[Verhaal] You're My Destiny

Hoi. Dit is dus de eerste keer dat ik een verhaal schrijf. Dus wees een beetje lief voor me :grinning_face_with_smiling_eyes:
Het verhaal gaat over Lies, een 16-jarig meisje dat in een klein dorpje woont in België. Haar beste vriendin Fanny, haar crush Andy en nog een hele hoop anderen vrienden, spelen een belangrijke rol in dit verhaal.

‘You are my destiny! Jai Hooooooooo!’ brulde Lies haar gsm toen ze wakker werd.
Ze schuifde de telefoon open. ‘Woensdag 26 augustus 2009, nog 6 dagen vakantie…’ zuchtte ze. Ze wou graag nog wat blijven liggen, maar dat kon niet. Vandaag moest ze haar boeken gaan ophalen voor het nieuwe schooljaar.
Haar rapport van het vorige jaar was schitterend, dus dat zorgde voor een vakantie zonder zeurende ouders die telkens opnieuw herhaalden dat dit vak beter kon, of dat je gewoon je best niet had gedaan. Eigenlijk had ze wel altijd goede punten, dus klagen moesten haar ouders niet.
Verder had ze een leuke, maar drukke vakantie. In de maand juli moest ze veel werken om wat geld te verdienen, was ze gaan shoppen in de stad en ging ze naar het festival Tomorrowland. Allemaal leuk en wel, maar soms ook vermoeiend. Gelukkig kon ze in augustus een beetje uitrusten.

Lies kroop uit haar bed, trok haar gordijnen open en liep naar de badkamer. Ze zette de radio op en gooide een plens koud water in haar gezicht. Daarna ging ze naar beneden om te ontbijten.
Terwijl ze even op het internet zat, ging ze naar Netlog en had ze 1 log. Het was van Fanny, haar beste vriendin. ‘Hee mop! Kom je straks naar de bus? Kunnen we samen naar school rijden en dan zie je jeweetwelwie!’ Er verscheen een glimlach op Lies haar gezicht bij ‘jeweetwelwie’. Dat was immers Andy. Andy… de jongen waar ze al een jaar verliefd op was, maar eigenlijk niet zo goed kende. Hij was verschrikkelijk knap en 2 bruggerklassen liepen achter hem aan. Maar die maakten natuurlijk geen kans. Wel flirtte hij verschrikkelijk veel met de meisjes van de kookklassen - de ‘sletjes’ zoals Fanny en Lies hen noemden, en dat maakte haar soms verdrietig.
Maar soms kon hij ook o zo lief zijn. Toen ze met school een uitstap maakte, keek hij soms diep in haar ogen en dan zwijmelde ze weg… .
Lies werd wakker gemaakt uit haar dagdroom toen ze een rode tekstballon op haar laptop zag verschijnen. ‘Zeg, antwoord eens! =P’ schreef Fanny.
Lies antwoordde snel dat ze zou komen, repte zich naar boven om haar tanden te gaan poetsen, deed haar jas aan en nam haar fiets, om vervolgens 5 minuten naar het dorp te fietsen. Toen ze aankwam, stond Fanny haar op te wachten. Ze stapten op de bus, en reden weg, richting school.
Nu zou het niet zolang meer duren…

• sorry dat het zo lang is xD

doorgaan of niet?

Hi!

Ik vind dat je door moet gaan,
ben namelijk heel benieuwd naar de rest!
Laat snel weer iets horen van je verhaal.
Je mag het sturen naar mijn mail als je wilt,
dan zeg ik zo mijn e-mail adres!

liefs,x

ps; Kijk ook even bij het onderwerp; Engels Verhaal!

Nadat de bus hen aan de school dropte en wegreed, gingen Lies en Fanny naar binnen. Ze gingen naar de kantine, waar elk jaar de boeken werden opgehaald.
Het duurde niet lang of Lies zag hem al staan. Wow… hij is veranderd… hij ziet er opeens zo volwassener uit! Hij is zo lekker en… .
‘Hé joehoe, Earth to Lies!’ zei Fanny tegen haar hartsvriendin terwijl ze met haar hand voor Lies haar ogen wuifde. ‘Het is jouw beurt voor de boeken!’
Terwijl Lies de boeken toegestopt kreeg in een grote bruine zak en betaalde, voelde ze een paar groene ogen in haar rug prikken. Het waren die van Andy.
Al de hele tijd stond hij naar haar te kijken… . Toen Lies klaar was, ging ze tegen een tafel leunen. Nu zou ze alleen nog moeten wachten op Fanny.
Maar weer voelde ze de groene ogen naar haar kijken. En toen, toen keek ze er recht in. Hij gaf een knipoog naar haar. “Wow, gaf hij nu een knipoog naar mij? Ik droom!” dacht ze.
Maar plots kwam Andy naar haar toegelopen. Toen kreeg ze het warm en haar hart bonsde wel met 1000 slagen per minuut.
‘Hoi,’ zei hij, ‘alles goed?’
‘Hey, ja met jou?’
‘Kan niet beter. Zeg eens, ik heb een vraag.’
‘Vraag maar raak!’
‘Kan het dat jij nu naar 5ST gaat?’
‘Yep. Waarom?’
‘Wel, zeg dan maar hallo tegen je nieuwe klasgenoot!’
‘Meen je het? Wat leuk! Ik zou zeggen, welkom in je nieuwe klas!’ lachte Lies.
Hij lachte terug, nam afscheid en liep de school uit.
“O my god. Hij komt in mijn klas… . Mag hij dan toch niet naar 5BI?
Waarvan die plotse ommekeer?” dacht ze bij zichzelf.
‘Wow.’ hoorde Lies plots. Ze draaide zich om, en zag dat Fanny haar met open mond stond aan te gapen. ‘Heeft Andy daarnet met jou gesproken?!’
‘Ga nu niet zeggen dat je jaloers word hé!’ zei Lies.
‘Tuuuuurlijk niet! Vertel me op de bus alle details!’
Ze gingen snel naar buiten, waar de bus op hen stond te wachten. Ze gingen snel naar binnen, ploften zich neer op de banken, waarop Lies alles vertelde wat Andy zei tegen haar.
Eenmaal thuisgekomen liet Lies zich op haar bed neervallen, sloot haar ogen en droomde weg bij het zien van Andy’s glimlach. Hij was toch zo schattig… .

Niet lang daarna werd ze ruw wakker gemaakt door een melding van haar laptop. Die was ze vergeten uit te schakelen toen ze vertrok naar school. Ze deed het deksel open en zag dat het tabblad van MSN knipperde. Ze klikte erop en geloofde haar eigen ogen niet. Andy had haar toegevoegd op msn! Hoe wist hij haar e-mailadres? “Waarschijnlijk Fanny…” dacht ze bij zichzelf. Ze vond het helemaal niet erg, want ze klikte op ‘OK’, en niet lang daarna kwam Andy al online. Al gauw zei hij iets tegen haar, en werd het een lang gesprek… .

[u]

doorgaan of niet? want ik zie het niet echt zitten om een verhaal te schrijven als er amper word op gereageerd…[/u]

doorgaaan doorgaaaaan doorgaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Heel leuk, dus doorgaan!
Ik hoop trouwens wel dat het niet zo’n standaard ‘meisje vindt jongen leuk, hij haar ook, ze krijgen wat, einde’ verhaal wordt, dus wees origineel! :grinning:

Leuk, Leuk, Leuk! Snel verder:)

xoxo

Ja…
ga verder!
vet leuk!

x

Jaaaa leuk!
Verder, ben benieuwd!

whaha, ja idd.

neeeeee, zo’n verhaal word het niet ;p!

Hoi iedereen, sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten voor een nieuw hoofdstuk, maar ik ben hier met slecht nieuws. Ik zit met een heel vervelende writersblock… . Morgen maak ik er mijn werk van om een deftig hoofdstuk te schrijven, en dat zal (hoop ik) tegen 19u, woensdag in dit topic staan.

