Dankjewel (:
Jhaay 3 volgers
EMMA
Ik liet me op mijn bed vallen. “Zo jij kijkt blij” zei mijn zus spottend. “Wat kan jou dat nou schelen” mopperde ik. “Oh, ik weet het al! Je bent verliefd” zei ze en ging gelijk rechtop zitten. Molly was echt een vervelende zus. Helemaal als het over liefde ging. Logies. Zij is 4 jaar ouder. Ze heeft een vriendje. Lucas en ze hebben al bijna een jaar verkering. Ze passen goed bij elkaar. “Nee, ik ben niet verliefd” zei ik. “Waarom ben je dan zo vrolijk?” vroeg ze. “Ik heb gewoon een leuke dag gehad. Ik was naar het volleybal activiteit gegaan en heb daar een vriendin gemaakt. Milou heet ze. Daarna zijn we gaan zwemmen en toen kwamen we een klasgenoot van haar tegen. Max, geloof ik. Hij ging nog met twee andere jongens om. Casper en… iets met een p. Maar nu vormen we dus een soort groepje” zei ik vrolijk. “Bij de naam Casper gaan je ogen twinkelen. Je vindt hem leuk he?” vroeg Molly. Mijn hoofd werd rood. Ja, hij was zeker leuk. Heel leuk. Gelukkig was het water van het water koel geweest anders was ik met een knal rood hoofd boven water gekomen. Hij had me opgetild en was in het water gesprongen. Ik had zijn lichaam gevoeld, heel even. “Joehoe? Nu weet ik zeker dat je hem leuk vind. Je droomt gelijk weg als je zijn naam hoort” zei Molly lachend. “Oké, oké. Ja, hij is wel cute ja” zei ik lachend en sloeg met mijn kussen tegen haar hoofd. Er volgde een groot kussen gevecht. Molly won. Zoals altijd. “Emma, Molly! Helpen nu! Emma tafeldekken en Molly helpen met koken” riep mijn moeder vanuit de voortent. We keken elkaar aan en zuchten. Molly had ook altijd geluk. Sinds papa er niet meer was moest ik altijd de tafeldekken. Vroeger mocht ik mama ook wel eens helpen met koken maar dat was nu denk ik voorgoed verledentijd. Ik wilde ook wel weer eens helpen met koken. Ik stapte het tentje uit en liep naar de voortent. Molly kwam achter me aan gerent. “Wat ben je toch een heilig boontje. Gelijk opspringen als mammie roept” siste ze chagrijnig. Ik stak mijn tong naar haar uit. Wat maakte dat nou weer uit? Het was toch zeker de bedoeling dat we mama hielpen. “Hoi mam, zijn we. Wist je dat Emma verliefd is? Hij heet Casper” zei Molly plagend. “Molly hou je bek! Dat is helemaal niet waar” riep ik boos. “Nou rustig maar” zei Molly geïrriteerd. “Molly hou op met je zusje te plagen en help me met koken” zei mijn moeder. “Oké, oké. Ik zeg alleen maar de waarheid” mopperde Molly. Ik pakte het tafelkleed en droomde terwijl ik de tafel dekte weg. Casper. Zijn blonde half lange haar en zijn mooie blauwe ogen.