[Verhaal] Waarom we uit elkaar gingen

Ik heb het boek “Why we broke up” gelezen, en vond het een leuk concept. Ik werd erdoor geïnspireerd om zelf zo een soort verhaal te schrijven. Hier is het eerste deel, ik hoop dat jullie het wat vinden!

Waarom we uit elkaar gingen

Hoofdstuk 1
Beste Robin,
Het is middernacht en morgen om half zeven zal mijn wekker met dat irritante getringel afgaan, weet je nog? Waar jij je ook aan ergerde die ene weekend toen je bij mij bleef slapen. Je smeet hem tegen mijn slaapkamer deur aan omdat het herhalende geluidje niet ophield nadat je hem uit had gezet. Daarna lagen we samen, omhelst in elkanders armen, lachend om iets wat nu slechts een deukje in mijn roze deur is. Het is nog steeds een beetje zichtbaar, elke keer als het me weer opvalt denk ik aan ons. Morgen komen we elkaar misschien weer tegen, met onze nepglimlachen naar elkaar zwaaiend door de schoolgangen en doen alsof we het zogenaamd heel goed met elkaar kunnen vinden. Want ja, een intieme relatie van zeven maanden heeft natuurlijk helemaal geen invloed gehad op onze vriendschap. Ongemakkelijk? Natuurlijk niet, wat maakt het nou weer uit dat we een bed hebben gedeeld en ik met mijn tong de binnenkant van jouw mondholte ondertussen van buiten ken. Maar we glimlachen, vriendelijk alsof er nooit iets tussen ons is gebeurd. We gaan verder, Robin, jij vooral maar ik ook. En voordat we “ons” helemaal achter ons laten, wil ik eerst in dit kleine boekje die ik voor vijf euro vanmiddag in de Hema heb gekocht, met deze verschrikkelijk irritante balpen die ieder moment op kan raken na mij tientalle pogingen, een verhaal schrijven. Een verhaal van waarom we uit elkaar gingen. Vergeef mijn onleesbare handschrift, hoewel het nog altijd meer leesbaar zal zijn dan die van jou. Ik begin natuurlijk bij het begin, weet je het nog? Domme vraag, sorry Robin. 19 december viel op een vrijdag avond, de datum zit nog zo vers in mijn hoofd omdat ik als lid van het kerstfeestcomité moest meehelpen met het omtoveren van de aula tot een prachtig kerstparadijs vol met glitters en lichtjes en kerstmannen. Het leek er niets op, hooguit moesten we er een paar kleine kerstbomen plaatsen om het wat “kerstachtiger” te maken en verder was iedereen vergeten om versieringen mee te nemen. Ik was de enige die aan kerstballen had gedacht en samen met Beau bracht ik de middag door op school, kerstbomen aan het versieren in de aula. Beau had mij erop gewezen dat het nutteloos was.
“Die dronken koppen kijken er toch niet naar.” ze pakte een gouden kerstbal uit de doos en hing hem aan een tak.
“Weet ik,” zei ik “maar het is toch geen kerstfeest zonder een kerstboom? Dan is het een normale schoolfeest, en dit is geen normale schoolfeest Beau, dit is een kerstfeest.”
Beau grijnsde en hing er nog een op. Ik wist nog niet of ik heel de avond zou blijven, vaak liep het rond twaalf uur uit de hand en was er iemand met een dronken kop die het voor iedereen moest verpesten door een ander iemand met een dronken kop uit te dagen (denk aan je vriend Wouter), waarna ze samen de strijd aangingen en uiteindelijk na een tijdje gestoeid te hebben beide verloren, en iedereen naar huis moest. In het begin van de avond was het nog rustig. Wannes vroeg of ik wilde dansen op All I Want For Christmas Is You, hij pakte mijn hand vast en trok me mee. Samen stonden we in het midden van de aula krijsend mee te zingen met Mariah Carey. Ik vermaakte me, maar hoe later het werd, des te meer dronken vijfde en zesde klassers binnenstroomde. Ik ging aan de kant zitten naast Beau en zwijgend staarde we naar de dansende menigte. Ze zuchtte en pakte haar mobiel uit haar zak om de tijd te verdrijven. We verveelde ons op een feest dat we zelf hadden georganiseerd, erg hè?
“Zullen we zo gaan?” zei ze hard in in mijn oor om boven de muziek uit te komen.
Ik knikte “Ik ga even naar de wc, dan gaan we, oke?”
Ik duwde mezelf door de groep zwetende, schurende mensen tot dat ik uiteindelijk aan de andere kant weer adem kon halen. Toen zag ik jou, Robin, je zwetende gezicht verlicht door de de felle lichtstralen vanuit de jongens wc. Ik herkende je, ik bedoel, wie herkende jou nou niet? Je was Robin Cuypers, iedereen kende je. Bas en Wouter stonden naast je, pratend met wat onbekende meisjes. En jij verdween even uit mijn zicht. Ik weet niet waarom, maar ik liep je achterna, zoals ik al eerder schreef, ik weet niet meer waarom. Ik liep het hoekje van de jongens wc’s om, maar ik was je al kwijt, dacht ik. Ik draaide om, en ik staarde je recht in jouw gezicht aan. Ondanks dat je verschrikkelijk zweette, je wangen waren gloeirood en je ogen keken mij met een verwarde en dronken blik aan, was je prachtig. Ik had je altijd rond zien lopen op school, ik bedoel ik vond je wel knap, maar deze ene keer zag ik je blauw ogen van dichtbij. Je knipperde en probeerde wat te zeggen maar ik was je voor.
“Sorry-”
“Maakt niet uit. Jij bent- wie ben jij?” zei jij, je adem rook duidelijk naar alcohol. Het was geen geheim dat je stomdronken was, Robin, en dat probeerde je ook niet te verbergen.
“Ik ben Jet,” zei ik. Je glimlachte even kort.
“Jet,” je zette een hand op mijn schouder “mag ik zeggen dat je er prachtig uitziet vanavond?”
Ik bloosde. Zelfs met acht flessen bier op wist je hoe je een meisje kon laten blozen.
“Ja dat mag, en dankjewel.”
“Ik ben Robin.” Natuurlijk wist ik dat je Robin was. Maar ik knikte en glimlachte, en daar stonden we dan, samen in de schoolgang op 19 december, jij veel te dronken en ik veel te nuchter. Je hing een beetje tegen mij aan, maar ondanks dat vond ik dat we best goed konden praten. Ik ben eerlijk Robin, ik had nooit gedacht dat ik ooit iets met jou zou krijgen voor die ene avond. Ik kende je alleen als die Robin die iedereen kende, populair, sportief, vooral veel vriendinnen gehad. Maar na onze gesprek had je me op andere gedachten gebracht.
“Zoals je merkt,” zei je “ben ik veel te dronken.”
Ik lachte. “Oh ja?”
“Ja, en ik wil dat ik jou na onze gezellige gesprekje vanavond morgen niet vergeet.”
“Hoe ga je daar voor zorgen dan?” Ik kruiste mijn armen over elkaar.
“Wil je je nummer even in mijn mobiel zetten?” je gaf je telefoon aan mij “En zet je mooie naam er maar boven.”
“Dan weet je nog steeds niet wie ik ben morgen?”
“Shit-” zei je.
“Ik heb een idee, ik maak een foto van mezelf en schrijf eronder dat we vanavond een leuk gesprek hebben gehad. Misschien helpt dat?”
“Doe maar,” je glimlachte “misschien wel.”
Ik maakte een foto van ons en schreef er een kort berichtje onder. Ik weet niet of je het nog in je mobiel hebt staan. Ik ga uit van niet.
“Nou Jet, het was aangenaam kennis met jou te maken op deze prachtige avond.” Je gaf me een kus op mijn wang. Ik voelde me warm vanbinnen toen jouw lippen contact maakte met mijn huid. Je glimlachte en verdween al snel in de donkere groep dansende mensen. Ik stond daar een moment vol ongeloof, Robin, ik vond je zo leuk. Die avond heb ik wakker gelegen met de gedachten of je mij de volgende morgen zou bellen. Of je mij wel zou herkennen. Het was een avond die voor mij speciaal was, we praatte met elkaar voor het eerst. Een avond die jij de volgende ochtend met een kater al was vergeten. En dat, Robin, is waarom we uit elkaar gingen.

Verder?

Tips heel erg welkom!

Haha toevallig heb ik dat boek echt nét besteld! :slightly_smiling_face:
Ik vind dat je leuk schrijft, het leest echt lekker weg! Dus verder :slightly_smiling_face:

Hoofdstuk 2

Na onze eerste ontmoeting duurde het precies twee dagen voordat ik je weer bijna letterlijk tegen het lijf liep in de kerstmarkt van Coppelmans. Het was een witte zondag middag, toen toevallig beide onze ouders, compleet los van elkaar, hadden besloten dat het de perfecte dag was voor een familie uitje naar het tuincentrum. Ik had al besloten dat je mij vergeten was, en vroeg me af wat je zou doen als je na een half jaar eindelijk onze foto in je contacten lijst zou zien staan. Ik had me alles in mijn hoofd perfect voorgesteld, je zou me bellen, mijn stem herkennen en vragen of ik dat prachtige meisje van die prachtige avond was. Maar je belde me niet zaterdag, niet eens een smsje, en je hebt geen idee hoeveel ik aan je dacht Robin. Ik was ervan overtuigd dat jij mijn enige echte liefde was, wat nu belachelijk lijkt. Je belde me niet zaterdag, maar het lot had besloten dat onze paden die zondag zouden kruisen, in de romantische omgeving van het plaatselijke tuincentrum. Met een knot op mijn hoofd, een doos versieringen in mijn handen en een zeurende zusje aan mijn zij keek ik in het rond, op zoek naar een kassa. En toen viel mijn blik op jou. Ik knipperde twee keer, maar daar stond je echt. Met een kerstmuts op je hoofd en een van je broertjes hangend aan je been stond je daar, tien meter van mij vandaan. Ik draaide me snel om en met grote passen probeerde ik zo snel mogelijk uit jouw zicht te vluchten, want wat is er nou erger dan een leuke jongen, met namen Robin Cuypers, die mij zonder makeup ziet? Nu heb je mij misschien wel vaker zonder makeup gezien dan met. Dat warme gevoel van binnen die avond dat je mij een kus op mijn wang gaf kwam terug bij het idee dat jij en ik misschien weer oog in oog zouden staan. Maar niet vandaag, dacht ik, god alsjeblieft niet vandaag. Jammer genoeg was het wel die zondagmiddag in het tuincentrum dat wij elkaar weer zouden ontmoeten, ik jou voor de tweede keer, en jij mij voor het eerst zover je het kon herinneren. Toen gebeurde het, ik draaide me om en liep recht tegen jou aan. Je deed een stap naar achteren van de schrik en ik ook. Het voelde alsof mijn hart stopte op het moment dat we weer tegenover elkaar stonden.
“Stond ik in de weg of wilde je gewoon een knuffel?” lachte jij, Robin, met je grote grijns.
“Sorry,” ik werd knalrood en kon verder niks bedenken, dus ik lachte maar wat ongemakkelijk om de stilte te vullen. Jij zei dat het niets uitmaakte en ondertussen kneep jij je ogen samen om mij goed te kunnen bekijken, ik wilde zeggen dat ja, ik het meisje van die ene avond was, maar ik wachtte totdat jij het zou vragen.
“Ben jij-?” Je stopte even om na te denken “Ik bedoel, heb ik een foto van ons op mijn mobiel staan? Sorry, misschien denk ik aan iemand heel anders, maar je lijkt er echt op.”
“Ik ben Jet,” zei ik “van vrijdagavond.”
“Jet! Dat was het, ik was je naam even kwijt. Hoi Jet.”
“Hoi Robin, mooie kerstmuts.”
Je lachte verlegen en deed hem snel af. Ik weet niet of je kon merken dat ik zenuwachtig was, maar het voelde alsof mijn hart met tweehonderd slagen per minuut klopte.
“Familie uitje naar Coppelmans?” vroeg je.
“Elk jaar,” zei ik “een soort traditie met kerst.”
“Wij ook,” zuchtte je “heb je wel eens de warme chocolade melk gehad hier?”
“Wat?”
“Die verkopen ze buiten,” zei je “de beste die je ooit zult proeven, geloof me.”
“Die ik nooit zal proeven, ik ben allergisch voor melk. Sorry, ik bedoel, het klinkt heel verleidelijk.”
“Das rot.” Je knikte maar je aandacht was ergens anders op gericht en ik zag dat je niet luisterde. Je riep iets naar je broertje en toen keek je weer naar mij.
“Oke,” zei je “ik trakteer je wel op iets.”
Ik wist niet of het zo bedoelt was, maar het voelde als een date. Ookal was het helemaal niet gepland en had ik niet eens de kans gehad om me leuk aan te kleden en op te maken, vond onze eerste soort van “date” plaats op een wintermiddag in een tuincentrum. Buiten was het magisch, kraampjes verlicht met kerslichtjes die reflecteerde op het dikke laag witte sneeuw. Het voelde geweldig toen ik langs je liep, we kenden elkaar pas net, alles kon nog gebeuren. Je haalde kleingeld uit je zak en betaalde voor twee kopjes warme chocolade melk met slagroom. Ik vroeg me al af waarom je zo’n dorst had, maar ik volgde jou en ging op een bankje naast je zitten.
“Dat was nogal een feest of niet, vrijdag?” vroeg je.
Eigenlijk niet, voor mij in ieder geval niet. Het enige leuke aan het feest was dat jij mijn nummer in jouw mobiel had opgeslagen en die kus, maar dat vertelde ik jou niet.
“Ja nogal,” zei ik “jij vermaakte je wel, raad ik zo.”
“Was ik een eikel tegen je?” vroeg je “Ik was een eikel zeker he? Sorry. Mijn ex-vriendin, Liv, zei altijd dat ik grof werd als ik teveel op had.”
Je ex-vriendin opbrengen in ons tweede gesprek ooit, goedzo Robin, goedzo.
“Helemaal niet,” zei ik “je was heel lief zelfs.”
“Te lief?” vroeg je.
“Een beetje.”
“Hebben we gezoent?”
Ik wist niet of het een grap was, dus ik lachte. Je keek me iets te lang serieus aan waardoor ik begon te begrijpen dat je het wel meende en ik haalde de grijns van mijn gezicht.
“Ik kan je geruststellen dat we niet hebben gezoent.”
“Oke,” zei je en je nam een slok van je warme chocolade melk. “iets anders?”
“Een kusje op mijn wang.”
“Wat een charmeur ben ik toch.” zei je, en je nam nog een slok.
Een charmeur ben je zeker Robin, en daar viel ik als een blok voor. Je wist altijd wel wat je moest zeggen, hoe je een meisje geweldig kon laten voelen in een tuincentrum met kerstverlichting en warme chocolade melk. Misschien wist je het net iets te goed, misschien was dat het probleem.
“Voordat ik zo ga,” zei je “ik wil je weer zien.”
Mijn hart maakte een sprongetje van geluk en in mijn hoofd wilde ik opspringen en rondjes rennen om het bankje waar we op zaten, een achteruit salto maken en dan op jou schoot belanden waar ik uiteindelijk zo hard mogenlijk “JAAA!” roep. Maar ik hield me in.
“Ik jou ook,” zei ik “je hebt mijn nummer.”
“Ik bel je nog wel deze week.”
Ik glimlachte.
“Hoef je je chocolade melk niet?” vroeg je en je wees naar het kopje op een tafeltje naast het bankje waar we op zaten “Hij is koud aan het worden.”
En dat, Robin, dat is waarom we uit elkaar gingen.

Leuk!
Eén puntje, ik zie hier en daar wel wat spellingfoutjes dus misschien kan je proberen daar op te letten? Maar het is verder niet storend, en het blijft leuk om te lezen. :slightly_smiling_face:

Leuk, verder!:smiley:

Zeker verder! upje!

nieuwe lezer, hopelijk ga je snel verder (:

ik vind het super, ga maar verder (;

btw ; Nieuwe Lezeres !

nieuwe lezer :slightly_smiling_face:

Super mooii geschreven!
Ik ben zo benieuwd naar hoofdstuk 3!
Ga je die trouwens schrijven??

anyway nieuwe lezeres! :grinning:

Super leuk verhaal! Fijne schrijftaal ook :wink:

Nieuwe lezeres! Mooi verhaal! Snel verder :slightly_smiling_face:

Verder! this ehgt leuwk! =) je hebt een nieuwe lezerr :wink:

Ze gaat niet meer verder denk ik…

kom op je moet gewoon verder gaan het is zo leeeeeuk. Misschien moeten we even noten?

^Ja doe dat maar :slightly_smiling_face: