[Verhaal] What if.

Heeii iedereen,

Ik heb wat nagedacht en besloten om een verhaal te plaatsen, ik zit nog niet lang op Girlscene en ben ook even weg geweest maar ik wil graag een verhaal plaatsen. Het is geïnspireerd door een ander verhaal van een vriendin van mij (:

Het verhaal komt uit twee kanten:
Uit Casper en uit Emma.

Jullie mogen zelf ontdekken hoe en wat voor personen dit zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Veel plezier en hopelijk vinden jullie dit wat (:

CASPER

“Casper! Help je vader nou even! Het is jouw tent. Jij moet er in slapen” gilde mijn moeder over het veld. Dit was echt te gênant. “Ik kom al!” gilde ik terug. Max grinnikte. “Ga maar hoor, wij gaan alvast zwemmen. We zien je zo wel verschijnen” zei Pepijn. Ik knikte en liep naar mijn tent. “Ben ik mam. Ik ga pap helpen en daarna zwemmen met Max en Pepijn” zei ik en liep door naar mijn tentje. Ik zuchtte. Het was hier veel te warm voor. Ik wilde ook zwemmen. Trouwens mijn vader wist heus wel hoe hij die tent moest op zetten. Daar hoefde ik hem echt niet bij te helpen. We kwamen dit jaar al voor het 3e jaar op deze camping en we kampeerde al zo lang als ik me kan herinneren. Ik hielp mijn vader met de tent en stalde daarna mijn spullen uit in de tent. Ik ging op mijn bed zitten en keek de tent rond. Ik zuchtte. Ik had me zo verheugd op deze vakantie. Ik had wel contact gehouden met Pepijn en Max maar toen ik ze weer zag was het toch anders. Iedereen was weer verandert op zijn eigen manier. Max was een mooiboy geworden. Zo een jongen die ieder meisje kan krijgen die hij wil. Pepijn was een echte gamer geworden en kon ook eigenlijk nergens anders over praten dan games. En ik. Ik had geen idee of ik zelf ook was verandert. Het was niet zo dat we nu geen vrienden meer waren of elkaar niet meer aardig vonden. In tegendeel zelfs. We waren nog steeds hele goede vrienden. Maar toch was het anders. We waren geen kleuters meer. We waren nu volwassen. Nou ja, niet echt natuurlijk. Maar wel qua gedrag volwassener geworden. Ik stond op en pakte mijn handdoek. Tijd om te gaan zwemmen. Het was zo cool dat dit een Nederlandse camping was. Geen gedoe met Engels praten. Ik was bovendien geen topper in Engels. Maar wie was dat nou wel in de 2e. Dat hoefde je dan toch nog niet te verwachten. Ik liep het pad op richting het zwembad. Het zal wel druk zijn. Zo als altijd. Bij het zwembad aangekomen zag ik Max en Pepijn gelijk zitten. Hu? Zaten er nou twee meisjes bij? “Hey jongens” zei ik en legde mijn handdoek op een lege stoel naast een van de meisjes. “Hey Casper! Dit zijn Milou en Emma. Milou zit bij mij in de klas en we kwamen elkaar toevallig tegen” zei Max en knipoogde naar Milou. Ze giechelde. Ik keek naar Emma. Wat is ze een lekkerding! Ze glimlachte naar me. Ik kreeg een raar gevoel in mijn buik. “Hoi, je vindt het vast niet erg als wij deze vakantie een beetje bij jullie rond hangen” zei Milou triomfantelijk. Ze glimlachte naar Emma en Emma glimlachte terug. Weer rommelde er iets in mijn buik. Vlinders? Ach, doe niet zo raar man, sprak ik mezelf toe. Het was een vriendin van Milou en Milou zit bij Max in de klas. Dan woont ze vast ook ergens in Brabant. Ik keek naar het zwembad. Brabant, maar welk plaatsje ook al weer? Ik wist het niet meer. Maar wat ik wel wist is dat het heel ver bij Almere vandaan ligt. “Kom Casper we gaan zwemmen. Of durf je niet?” zei Pepijn en sprong met een bommetje het water in. Ik lachte. Echt iets voor Pepijn. Max stond op en gebaarde met zijn hoofd naar Milou en Emma. Ze stonden aan de rand van het zwembad. Ik begreep gelijk wat hij bedoelde en kreeg een grijns op mijn gezicht. Max greep Milou vast en sprong het zwembad in. Gelijk tilde ik Emma op en sprong ook het water in. Ze gilde, maar toen we allemaal boven kwamen moesten we hard lachen.

