Dan komt er een verkoopster aan. ‘Kan ik jullie soms helpen?’ Met een zucht kijkt Jamie naar de verkoopster. ‘Nee. Kom mee Pip.’ Ik wordt door Jamie meegetrokken aan mijn jas. De verkoopster pakt het roze shirtje op van de grond en kijkt ons na. Ik voel haar blik in mijn rug branden. Snel loopt Jamie door de stad, ze rent bijna. Ik heb moeite om haar bij te houden. ‘Jamie wacht even loop niet zo snel!’ Jamie draait zich met een ruk om. Ik zie dat haar ogen zich langzaam vullen met tranen. ‘Ik wil gewoon niet dat je gaat verhuizen.’ Jamie probeert haar tranen in te houden maar het lukt niet, er stroomt een traan over haar wang en nog een en nog een. Ik kijk naar Jamie. Ik sla mijn armen om Jamie heen. Daar staan we dan met z’n tweeën midden in de stad tussen allemaal vrolijke mensen, als het nu zou gaan regenen was het plaatje compleet.

UP

Leuk geschreven, verder :grin:
(misschien kun je iets meer op enter drukken…? dan leest het wat fijner)

Sorry maar ik snap er niks van ?;$

Verdoofd staar ik Jamie aan. ‘Hoelang weet je dit al?’ Ik antwoord niet ik staar alleen maar naar Jamie

huh?
Hoezo antwoord de ikpersoon niet, Jamie moet dan toch niet antwoorden?

@Azura, ik snap je vraag eerlijk gezegd niet de ik persoon (Pip) staat er zegmaar bij en staart Jamie alleen maar aan. Daarom zegt ze niks.
@Danioott, ik zal het de volgende keer doen! Ik heb het in word getypt vandaar:P

Langzaam fietsen Jamie en ik naar huis we zeggen allebei niks.
‘Wanneer vertrek jullie naar Australië?’ Vraagt Jamie nog steeds strak naar voren kijken.
‘Ik weet het niet precies maar het duurt niet lang meer waarschijnlijk al over ongeveer een maand.’ Ik zie dat Jamie schrikt.
‘Dan al maar dat is al hartstikke snel!’ Ik slik ‘Ja ik weet het.’
Jamie staart strak voor zich uit ik zie aan haar ogen dat ze het moeilijk heeft. ‘Waarom gaan jullie eigenlijk naar Australië?’
‘Mijn vader is het zat in Nederland.
Hij wil al heel lang een eigen hotel runnen en dat gaat hij nou doen in Australië.’
Ik kijk voor me uit. Jamie wist wel dat mijn vader altijd al verstand had van hotels en dat soort dingen maar om er zelf een te beginnen, laat staan in Australië! Jamie begint weer te praten.
‘Ik wil niet naar Australië ik heb hier al mijn vrienden en ik wil hier in Nederland blijven ik wil niet naar een andere school ik wil gewoon Nederlands blijven praten in plaats van Engels.’ Ik zie Jamie denken.
‘Wat vinden Rick en je moeder er eigenlijk van?’
‘Mijn broer, hij vindt het allemaal wel best hij wil een surfshop beginnen en mijn moeder gaat mijn vader helpen met het hotel.’
Ik denk aan mijn broer van zeventien, hij woont ook al heel zijn leven in Nederland maar hij vindt het niet erg om naar Australië te verhuizen,
hij heeft er juist zin in! ‘Waar denk je aan?’
Jamie verbreekt de stilte en de gedachtes in mijn hoofd.

Tips?

Ow ik snap hem al xd.
Moest de zin wel echt goed doorlezen…
njaahsorry, het klopt wel ;á

Haha oke:P
Maakt niet uit

Upje

UP

Tips?

Paar spelfoutjes en probeer er meer spanning in te brengen + ik snap die zin ook niet nee ;p

Bedankt voor de tips!
Ik zal er snel weer een stukje aan schrijven

‘Oh ik zat te denken aan mijn Rick hij wil wel graag naar Australië eigenlijk snap ik dat niet zo. Al zijn vrienden wonen hier en zo.’
Ik zie dat Jamie een soort van ongeïnteresseerde blik op zet maar ik weet wel beter, ze vindt mijn broer leuk. Mijn broer, Rick is twee jaar ouder als Jamie en mij wij zijn vijftien hij is zeventien.
‘Je vind het jammer hé dat mijn broer ook weg gaat?’
Jamie kijkt me een boos aan. ‘Nee, ik vind het jammer dat jij weggaat wat maakt mij je broer nou uit!’
Jamie wordt rood en kijkt snel een andere kant op.
Ondertussen zijn we al bijna op het punt aan gekomen waar we altijd een andere kant op gaan.
Ik begin nog langzamer te fietsen dan we al deden.
‘Jamie, ik weet heus wel dat je mijn broer leuk vindt.’ ‘Ik vind je broer helemaal niet leuk. Vroeger vond ik hem leuk maar nu niet meer!
Trouwens, je broer heeft groot gelijk als ik hem was zou ik ook gewoon lekker naar Australië gaan!’ Ik kijk Jamie raar aan.
‘Je bent toch niet blij dat ik weg ga?’ ‘Nee natuurlijk niet!’ Zegt Jamie geïrriteerd. Ze begint harder te fietsen. Ik probeer haar bij te houden maar het lukt niet. ‘Jamieee! Wacht nou even!’ Ze antwoord niet.
Ik trap nog harder op mijn trappers maar Jamie is al bij het punt aangekomen waar we allebei een andere kant op gaan. ‘Jamieee! Stop even!’
Jamie fietst hard door en slaat dan linksaf. Ik zucht en stop met trappen tot mijn fietsbanden zijn uitgerold. Ik trap weer verder.
Als ik bij het punt aankom waar Jamie net linksaf is gegaan twijfel ik zal ik achter haar aangaan of niet?

Reacties?
En als er veel spelfouten inzetten willen jullie dan even zeggen waar dan kan ik ze verbeteren :pensive:

Reactiesss?

UP

UP