[Verhaal] Wie ben jij?

Hoi allemaaal!
Ik ben een tijd geleden begonnen aan het schrijven van een verhaal en ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Om te beginnen een korte proloog om te kijken of het mensen überhaupt wel aanspreekt. Tips en reacties zijn welkom!

Proloog
Hij zat nog geen meter bij me vandaan, maar toch was hij verder weg dan ooit. De twee ogen die me normaal gesproken lachend hadden moeten aankijken, staarden nu glazig voor zich uit. Zijn bruine haar stond recht overeind en hij zag er moe uit. Ik vond hem er maar zielig uit zien in dat grote ziekenhuisbed.
Om hem heen stonden allerlei machines. Die moesten zijn hartslag en ademhaling in de gaten houden, was mij verteld. Ook vond ik de kamer er maar triest uit zien. De muren waren spierwit, net als zijn hoofd. Van zijn licht getinte huid was weinig meer over.
De doktoren hadden gezegd dat het naar omstandigheden goed met hem ging, maar dat was gelogen. Het ging slecht met hem, slechter dan ooit. Dat kon ik zien. Ik zag het gelijk toen ik binnenkwam.
“Wie ben jij?” had hij gevraagd. Voor hem was ik een vreemdeling. Hij had geen idee wat ik hier in zijn kamer deed. In werkelijkheid heette ik Lotte en hadden we al twee jaar een relatie.