Ik volg, leuk verhaal. (:

Ik volg :slightly_smiling_face:

Dankjewel (:
Jhaay 3 volgers :heart:

EMMA

Ik liet me op mijn bed vallen. “Zo jij kijkt blij” zei mijn zus spottend. “Wat kan jou dat nou schelen” mopperde ik. “Oh, ik weet het al! Je bent verliefd” zei ze en ging gelijk rechtop zitten. Molly was echt een vervelende zus. Helemaal als het over liefde ging. Logies. Zij is 4 jaar ouder. Ze heeft een vriendje. Lucas en ze hebben al bijna een jaar verkering. Ze passen goed bij elkaar. “Nee, ik ben niet verliefd” zei ik. “Waarom ben je dan zo vrolijk?” vroeg ze. “Ik heb gewoon een leuke dag gehad. Ik was naar het volleybal activiteit gegaan en heb daar een vriendin gemaakt. Milou heet ze. Daarna zijn we gaan zwemmen en toen kwamen we een klasgenoot van haar tegen. Max, geloof ik. Hij ging nog met twee andere jongens om. Casper en… iets met een p. Maar nu vormen we dus een soort groepje” zei ik vrolijk. “Bij de naam Casper gaan je ogen twinkelen. Je vindt hem leuk he?” vroeg Molly. Mijn hoofd werd rood. Ja, hij was zeker leuk. Heel leuk. Gelukkig was het water van het water koel geweest anders was ik met een knal rood hoofd boven water gekomen. Hij had me opgetild en was in het water gesprongen. Ik had zijn lichaam gevoeld, heel even. “Joehoe? Nu weet ik zeker dat je hem leuk vind. Je droomt gelijk weg als je zijn naam hoort” zei Molly lachend. “Oké, oké. Ja, hij is wel cute ja” zei ik lachend en sloeg met mijn kussen tegen haar hoofd. Er volgde een groot kussen gevecht. Molly won. Zoals altijd. “Emma, Molly! Helpen nu! Emma tafeldekken en Molly helpen met koken” riep mijn moeder vanuit de voortent. We keken elkaar aan en zuchten. Molly had ook altijd geluk. Sinds papa er niet meer was moest ik altijd de tafeldekken. Vroeger mocht ik mama ook wel eens helpen met koken maar dat was nu denk ik voorgoed verledentijd. Ik wilde ook wel weer eens helpen met koken. Ik stapte het tentje uit en liep naar de voortent. Molly kwam achter me aan gerent. “Wat ben je toch een heilig boontje. Gelijk opspringen als mammie roept” siste ze chagrijnig. Ik stak mijn tong naar haar uit. Wat maakte dat nou weer uit? Het was toch zeker de bedoeling dat we mama hielpen. “Hoi mam, zijn we. Wist je dat Emma verliefd is? Hij heet Casper” zei Molly plagend. “Molly hou je bek! Dat is helemaal niet waar” riep ik boos. “Nou rustig maar” zei Molly geïrriteerd. “Molly hou op met je zusje te plagen en help me met koken” zei mijn moeder. “Oké, oké. Ik zeg alleen maar de waarheid” mopperde Molly. Ik pakte het tafelkleed en droomde terwijl ik de tafel dekte weg. Casper. Zijn blonde half lange haar en zijn mooie blauwe ogen.

