Verhaal: Wie ben jij?

Hey,
Ik schrijf een verhaal en ik was aan het twijfelen of ik het wel hier zou zetten, maar ik dacht waarom ook niet. Commentaar is altijd welkom :grinning:

Veel lees plezier alvast!

[b]Wie ben jij?[/b]

Arriane een meisje van 15 was een normale tiener zoals alle andere en was net veranderd van school. Tot haar vriend Alec achter haar aankomt en ze zijn geheim te weten komt en misschien is Arriane toch niet zo normaal zoals ze dacht.

Daar zat ik dan helemaal alleen vanachter in het klaslokaal. Nieuwe school,nieuwe mensen,nieuwe leerkrachten. Ik kende helemaal niemand. Terug opnieuw beginnen had ik mezelf voorgenomen. Want op mijn vorige school had ik het zo hard gehad. Je vraagt je waarschijnlijk wel af wat er gebeurt is. Awel ik zal het vertellen:’ Op een dag was er nieuwe knappe jongen op school. Alec. Hij was super knap! Bruine haren, mooie heldere mooie groene ogen, zacht gebruinde huid, mooie witte rechte tanden en lekker gespierd. Rauwtch. Een echte god en alle meisjes waren verliefd op hem. Op een dag begon hij opeens met me praten. Hij was best wel leuk en ik moest zeggen ik kreeg mega veel vlinders in mijn buik. Twee maanden later waren we samen. Ik was in de zevende hemel. Want ik vond mezelf nu niet echt knap. Ik heb bruine ogen, bruine lange krullen en ben niet één van de magerste. Een paar populaire meiden waren super jaloers en begonnen me te pesten. Het begon met mijn boekentas verstoppen,maar ze gingen als maar verder zo hebben ze bevoorbeeld tijdens lichamelijke opvoeding mijn kleren in een boom gehangen. Alec steunde me wel en was super lief,maar hij was mystrieus alsof hij iets verborg voor heel de wereld. Na 4 maanden gepest geweest was de maat vol. Ik ben zonder iets te zeggen van school veranderd. Ik heb zelfs niets tegen Alec gezegd. Het is beter zo.’ Opeens maakte iemand me wakker uit mijn dagdromen. Het was een vrouw. Ik schat haar rond de 40. Ze was vrij groot en een beetje mollig. Had een spitse neus en een veel te kleine bh aan. En voor de rest was ze in het grijs gekleed. Ze vroeg me:‘En wie ben jij? En hoe oud ben je?’ Ik antwoorde dat ik Arianne ben en 16 jaar ben. Ze heette me welkom en zei dat Verbeek heette,mevrouw Verbeek en ze gaf wiskunde.Ze gaf mij nog wat boeken en begon met de les. Het lesuur vloog voorbij en toen de bel ging stond ik rustig op en liep naar mijn kluisje. Er kwam een meisje met blond stijl haar naar me toe. Ze had groenige ogen met een beetje orange precies, ze was niet mollig of smal. En zag vrij bleek. Ze stak een hand naar me toe en zei tegelijk er tijd:’ Welkom ik ben Gabie.’ Ik mocht haar al direct en ze zei dat ze samen bij mij in de klas zat enzo liepen we verder naar het volgende lesuur. Een paar uur later was de school uit en fietste we samen naar huis, ze woonde namelijk niet zover van mijn huis af. Ze praatte over van alles en nog wat. Ik was weer effe in gedachten verzonken en luisterde niet echt tot Gabie opeens:'Arianne!!'riep

Gevolgd door een raar geluid,gepiep denk ik? Ik keek op en zag precies 2 grote ronde ogen op mijn afkomen. Ik zag wat het was een auto die mij op volle snelheid te pletter zou rijden. Ik maakt me zo klein mogelijk op mijn fiets om de schok die zou volgen te kunnen opvangen. En deed mijn ogen dicht. Opeens was het piepgeluid weg. Ben ik nu al dood? Ging het zo snel? Ik deed mijn ogen open en nog op geen meter van mij stond de auto stil. Er stapte iemand uit. Het was een jongen en hij had een jeans broek aan en een grijze t-shirt met v-hals dat strak om zijn gespierde lichaam zat. En toen keek ik recht in zijn heldere groene ogen. En ik mompelde:‘Het is niet waar hé’,en toen werd alles zwart voor mijn ogen.

