Hi, ik heb een account op girlscene, maar ik wil liever dit verhaal anoniem posten. Teminste als jullie dat willen. Het gaat over een meisje Aley die in 4 havo zit. Ze heeft last van faalangst en die overheerst haar even zo’n beetje. Ze begint langzamerhand depressief te worden, terwijl ze nog steeds heel goed wil blijven presteren. Ze wil zo graag perfect zijn en die perfectie is voor haar een doel. Ze verwaarloost zichzelf en komt zo in situaties waar ze niet weet hoe ze uit kan komen.
Willen jullie hoofdstuk 1 verder? Wat vinden jullie ervan? Ik zou heel graag wat feedback willen.
Hoofdstuk 1:
Ik deed mijn laatste boeken in mijn tas en rende naar beneden, ik was voor de zoveelste keer weer te laat mijn bed uit gegaan. “Aley , waarom ben je nou de laatste tijd elke dag zo laat?” hoorde ik mijn moeder zeggen, nou dat is heel simpel ik was verandert in een persoon die elke ochtend vijf keer haar wekker snoozed voordat ze opstaat. Dit was ik eerst niet, dit is misschien iets kleins, maar ik was iemand die om 8 uur precies al helemaal klaar stond om naar school te gaan. Ik had ontbeten, mijn huiswerk voor die dag af en als ik een toets had dan was ik er helemaal klaar voor. Er is iets verandert in me. Ik ben niet meer het vrolijke meisje, maar het meisje dat amper nog van dingen kan genieten, het meisje dat overal voor stresst en het meisje dat bang is. Er was alleen geen verschil te zien, niemand merkte iets. Ik was alleen iets rustiger dan normaal, maar dat was goed te verklaren met: “Ik ben zo moe, die toets van gisteren kreeg ik maar niet in mij hoofd en ik heb lang door zitten leren.”
(…)