CASPER

“Eigenlijk moeten we een keer iets leuks doen met z’n alle” zei ik. We zaten met z’n alle bij het zwembad. Dat deden we al 3 dagen lang. “Ja! Dan gaan we kanoën. Dat heb ik altijd al eens willen doen maar mijn ouders vinden het niets” zei Pepijn enthousiast. “Is goed. Ik heb al een keer gekanood en ik vond het hartstikke leuk” zei Milou. “Ik ga ook mee” riep Max gelijk. Vragend keek ik naar Emma. Ze keek op van haar boek. “Wat?” vroeg ze. “Of je ook mee gaat kanoën” vroeg Milou. “Ik moet het alleen nog even aan mijn moeder vragen maar ik denk dat ik wel mee mag” zei ze. Ik glimlachte. “Mooi zo, dat word dan een super cool uitstapje” zei ik. “Gaan we dan nu weer zwemmen? Ik droog uit met die zon” zei Max en sprong het water in. Pepijn en Milou sprongen er gelijk achter aan. “Kom je ook Emma?” vroeg Milou. “Ik kom zo, even mijn bladzijde aflezen” zei Emma en zwaaide met haar boek in de lucht. “En jij Casper? Of wil je even alleen zijn” zei Max en keek me met een veelbetekenende blik aan. “Ik kom zo” zei ik tegen hem en ging naast Emma zitten. Max was jaloers. Hij vond Emma ook leuk. Ik dacht eerst dat hij een oogje had op Milou maar die is te makkelijk volgens Max. Ik snapte niet wat hij daarmee bedoelde maar het kwam er dus op neer dat hij Emma ook wel zag zitten. Dat ging niet gebeuren als het aan mij lag. Stiekem keek ik vanuit mijn ooghoeken naar haar. Damn! Wat was ze knap. En ze was ook nog lief. Meer kon je niet hebben toch. Ik had nog niet zo heel veel met haar gepraat maar ze hield zich ook liever op de achtergrond. Ze leek altijd best verlegen als ik met haar praatte maar misschien was dat alleen mijn verbeelding. Misschien wilde ik dat gewoon graag want dat betekende dat ze mij ook leuk vond. Het kon toch niets worden maar een vakantie liefde zou wel leuk zijn. Ik kreeg een warm gevoel van binnen. Ik wilde gewoon verkering met haar. Niet alleen voor de vakantie maar langer. Zo lang als maar kon. Emma legde haar boek weg. “Klaar” zei ze met een verblindende glimlach. Nu moest ik mijn move maken. Ik ben de jongen dus ik moet initiatief nemen. Zonder de anderen erbij. Vooral niet Max. Die zou me vermoorden. Ik had hem niet verteld dat ik Emma ook leuk vond. Hij woonde dan wel dichter bij haar maar wat kon mij het ook schelen dat ze in Brabant woont. Ik vind haar leuk en dat is het belangrijkste. “Heb je misschien zin om vanavond samen een wandeling langs het strandje te maken? Of een ijsje te eten bij de ijscoman? Of allebei?” zei ik. Mijn hart bonsden. Wat klonk dat sukkelig. Zeg alsjeblieft ja. Zeg ja. “Ja, is goed” zei ze. Zag ik dat nou goed? Werden haar wangen rood? “Cool, om 6 uur bij het informatiebord?” vroeg ik zo cool mogelijk. Ze mocht niet merken hoe blij ik was. Ik kon wel een gat in de lucht springen. “Ja, is goed maar nu gaan we zwemmen. Ik heb het bloedheet” zei ze en stond op. Ik volgde haar voorbeeld. Zonder er goed over na te denken tilde ik haar op en sprong in het water. Toen ik weer boven kwam moesten we weer lachen. Ik keek naar de andere. Max had het gezien en keek me boos aan. Ach, wat kon mij het ook schelen. Ik had een date met haar en hij niet.

Leuk, ik volg! :heart:

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Hoe oud zijn ze eigenlijk?

@Ze zijn 15 à 16 jaar (:

EMMA

Nadenkend trok ik het kastje open waar mijn kleding lag. Wat moest ik nou aan. Casper had gevraagd of ik met hem een wandeling langs het strandje wilde maken. Of een ijsje halen bij de ijscoman. Of allebei. Dat was toch een date? We hadden om 6 uur bij het informatiebord afgesproken. Mijn knieën begonnen al te knikken als ik er aan dacht. Wat wist ik nou helemaal van hem. Ik wist niet of hij broers of zussen heeft of waar hij woont. De kans dat hij ook in Almere woonden was zo klein. Wat verwachte ik nu helemaal. Het kon toch niet meer worden dan een vakantie liefde. Ik had al wel met hem gepraat. Niet zo veel anders had hij misschien door dat ik helemaal niet luisterde en steeds in zijn ogen verdronk. Jemig, dat klonk wel heel erg hopeloos. Ik zuchtte. Ik wilde geen vakantie liefde. Ik wilde verkering met hem. Niet alleen in de vakantie maar zo lang mogelijk. Ik pakte een groen topje en zo’n super korte spijkerbroek. Was het niet te kort? Nee, het koelde pas af vanaf half 9 en dan was ik al thuis. Ik moest toch om 8 uur eten. In Italië eet je altijd heel laat. Misschien kon ik beter een roze topje aan doen die vloekte niet met mijn paarse bikini. Ik hielt het roze topje voor. Ja, dat was beter. “Wat ben jij aan het doen?”. Molly kwam de caravan in gelopen. Ik keek haar fel aan. Nee, niet nu. Dit was echt de slechtste timing ever. “Rustig maar je hoeft niet boos te worden. Mama zei dat je vanavond naar een activiteit gaat van het ‘vermaak-team’ dus ik dacht misschien kan ik wel mee. Anders zit ik hier ook alleen maar bij de tent te hangen maar ik keek op het programma wat voor activiteit er was en er is helemaal geen activiteit dus volgens mij heb jij een date want anders zou je niet liegen” zei ze en gaf me een goedbedoelde knipoog. “Ik zal niets tegen mama zeggen. Dat beloof ik”. Ik zuchtte. Precies vanavond moest ze weer mee. Het lot gunt me ook niets. “Dat setje staat leuk Em. Je mag mijn waterproof mascara wel lenen als je wilt en ik kan je haar invlechten dan blijft het mooi zitten als je in het water bent geweest”. Ze bedoelde het goed, dat snap ik ook wel. Ik wil het gewoon zelf doen. Molly kijkt altijd over mijn schouder mee om te kijken of ik het wel perfect genoeg doe. Dat ik haar voetsporen opvolg. Maar soms was ze de liefste zus van de wereld die me kwam helpen op de momenten wanneer ik het eigenlijk niet wilde maar wel nodig heb. “Eet je wel met ons mee?” vroeg Molly terwijl ze mijn haar uitkamde. Ik mompelde iets toestemmends. Ik vind het moeilijk om Molly te bedanken voor wat ze voor me doet. Het voelt alsof ik mijn trots opgeef. “Dankjewel Mo” zei ik. “Het is al goed hoor Em. Daar heb je zussen voor”.

Ik volg!

Verder! Volg je!

Ik ben benieuwd!

Dankya wel <3
Fijn dat jullie het leuk vinden!

