[Verhaal] Zeven zonden.

Hallo allemaal,

Ik schrijf al redelijk lang verhalen, maar ik maak ze nooit openbaar of af.
Na wat tips en peptalks van lieve vriendinnen hier op GS heb ik besloten toch een hersenspinsel online te zetten.

In het verhaal geef ik de zeven zonden een menselijke vorm.

Ik ga de inleiding gewoon hier zetten en ik kijk wel of er animo voor is.

Voor de info:

Oliver - Luxuria - Onkuisheid
Isis - Ira - Woede
Isaac - Invidia - Afgunst
Gulliver - Gula - Vraatzucht
Lilith - Acedia - Luiheid
Avalon - Avaritia - Hebzucht
Seven - Superbia - Egoïsme

Proloog

Ehm, nou hallo…
Ik ben Avalon, dochter van hemel en aarde, aangenaam.
Je wil vast weten waarom ik zo’n vage naam heb, of als je een beetje een bolleboos bent, waarom ik ben vernoemd naar een stad.
Even dat je het weet, ik heb nooit gekozen voor deze naam en dat geldt ook voor mijn broers en zussen.
Nou, ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Mijn jeugd was niet makkelijk, mijn ouders kregen vrij jong kinderen, maar waren daar achteraf toch niet helemaal klaar voor, maar daar ligt het probleem niet. Ik, mijn broers en zussen groeiden met elkaar op en kregen een hechte band, we zijn tenslotte een zevenling.
Na een tijdje begonnen we te puberen, we kregen interesse in andere dingen en groeiden steeds meer uit elkaar.
Dat betekende dat onze ouders ons steeds vaker ruzies moesten sussen en we elkaar vaker aanvlogen.

• Oh ja, funfact: we leefden niet op aarde. We leefden eigenlijk niet eens, totdat… Nou ja… Dat lees je straks nog wel. *
    Het was een redelijk mooie dag op aarde toen mijn vader besloot dat het anders moest.
    Er moest iets drastisch veranderen, want dat had de stem in zijn hoofd gezegd. - Zijn woorden, niet de mijne.
    Ik vond het toen eigenlijk ook wel een beetje vaag, want hij had niet eens een hoofd, maar goed. - Ik en de andere kinderen van mijn vader gingen maar mee in zijn waanideeën .
    Dat was de dag dat onze ouders besloten dat het misschien wel beter was dat we gewoon verder zouden leven als mens.
    Dat kwam best hard aan, aangezien wij als ‘niet-bestaande wezens’ nog nooit een menselijk wezen hadden gezien, het enige wat we kenden was onze leefomgeving en het beeld van de aarde, maar ons verzet hielp niets, want mijn vader hield voet bij stuk en van de ene op de andere dag vertrokken we.

Ik weet het, mijn leven tot nu toe is een beetje ongewoon, maar geloof me, ik probeer het duidelijk te houden en ga er het beste van maken hier op deze planeet. Het lukte ons gezin aardig om te wennen aan het leven op aarde en nu wonen we er al een tijdje.
Na wat strubbelingen met ons nieuwe lichaam en het praten van een menselijke taal, kunnen we nu gewoon door de straat lopen zonder dat iemand ons ook nog maar opmerkt.
Nu vraag je je misschien af hoe het is afgelopen met onze ruzies en zo, dus misschien is het slim om te melden dat die wel minder zijn geworden, nu we meer ons eigen ding kunnen doen op aarde.
Achterafgezien was het ook niet zo gek dat we steeds tegen elkaar uitvielen, beweert mijn vader. De stem in zijn hoofd - dat hij nu tot zijn grote verheuging ook echt heeft - vertelde mijn ouders dat hun kroost geboren is met allemaal een slechte eigenschap, oftewel een zonde. Best logisch als je het zo bekijkt, toch?
We leerden allemaal om ons menselijk te gedragen, maar de zonden bleven, al kunnen we er wel mee leven.
Blijkbaar draag ik mijn hele leven de zonde Avaritia met me mee, aka hebzucht, wat me eigenlijk wel meevalt, want welk meisje van 21 verlangt nou niet naar het zoveelste paar schoenen, of die mooie jurk uit de etalage van je lievelings winkel.
*Nog een funfact: Ik ‘leef’ al sinds het ontstaan van de aarde, maar op aarde blijf ik hangen in mijn leeftijd. Volgens mij vinden jullie mensen dat helemaal niet zo’n probleem, aangezien jullie met miljoenen tegelijk mislukte romans verslinden waarin staat dat vampiers sexy zijn en zo, en die verouderen ook op een gegeven moment niet meer. Ik zie iets soortgelijks. *
Maar goed, het is niet zo dat we ons eigen uiterlijk mochten kiezen en zo, niet doordraven, maar we hebben er wel redelijk invloed op gehad, ook namens onze zonden.
Ik sta natuurlijk te springen om jullie een kijkje te geven in mijn verschrikkelijk fabuleuze leven, dus laten we deze achterlijk lange inleiding beëindigen.