Sorry voor de late update. Ik heb het echt heel erg druk gehad en alsof 't nog niet erg genoeg was, kreeg ik er nog eens een writersblock bij. Eigenlijk heb ik er nog steeds last van, maar ik heb geprobeerd om een deftig hoofdstuk te schrijven en hier is hij dan (:

Vrijdagavond 28 augustus '09, 22u00

Lies, Fanny, Allison en Sammy lagen relaxed op de grote zetel naar de breedbeeld-tv te kijken in de woonkamer van Lies’ ouders.
Haar ouders waren een weekje weg, dus zat Lies home alone. Haar ouders stelden voor dat een paar vriendinnen mochten komen logeren voor een paar dagen. Fanny was gisteren al toegekomen, vandaag waren Allison en Sammy die de groep bijvulden. Dus waren ze met 4. En dat vond Lies genoeg.
Oké, ze had een groot huis, - een villa met 4 slaapkamers, 1 hele grote badkamer, 1 hele grote woonkamer, keuken etc. - maar dat wilde niet zeggen dat ze ineens al haar klasgenoten zou uitnodigen? Nee, dat vond Lies een beetje teveel van het goeie. Ze wou haar drie beste vriendinnen bij zich hebben, en daar was ze blij mee.
De film waar ze naar keken, was Wild Child. Zo’n typische tienerfilm waarin Emma Roberts een verwend nest speelde dat dringend moest afkoelen en naar een strenge Engelse school werd gestuurd en verliefd werd op een mooie blonde jongen.

Na de film zouden ze nog zwemmen in de tuin, want Lies had een ingebouwd zwembad én het was nog steeds verschrikkelijk warm buiten.
Al vier dagen was het warm, 25 graden en meer, en 's nachts was het dus 20 graden. Dus je kan je wel inbeelden dat als je 's nachts bij zulk weer, in je bed lag, gewoon lag te smelten als een ijsblokje die in een magnetronoven wordt gestopt.
Een halfuur en 4 potten Ben & Jerry’s ijs later was de film afgelopen en liepen de dames naar de badkamer, om hun bikini aan te trekken. Het begon al te schemeren en op de thermometer stond er nog 22° af te lezen. De sfeer was dus uitgebreid aanwezig. De meisjes holden naar het zwembad en plonsden er in. Ze gilden het uit van plezier tot half 12. Daarna gingen ze op hun handdoeken liggen en praatten wat na over van alles, de film, de sterrenhemel, jongens,… .
‘Ik wou dat die blonde god uit de film hier was…’ zwijmelde Fanny.
‘Haha, jij hebt echt wat met blonde jongens!’ zei Lies.
‘En jij hebt iets met bruine, hé Lies?’ zei Sammy.
Lies lachtte. Tja. Een jongen met bruin haar. Wie kon dat nu toch zijn? 1 naam. Andy. Sinds het gesprek van woensdag heeft hij niet meer tegen haar gesproken, ookal was hij online. Waarom zei hij niks? “Oh, wat maakt het uit, dacht ze bij zichzelf, boys will be boys en er zijn nog genoeg vissen in de zee.” Maar diep vanbinnen wou ze hém. Die ene jongen met lichtbruin haar en mooie groene ogen en een lach die een hele groep meisjes zou laten flauwvallen, gewoon omdat hij zo speciaal lachtte. Alleen Allison, Sammy en Fanny wisten dat Lies op Andy verliefd was, en ze zouden het ook nooit doorvertellen.
‘Hé kijk, een vallende ster!’ merkte Allison op.
‘Make a wish!’ riep Lies.
Ze sloten alle vier hun ogen, maakten een wens, deden hun ogen open, keken naar elkaar en barstten in lachen uit. Daarna gingen ze naar binnen, ruimden alles op en gingen naar de kamer van Lies.
Daar lagen de meiden nog een hele tijd te lachen en te praten, tot ze uitgeput waren en in slaap vielen.

Zaterdagochtend 29 augustus '09, 10u05

De eerste zonnestralen piepten door het open raam en de eerste vogels begonnen vrolijk te zingen. Allison was de eerste die haar ogen opendeed en uit haar slaapzak stapte. Ze liep naar de badkamer, kamde haar haren, kleedde zich om en ging terug naar de slaapkamer van Lies, waar de andere meisjes ook wakker werden en het ritueel van Allison herhaalden.
Daarna gingen ze naar de keuken en aten een lekkere kom cornflakes.
‘Triiiiiiiiiiiiiiiiing!’ luidde de bel door het hele huis.
‘Ik doe wel open!’ zei Lies en ze liep naar de deur.
Ze opende de deur, en zag een jongen met bruin haar, groene (slaperige) ogen, maar met een fantastische glimlach voor haar neus staan.
‘A-Andy?’

wordt vervolgd :’)