CASPER

Ik keek naar de zee. We waren niet echt spraakzaam. Eigenlijk was ik nog steeds best zenuwachtig. “Heb je je bikini nog aan?” vroeg ik om het ijs te breken. Ze knikte. Gelukkig maar dacht ik, dan kunnen we nog even gaan zwemmen. “Zullen we even gaan zwemmen?” vroeg ik. Ze knikte weer. Misschien was ze ook zenuwachtig. Ze was normaal gesproken ook niet heel erg spraakzaam maar nu was het wel heel erg extreem. We liepen nog even rechtdoor. Ik pakte haar hand. Ze staarde naar haar voeten. Werd ze nou rood? Ik voelde een warm gevoel in mijn buik. Ze was zo een lekkerding. Bij het eerst volgende bankje liet ik los. Ik liep richting het bankje en trok mijn shirt uit. Tijd om te zwemmen. Emma was nog sneller dan ik. Ze liep het water in. “Kom je ook? Het is niet koud hoor” zei Emma grijnzend. Het was dus wel koud. Ik liep naar haar toe en grijnsde terug. “Dan vind je dit vast niet erg” zei ik en tilde haar op. “Aaaah! Casper nee! Laat los!” spartelde ze. Ik hield haar stevig vast en liep verder de zee in. Toen ik tot mijn middel in het inderdaad erg koude water stond liet ik haar vallen. Zelf was ik ook doorweekt door de plons. Toe ze weer boven kwam probeerde ze mij ook onder te duwen. Ik pakte haar polsen stevig vast. Ze had geen schijn van kans. Ik drukte haar tegen me aan en gaf haar een kus. Gelijk verslapte ze. Ze werd knal rood maar verroerde zich niet. Ik glimlachte. Ze vond mij ook leuk. Nu wist ik het zeker. Ik zoende haar. Ze zoende terug! Yes, yes! Mijn hoofd vierde een groot feest. Ze glimlachte. Ik pakte haar hand en trok haar mee naar de kant. “Kom, ik trakteer op een ijsje” zei ik en gaf haar een knipoog.

Leuk ! Snel verder :grinning:

Oh wat lief!

EMMA

“Is het ijsje lekker?” vroeg Casper. Ik knikte. Wat was hij toch leuk! En hij had me gezoend! We liepen weer terug naar de camping. Het was pas 7 uur dus we hadden nog even. We zouden nog even naar zijn tent gaan. We moesten er wel voor zorgen dat Max en Pepijn ons niet zagen. Dat gaf alleen maar gedoe en dan was alles verpest. Het was wel jammer dat ze met zijn drieën op één veld stonden.
Zachtjes liepen we het veld op. “Mijn ouders zitten bij Max zijn ouders en mijn zusje is met een meisje van het veld aan het spelen dus we hebben geen last van ze” fluisterde Casper. Mijn knieën knikte. Ik was nog nooit echt alleen met een jongen geweest. “Hier is het” fluisterde hij en ritste een klein tentje open. Mijn zus en ik hadden een groter tentje maar wij waren ook met zijn tweeën. Achter me ritste hij de tent weer dicht. Het begon al flink af te koelen. Zijn luchtbed stond in het midden van het tentje en aan de zijkant stond nog een klein kastje. Over zijn slaapzak lag nog een fleecedeken. Die had ik ook. Super warm en super zacht. Pas nu kreeg ik door hoe koud ik het eigenlijk had. Ik rilde. “Heb je het koud?” vroeg hij. “Ja een beetje maar het gaat wel” zei ik en ging op zijn luchtbed zitten. Hij ging naast me zitten en pakte mijn hand. “Jemig, je bent versteend joh” zei hij. Hij pakte de fleecedeken en sloeg hem om me heen. Langzaam wreef hij over mijn rug. “Dankje” zei ik en keek hem aan. Iedere keer als ik dat deed verdronk ik in zijn ogen. Voor ik het wist zoende we weer. Ik ging op mijn rug liggen en Casper lag boven op me. Hij trok de fleecedeken over ons heen. We zoende opnieuw. Ik voelde zijn warme lichaam maar nu niet voor heel even.

Uhm, misschien heb ik te ongeduldig gelezen of iets gemist, maar ik heb 'n vraagske: waar gaat het verhaal eigenlijk over?
Want het zou over verliefdheid kunnen gaan, alleen ze hebben elkaar nu al dus is er nu niet echt een climax (behalve meer romantiek)…
Ben benieuwd, want ik vind het wel een leuk verhaal!

Op een vreemde manier heeft dit stukje me weer bij zinnen gebracht…
Spannend, echt heel spannend. Gauw verder! xx