Verhaal. -weet nog geen titel-

Dit verhaal gaat over 2 vriendinnen Valerie en Claar, die nou niet heel modieus zijn. Maar er wel voor elkaar zijn. De bich van de klas, Isa verliest haar moeder en zakt helemaal in. De 2 vriendinnen vangen haar op, en ze hadden nooit verwacht hoe Isa kon zijn.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3 jaar geleden 7 september 2007

Valerie: Heeft donkerblond haar en blauwe ogen. Ze is een beetje onhandig, maar wel lief. Ze kleed zich een beetje oudbollig, maar het gaat er mee door. Ze heeft eem slotjes beugel, en irriterende contactlensen
.

Als Valerie thuis komt is ze alleen thuis. Haar vader en moeder zijn naar een bruiloft. Op tafel lag een briefje waar op stond: Valerie, in de koelkast staat een bordje met spinazie aardappels en een gehaktballetje. We zijn rond half één weer terug. Eetsmakelijk en tot morgen. X Mama en papa. Ze liep naar de koelkast, pakte haar eten en warmde het op. Het was vrijdag en vanavond kwam – haar bijna vriendje – Rick, om bij haar een film te kijken. Rick was een hunk. Niemand snapte wat hij in Valerie zag. Hij was een jongen die niet alleen naar het uiterlijk keek, maar meer naar het innerlijk. Als ze heeft gegeten en gedoucht, gaat de bel. ‘Hee lieverd’ zegt Rick. De vlinders vechten in Valerie haar buik. Elke keer als ze Rick ziet word ze opnieuw verliefd. Ze kuste elkaar lang en lief. ‘Ehm, er zit wat tussen je beugel.’ Shit denkt Valerie. Heb ik weer. ‘Ben zo terug.’ Valerie rent met een rotvaart de trap op en natuurlijk – hoe kan het ook anders – valt ze weer naar beneden. ‘Ben oké’ schreeuwt ze. En rent met iets minder tempo naar boven. Ze poetst haar tanden, checkt haar tanden en de rest nog één keer in de spiegel en rent weer naar beneden.

Claar: Heeft een beetje rossig haar, een bril en kleed zich nog oudbolliger als haar vriendin Valerie. Ze heeft ouders die niet veel geld hebben en een beetje hippies zijn.

Claar was uit school gelijk aan haar huiswerk begonnen. Ze had goed geleerd en kende het helemaal uit haar hoofd. Claar haar ouders waren streng. En ze mocht alleen 2e hands kleren aan. Lange roken met bloemen print, sandalen, en oude bloesjes. Haar ouders hadden het niet zo breed thuis. Maar Claar kon het niet zoveel schelen. Het gaat goed op school en als ze van school komt zoekt ze een baan en betaald ze haar eigen kleren wel. ‘Claar, kom beneden. We gaan je overhoren. En je moet nog even wat kleren passen die ik vandaag voor je heb gevonden op de rommelmarkt.’ Nadat ze werd overhoord en ze de kleren heeft gepast. En gaat schrijven – Claar houd ervan om verhalen te schrijven – Maar ze laat ze aan niemand lezen. Daar is ze te onzeker voor, ze is bang dat niemand het mooi vind.

Isa: Heeft lang bruin haar blauwe ogen en is wel gevormd. Ze heeft alles mee : veel geld, lieve ouders, jongens die haar leuk vinden. Ze kleed zich modieus. Ze is mooi, alleen ze is een bitch.

Isa fietst als een gek naar huis in de storm. Ze komt net van ballet les af. Vanavond moet ze naar zangles en daarna moet ze haar huiswerk nog maken. Ze hebben veel voor morgen: Wiskunde repetitie en engels so. Isa is zo slecht in wiskunde, dat word weer een dikke 1. Als Isa thuis komt staat haar vader al – in hun super mooie, grote huis – op haar te wachten. Hij kijkt niet echt vrolijk. ‘Pap, is er iets?’ vraagt Isa, altijd als haar vader zo kijkt is er wat ergs gebeurt. De vorige keren was haar konijn dood gegaan en had haar oma een hartaanval gehad. ‘Kom snel binnen, en ga even zitten.’ ‘Oké pap, je maakt me een beetje bang.’ Als ze binnen zijn gekomen kijkt haar vader nog steeds zo. Isa gaat zitten en kijkt verwachtingsvol naar haar vader. ‘Je m-moeder heeft een o-ongeluk gehad.’ De tranen biggelen over de wangen van haar vader. ‘Is ze… je weet wel. Leeft ze nog?’ vraagt Isa geschrokken. Haar vader kan niet meer stoppen met huilen. Zo heeft Isa haar vader nog nooit gezien. ‘Ze l-ligt in coma en ze valt niet meer te r-redden.’ Isa houd het nu ook niet meer en barst in tranen uit. ‘Waarom nou, ik hou zoveel van der. Ik wil der nog niet kwijt. Hoe kan dit?’ Isa kijkt naar haar vader, die een zakdoek uit zijn zak heeft gehaald en geeft het aan haar.‘Ze is tegen een boom aan gereden.’ zegt hij nu iets rustiger. Hij slaat zijn armen om Isa heen. Het voelt veilig vind ze. ‘Kom we gaan naar het ziekenhuis.’
Het mooie leventje van Isa is in duigen gevallen. Haar moeder is dood.

meer? of niet?

MEER.

meeeeeeeeeeeer

Ik heb je verhaal niet helemaal afgelezen, want je schrijfstijl irriteert me waardoor ik er niet doorheen kom, i’m sorry.

ohja, dat kan ja…

8 september 2007
De volgende dag op school is Isa er niet. Valerie en Claar zijn druk bezig met hun toets. Valerie weet helemaal niks. Had ze nou maar tegen Rick gezegd dat hij haar even moest helpen met het leren. Hij doet vwo en is goed in alles. Claar daarin tegen weet alles. Soms was ze wel blij met zulke ouders. Ze heeft in 3 jaar nog geen onvoldoende gehaald. De mentor komt binnen. ‘Jongens, leggen jullie je pen maar even neer. Ik heb even een mededeling.’ Iedereen word stil en kijkt ingespannen naar hun mentor. ‘De moeder van Isa heeft gister een auto ongeluk gehad. Ze is daardoor in coma geraakt. En omdat ze niet meer uit die coma zou raken hebben de dokters hun aangeraden om er een eind aan te maken. Dus de moeder van Isa is overleden’ De vriendinnen van Isa beginnen te huilen. En Valerie moet zich ook inhouden om niet te gaan huilen. ‘De begrafenis is over twee dagen. En het leek mij een goed idee om er heen te gaan met z’n alle. Ging de mentor verder. ‘Alleen om even te laten zien dat we er voor haar zijn en met haar meeleven. Nadat de mentor is vertrokken zei de wiskundeleraar dat hij de repetitie maar oversloeg. En dat de klas naar de aula mocht gaan om er even over na te denken en even bij te komen. Normaal zou de klas helemaal uit z’n dak gaan als de les verder uitviel. Maar nu niet, iedereen loopt stil naar de aula. Niemand zegt wat en niemand lacht.

is maar een klein stukje, maar morgen komt wel weer een wat langer stuk.

ps. als iemand een keer passende titel weet, zou je het dan even willen laten weten want dat vind ik altijd het moeilijkste.

klonk misschien een beetje bot nu ik het zo terug lees, was niet de bedoeling. Succes met je verhaal

verder, alleen het is een goed idee ommeer te enteren, dat leest makkelijk.