Hope you like it! ^^

Ik ga het volgen! :grinning:

Wat leuk! En je schrijft heel goed, ook. Ik volg :slightly_smiling_face:

oeeee!
me like chick!
Klinkt heel leuk, verfrissend vooral!

ben nu al benieuwd naar oliver…onkuisheid… like like :flushed:

Jaaa volger!!! DIT IS LEUHEUK :bowing_man:
:upside_down_face:
Goed dat je eindelijk een verhaal op GS begonnen!!
Ik ben ook begonnen met typen, een halfuurtje geleden…
Mijn vorige verhaal dat… euhh ja dat wil je niet weten

Dankjewel :hugs:

Ik ben nu op vakantie en heb triest slechte wifi, maar ik zal vandaag nog wel het begin van hs 1 plaatsen. :slightly_smiling_face:

(Hoofdstuk 1)

Vlak na zonsopkomst gaat de wekker altijd in huize - ja, serieus. Niet mijn idee. - Sinner. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom we nog steeds onze wekkers zetten, aangezien we alle zeven al van school zijn.
Volgens mijn vader - die zichzelf voor het gemak maar Joseph heeft genoemd - behoudt het wekkerritueel de discipline in een gezin, maar de rest vindt het pure onzin.
Waarschijnlijk vind je het wel leuk om te weten hoe we er uitzien als mens, en waar we nu ongeveer in ons leven staan, om het maar gelijk duidelijk te maken.

Ik ben niet geworden zoals ik me had voorgesteld, toen ik nog geen mens was, zeg maar.
Ik ben een kleine 1.75 lang, nog altijd een bijna platte borst, vuilblonde lokken, af en toe golvend, maar meestal saai, sluik langs mijn gezicht hangend.
Het enige waar ik een beetje trots op ben zijn mijn ogen, ze zijn hazel van kleur, niet te groot, niet te klein, omringd door met mascara volgesmeerde, korte wimpers.
Ik hoorde mijn vriendinnen altijd zeuren over dat jongens altijd betere wimpers hebben en ik geloofde ze niet, tot nu.
Mijn broers zijn in vergelijking met de andere jongens hier redelijk knap.
Allemaal rond de 1.85 en dezelfde kenmerkende kapsels, al heeft de een meer krul dan de ander en is Isaac roodblond, terwijl de anderen donkerbruin haar hebben.
Zoals heel veel andere menselijke jongens houden mijn broers van sport en games.
Gulliver daarentegen, houdt niet zo van sport en komt alleen van zijn PlayStation af om zich vol te proppen met fastfood, slapen doet hij nauwelijks en ik vraag me af hoelang hij al niet buiten is geweest.
Mijn moeder - die zichzelf Aurora heeft genoemd - heeft hem tevergeefs opgegeven bij een sportschool en een dieetiste. Gula is de meest aangrijpende zonde, denk ik.