Ik voelde iets rond mij,iets warm en stevig,maar toch zacht. En voelde iets aan mijn pols precies vingers. Ik hoorde gemompel,maar kon het niet goed verstaan. Opeens werd het gemompel luider ,precies alsof iemand het volume van een radio harder zette. Ik luisterde en hoorde een mooie stem zacht zeggen:’ Arianne,Arianne wordt wakker please! Het spijt me zo!’ En toen naar iemand anders:’ Moeten we haar niet naar de dokter brengen ze is nu al zeven minuten weg.’ Een heldere meisjes stem zei:‘Rustig ze komt wel bij. Het werd haar gewoon effe te veel.’ Ik probeerde mijn ogen open te doen,maar het ging nogal moeilijk en toen ik ze een beetje open kreeg werd ik verblind door licht. De mooie stem zijn:‘Arianne ben je wakker?’ Tien seconden later was ik gewend aan het licht en toen zag ik het ik lag in zijn gespierde armen op de grond en Gabie controleerde mijn polsslag. Als door de bliksem getroven probeerde ik me los te maken uit zijn armen,dit mocht niet ,wat doet hij hier?

Ik ben net begonnen met lezen en ik zie meteen: normaal tiener terwijl het normale tiener moet zijn.
Het begin is echter een beetje cliche en ik ben niet gemotiveerd om verder te lezen.

Ik zou wat spaties en komma’s in je verhaal gooien. Het ziet er nu erg rommelig uit en sommige zinnen lopen niet lekker…
Over je verhaal kan ik verder nog niet zoveel zeggen, want je begint net!

Iedereen weet al dat ik gemeen ben, daarom noemen ze mij ook Gemenifrey.

iedereen zijn mening hé en ik zal er rekening mee houden holydemoly :slightly_smiling_face:

Stiekem ben ik alleen lief tegen jou x

Nog een stukje

Zijn mooie stem zei rustig:‘Arianne blijf alsjeblieft rustig liggen’ Maar het was te laat ik stond al recht op mijn twee benen veel te snel en mijn hoofd draaide. Ik zakte terug in mekaar,maar hij ving me net op tijd op. En toen keek ik naar zijn gezicht. Zijn mooie gebruinde huid,heldere groene ogen,mooi lippen. Ik zei:‘Alec wat doe je hier?’ Gabie keek met verbaast gezicht naar mij en zei :’ Jij kent deze god?’ Alec antwoorde in mijn plaats:’ Ja wij kennen elkaar.’ En richte hij zich tot mij:‘Arianne alstublieft ik wil met je spreken.’ Ik keek hem aan en knikte om te zeggen dat dat oke was. Gabie zei:‘Oke ik moet er maar is vandoor,dag tot morgen Arianne!’ En ze stapte terug op haar fiets en fietste verder. Alec pakte me zonder moeite op en zette me in zijn auto (hij was namelijk een paar jaar ouder als mij,dus hij mocht al auto rijden) daarna stekt hij mijn fiets in de koffer. Hij zette zich achter het stuur,starte de motor en reed weg. Naar waar? Dat zei hij niet.
Ik keek uit het raam in de auto. En vroeg me af waar we naartoe gingen. Ik keek stiekem naar hem en zag dat hij met gespannen gezicht naar de weg keek en opeens draaide hij zijn hoofd en keek me recht aan. Ik moest me losmaken van zijn blik en richte me op zijn handen aan het stuur. Tot mijn verbazing zag ik dat zijn rechter hand gespalkt was en dat het blauw zag. Hij volgde mijn blik en zei:’ Ik ben van school gestuurd Arianne. Toen ik vanmorgen door had dat je niet op school was heb ik één van die blondjes een toek gaan geven. Ik werd naar de directeur gestuurd en die heeft mij van school getrapt. Maar dat kan me niks schelen. Maar waarom Arianne? Waarom weggaan zonder mij iets te zeggen? Ik miste je! Ik kan niet zonder jou!!!’ Ik keek hem zwijgend aan. Opeens stopte de auto en ik merkte dat we aan de rand van een bos stonden.

Alec pakte me zonder moeite op en zette me in zijn auto (hij was namelijk een paar jaar ouder als mij,dus hij mocht al auto rijden) daarna stak hij mijn fiets in de koffer. Hij zette zich achter het stuur,starte de motor en reed weg. Naar waar? Dat zei hij niet.

*dan ik
*in de koffer steken? Hmm :’)
*startte
*waarnaartoe

Dit zijn foutjes die me opvielen binnen een paar zinnen. Ik zou goed naar je grammaticafouten kijken, dit kan lezers afschrikken :slightly_smiling_face: Heel veel succes!

Ah oke merci :slightly_smiling_face:

Ik heb niet alles gelezen, maar je vergeet de spaties na de komma’s. Ik vond het niet echt interessant, maar veel succes nog met je verhaal!

Ik heb dit stukje een beetje verbeterd, maar je gebruikt echt heel vaak en. En dit en dat en toen gingen we dit. Je kan je zinnen wat langer proberen te maken, terwijl je allerlei verschillende voegwoorden gebruikt. Verder komen er onder woorden, die verkeerd gespeld ofzo zijn zo’n rood streepje en daar zou ik even goed naar kijken. Ik zou je verhaal nog eens heel goed doorlezen en alles verbeteren. Deze zinnen vond ik niet zo lekker lopen:

was een normale tiener zoals alle andere-> het is of zoals alle andere tieners of zoals alle anderen
Tot haar vriend Alec achter haar aankomt en ze zijn geheim te weten komt en misschien is Arriane toch niet zo normaal zoals ze dacht. → je hebt 2x en in deze zin, en btw is het toch niet heel normaal dat je van school wisselt? ik zou er van maken; Tot haar vriend Alec achter haar aankomt en ze zijn geheim te weten komt. Misschien is Arriane toch niet zo normaal als ze dacht
Een echte god en alle meisjes waren verliefd op hem.-> ik zou en weglaten
Twee maanden later, waren we samen. Ik was in de zevende hemel, want ik vond mezelf nu niet echt knap. → de eerste komma kan je weglaten. Ook zou ik nu in nou veranderen, maar ik neem aan dat je vlaams?! ofzo bent. ; Twee maanden later waren we samen.
maar ze gingen als maar verder-> ik zou het veranderen in maar ze gingen steeds iets verder
alsof hij iets verborg voor de hele wereld.-> is de hele wereld niet ietwat overdreven? het is toch al erg genoeg als hij alleen een geheim voor Arriane had?
Ze was vrij groot en een beetje mollig. Ook had zeeen spitse neus en een veel te kleine bh aan. Verder was ze in het grijs gekleed.-> het is 1 beschrijving over 1 persoon, dus zou ik er ook 1 zin van hebben gemaakt; Ze was vrij groot, een beetje mollig, had een spitse neus en een veel te kleine bh, verder was ze helemaal in het grijs gekleed.
Ze heette me welkom en zei → ik zou gewoon die en weg laten
Ik mocht haar al direct-> om al en direct beide te gebruiken is een beetje te veel
Xx

Wat nou als ze ziek was… Was die Alec meteen iemand in elkaar gaan slaan omdat dat meisje 1 dag in het jaar niet naar school komt…