Mijn zussen, Isis en Lilith zijn allebei redelijk goed bedeeld, qua uiterlijk dan. Beiden hebben ze een grotere voorgevel dan ik en kijken grote, groene ogen vanonder een donkerblonde pony je aan. Ik denk dat Isis en Lilith het begrip ‘zevenling’ iets te serieus genomen, want ze zijn bijna identiek aan elkaar en kopen vaak dezelfde kleding.
Al hebben ze allebei een totaal ander karakter, ze kunnen goed met elkaar opschieten.
Wacht, nu moet ik niet overdrijven, Lilith is liever lui dan moe en laat Isis graag haar werk doen.
Op dat soort momenten is het niet zo handig dat Isis een woedeprobleem heeft, maar daar zit ze al op cursus voor.

Ikzelf heb het meeste met Oliver, maar tegenwoordig verslechtert onze band met een sneltreinvaart.
Misschien komt het omdat hij niet meer thuis woont, maar in een studentenhuis.
Vroeger sliepen we op één kamer, speelden tot midden in de nacht GTA en klommen op vrijdagavonden stiekem uit het raam om naar de stad te gaan met zijn bmx, waar hij toen dagelijks mee te vinden was in een of ander skateparkje.
Ik besprak mijn meisjesproblemen met hem, hij zijn jongensproblemen met mij.
Vooral in die tijd was hij de enige aan wie ik mijn geheimen vertelde en waarbij is echt mezelf kon zijn.
Hij was zelfs de eerste aan wie ik vertelde dat ik ongesteld was geworden, en geloof me, als je zoiets door een meisje toe gefluisterd krijgt, moet je je ongelooflijk vereerd voelen.
Zeker voor mij was het apart, want dit waren de menselijke dingen die voor ons totaal onbekend waren.

Er kwam ook een zekere periode dat Oliver begon te veranderen.
Hij wilde niet meer gamen met mij en bleef hele dagen bij zijn vrienden, hij ging in een jaar van mijn lengte, naar 10 centimeter boven mijn vader en was ineens heel erg geïnteresseerd in het andere geslacht, en met name nog wel de menselijke voortplanting.
Mijn andere broers veranderden ook wel, maar toonden veel minder interesse en trokken veel minder aandacht.
Op een gegeven moment werd Oliver zelfs gestalkt door een klasgenote, die claimde zwanger van hem te zijn.
Het bleek een leugen, maar toch, mijn ouders hebben hem toen uit huis laten gaan.

Meeeeer!

Jouw schrijfstijl doet me echt denken aan de schrijfsters van House of Night en dat is zeker een compliment. :"D

heeeeeeeeeel leuk geschreven!

Ahw, dank jewel allemaal voor de complimenten. :grinning:

Ik kwam net achter een paar typfoutjes, maar ja.

Zometeen een nieuw stukje.

Wauw, je schrijft prachtig! Nieuwe volger. En ik hou nu al van Olivier en Avalon

(Hoofdstuk 2)

Nadat mijn wekker voor de derde keer was afgegaan, besloot ik maar gewoon op te staan, anders zou ik zeker nog tot 10 uur in mijn warme bedje blijven liggen.
Ik gaapte en rekte me uit, waarbij er een kreun uit mijn mond ontsnapte.
‘Goedemorgen, wereld.’ Snoof ik en ik slenterde naar de andere kant van mijn geel-geverfde kamer om mijn gordijnen met veel geweld open te rukken.
‘s Ochtends ben ik niet zo’n lieverdje, even dat je het weet.
Ik deed uiteindelijk maar mijn nieuwe Forever 21 jurkje aan en deed mijn slappe bosje haar in een rommelige paardenstaart.
Op blote voeten liep ik de wenteltrap af en trof mijn broers en ouders daar aan, ze zaten al aan het ontbijt. Ze konden zoals altijd niet eens wachten tot iedereen er was.
Ik mompelde iets in de trant van goedemorgen en zette een de mok met mijn naam erop onder het koffiezetapparaat en drukte deze aan.
Mijn moeder stond achter het fornuis en liet een omelet op het bord glijden dat ze vast had.
Even later kreeg ik het in mijn handen gedrukt en ontving een kus op mijn voorhoofd.
Ik glimlachte en haalde, toen alle koffie uit het apparaat gestroomd was, mijn mok er onder vandaan.
Net toen ik ging zitten kwamen Isis en Lilith de kamer binnen en gingen aan tafel zitten, waarna ze allebei een bord voor zich kregen geschoven.
Er was nog steeds geen woord gezegd aan tafel en in de volgende vijf minuten at iedereen zwijgend zijn of haar omelet. De stilte werd bruut verbroken door een kuch van Gulliver, waardoor iedereen opkeek. Zijn bord was leeg en hij leunde relaxed naar achter in zijn stoel. ‘Mag ik van tafel?’
Ik leunde met mijn kin op mijn handpalm en trok een wenkbrauw op - hij had al eeuwen niets meer tegen zijn broers of zussen gezegd, dus zijn stemgeluid deed iedereen opkijken.
Gullivers mond vertrok in een scheve glimlach, waardoor de kuiltjes in zijn wangen zichtbaar werden. ‘Wat? Pa zei dat ik meer van mezelf zou moeten laten horen.’
Ik zag Isis over haar schouder kijken om te checken of hij wel echt tegen ons praatte en ik grinnikte. Meteen schoten Isis’ ogen naar de mijne.
‘Wat is er nu weer grappig?’
Iedereen bleef stil en was ineens heel erg druk met iets anders.
Ik slikte. Niet weer…

Oké, op dat soort momenten mis ik Oliver.
Ik beken het.
Misschien moet ik ook maar gewoon uit huis gaan, gaan studeren, een eigen leven gaan leiden.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dit wel niet overwogen heb, maar iedere keer was er altijd wel iets wat me tegenhield.
Ik ben niet het enige meisje wat naar hem verlangt, dat is zeker, maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat hij is weggegaan zonder ook maar iets te zeggen.

Het was al bijna rond het middaguur toen ik besloot om met Isaac naar het winkelcentrum te gaan en wat geld op te maken.
Ik weet dat Isaac niet de beste shoppartner is, maar hij lijkt me op dit moment het beste te begrijpen.
Ik liep voor de zoveelste keer die dag de wenteltrap af en trok de schoenenkast open, zodat ik wat beter zicht kreeg op mijn geliefde collectie.
Een voldane grijns sierde mijn gezicht toen ik mijn gloednieuwe Prada’s in mijn handen hield.
Nadat ik ze had aangetrokken liep ik met een gelukzalig gevoel naar mijn broertje. - Ja, hij is 10 minuten jonger, denk je dat ik dat er niet in ga wrijven?
Ik ben een hele lieve zus. -
Isaac keek even op van zijn mobiel en duwde zijn donkerblauwe Rayban verder op zijn neus.
‘Ava, ik mag niet mee van pa, je moet eerst met mama praten.’
Mijn gelukzalige gevoel was meteen verdwenen.
O-oh.

Ik heb zelfs Rayban verkeerd geschreven.

Tuuuurlijk ga ik jou ook volgen!

Ik hou eigenlijk niet heel erg van dit soort verhalen maar je schrijft echt ontzettend fijn en om een één of andere manier blijft het me boeien

volger!!!

vind het tot nu toe heel leuk miss!
je schrijft heel fijn!

Het verhaal trekt me echt heel erg aan, en je schrijft fijn! Ik ga je volgen :slightly_smiling_face:

Een leuke schrijfstijl. Echt leuk dat je je verhaal gepost hebt! Ik volg :slightly_smiling_face:

Je hebt een nieuwe volger! leuke schijftstijl :wink: