[VERHAAL] Waarom altijd ik?

Ik lees vaak verhalen van andere meisjes en ik hou zelf ook wel van schrijven dus ik dacht, ik schrijf maar wat en ik zie wel wat jullie ervan vinden.

Het gaat over een meisje die mandy heet. Ze zit in de derde klas en is vijftien jaar oud.Ze is een prachtige meid met lange blonde haren.Iedereen kijkt tegen haar op, vooral de jongens.Ze is het soort meisje waar iedereen op wilt lijken.Alleen diep binnen Mandy schuilt een klein onzekere meisje.Niemand weet van haar echte bestaan af.Niemand weet hoeveel pijn ze heeft moeten lijden.Niemand snap wat zij doormaakt.Niemand, behalve haar beste vriendin Dana.

wat vinden jullie ervan? Doorgaan of niet? In het verhaal komen er veel haat,drama en liefde voor.

ga maar door, vooral de titel spreekt me aan

Lijkt me leuk, ik hou wel van dat soort verhalen.

Door , :wink:

Eerste schooldag

Het is zo oneerlijk. Waarom zitten al mijn vriendinnen bij elkaar in de klas, terwijl ik bij deze stelletjes kinderachtige kleuter in de klas zit. Ik kijk de klas rond, ik zie dat een mysterieus meisje met mooie, lange, zwarte haren en donkere ogen die mij vriendelijk aankijken. Ik haal een wenkbrauw omhoog en kijk haar arrogant terug aan. Haar gezicht betrekt en ze kijkt gelijk de andere kant op. Als ze maar niet gaan denken dat ik aardig tegen hun zal doen, laat staan vriendinnen met ze worden. In de gang lopen twee meisjes giechelend deze kant op. Ik rol met mijn ogen.‘Ow mijn god, wat een trutten.’ Zeg ik op een fluisterende toon. ‘Zei je wat?’ vraagt een mollige jongen naast mij. Ik besluit om niet te reageren, hij verdient mijn aandacht niet. De twee meisjes komen de klas binnen. Het eerste wat ze zeggen is, ‘Heey, kris zit jij ook bij ons in de klas, wat gezellig!’ Het is zo oneerlijk zij zitten wel bij vriendinnen in de klas maar waarom ik niet? De twee meisjes zien niet eens dat onze mentoren flabbergasted naar ze kijken, nee ze praten en lachen gewoon verder. 'Dames, waar komen jullie vandaan?’ vraagt een van onze mentoren. ‘Ja sorry mevrouw, we hadden per ongeluk de verkeerde bus gepakt.’ Zegt een van de meisjes met spinnenpoten wimpers tot over haar wenkbrauwen. ‘Dat is geen reden om zo het klaslokaal binnen te stormen en gelijk te gaan kwebben en dan ook nog eens te laat komen op de eerste schooldag! Dat maakt niet bepaald een goede indruk, maar ga maar snel zitten en stel je voor aan de rest van de klas.’ Ze gaan zitten en vertellen uitgebreid wie ze zijn. Ik heb geen zin om te luisteren naar wat ze te vertelen te hebben, in plaats daarvan kijk ik de klas rond. We hebben maar vier jongens in de klas en ze zijn niet echt knap. De rest van de klas bestaat uit dertien meisjes. Er zitten wel knappe meiden tussen, maar lang niet zo knap als ik. Ik zie in mijn ooghoeken dat het meisje met donkere ogen naar mij zit te staren. Wat een freak is ze zeg. Net voor dat ik iets tegen haar wil zeggen, gaat ook haar mond open om wat te zeggen. Het is haar beurt om zich voor te stellen. 'Hoi allemaal, ik ben Dana. Ik ben vijftien jaar oud en mijn vorige school was in Delft. Gelukkig zijn er wel veel mensen uit de klas die ik al ken, maar ik wil ook wel nieuwe mensen ontmoeten.'Bij haar laatste zin keek ze mij aan. Nog een reden waardoor ik een hekel aan haar begin te krijgen.‘Mandy is het toch? Mandy nu mag jij jezelf voorstellen aan de klas.’ zegt een van onze mentoren. Ze is erg jong, ik schat zevenentwintig en ze ziet er best goed uit voor haar leeftijd. 'Nou ik ben dus Mandy, vijftien jaar oud en heb al genoeg vrienden dus heb geen behoefte om nieuwe mensen te leren kennen.’ Terwijl ik dat zeg kijk ik Dana arrogant aan. Alle hoofden draaien automatisch naar haar toe. Ze begint rood aan te lopen. Ik begin hard te lachen, ik kan niet stoppen met lachen. Iedereen kijkt mij raar aan maar dat boeit mij vrij weinig. Ik heb de slappe lach en niemand neemt dat van mij af, zelfs niet als ik hoor dat mijn mentor schreeuwt dat ik stil moet zijn. Ik pak mijn guess tas en loop lachend het lokaal uit naar buiten om een peukje te roken en weg van die achterlijke klas. Ik stop met lachen, maar wel met een tevreden gevoel, want ik heb hun allemaal laten weten dat ik hier de baas ben en dat niemand mij iets kan maken.

Ja ze hebben 2 mentoren. :slightly_smiling_face:

Tips en kritiek?
Doorgaan ofniet?

de hoofdpersoon is nogal dom en naja ik zou wat minder arrogant doen als ze zelfverzekerd is.

*ik bedoel niet zelfverzekerd

Ik kan me niet zo inleven op het meisje, meeste meiden denk ik niet.

Oh, en d’r zitten een paar spelling foutjes in. Er staat vaak hun in plaats van ze/hen

Het verhaal is waargebeurd.
Maar later zie je vanzelf waarom ze zo deed.
Dankje voor de tip :wink:

Vanmidddag weer een stukje!

Dubbel

een week later

Het is dinsdag het zesde lesuur. We hebben wiskunde van een kleine dikke man, maar hij kan wel goed uitleggen. Gelukkig maar want ik snap niks van wiskunde. Ik concentreer me goed op mijn wiskunde, want meer heb ik niet te doen. Alle kinderen uit mijn klas zijn al hele goede vrienden geworden, maar ik word buitengesloten. Eigenlijk sluit ik mezelf buiten. Ik ben te koppig om mijn oude vrienden los te laten en om nieuwe vrienden te maken. Maar tien jaar lange vriendschap beëindig je toch niet zomaar alleen omdat je naar een andere school gaat? Ik kon eigenlijk best op die school blijven want mijn cijfers waren best goed, maar ik wilde dat niet. Ik moest kiezen tussen mijn beste vriendin Quinty of de jongen waar ik jaren lang al stiekem verliefd op ben, ookal weet ik dat hij onbereikbaar is. Ik koos voor hem. Iedereen wist al een half jaar van te voren dat hij op deze school ging, want hij haalde altijd slechte cijfers. Ik was er altijd kapot van, maar ik besloot om zelf ook slechte cijfers te halen om enkel en alleen hem niet te hoeven missen. Toen eenmaal Quinty achter mijn plan kwam, werd ze laaiend. Ze begon te schreeuwen, krijsen en schelden omdat ze vond dat ik een slechte vriendin was omdat ik volgens haar onze 10 jarige vriendschap zomaar achter me liet. Op dat moment zag ik pas in wat ik gedaan had, maar het was al te laat. Ze zeggen wel eens liefde maakt blind, nou het is jammer genoeg wel zo. En nu zit ik met deze kinderen opgeschept. Terwijl de enige meiden die ik mag en die zich mijn vriendinnen noemen, allemaal bij elkaar in een klas zitten.

‘Mandy mag ik een pen lenen? ‘ vraagt Dana. Mijn gedachten worden onderbroken. Geïrriteerd draai ik me om met mijn pen in mijn hand. Ik wil de pen recht op haar voorhoofd gooien, maar ik mis. De pen komt tegen haar oog aan. ‘Auw, vuile bitch.’ Ze rent het klaslokaal uit met haar hand op haar ene oog. De hele klas kijkt mijn aan. Ik hoor dat ze allemaal dingen naar me roepen, maar ik doe alsof het me niks kan schelen terwijl ik van binnen erg spijt heb van wat ik zonet gedaan heb. Ik pak mijn tas op en ren het klaslokaal uit, opzoek naar Dana.

‘gaat het?’ vraag ik haar als ik haar eenmaal heb gevonden in het meidentoilet. Ik blijf wachten op een antwoord, maar blijkbaar negeert ze me.’Sorry, het was niet mijn bedoeling.’zeg ik bijna onverstaanbaar. ‘Wat denk je wel niet? Dat je hier de koningin bent ofzo? Ik vond je zielig omdat je alleen was dus ik probeerde maar aardig te doen, maar jij bent gewoon het grootste arrogantste kutwijf!’gilt ze door het damestoilet. Ze heeft gelijk, waarom doe ik zo tegen haar terwijl zij poeslief tegen mij is? Waarom kan ik geen nieuwe mensen toelaten in me leven? Waarom hang ik altijd de stoere meid uit terwijl ik het allerliefst een gewoon meisje wil zijn, zoals de rest? Ik voel dat een traan langs mijn wang glijdt. ‘Het spijt me, echt waar!’Zeg ik snikkend. Ze blijft me aanstaren. Ik begin te huilen, want ik zie nou pas wat voor schade ik alweer aanricht. Ze pakt mijn hand en we lopen samen naar buiten.

Tips en Kritiek?
Doorgaan of niet? :slightly_smiling_face:

Kritiek; ik vind je spelling een beetje irritant. Vooral d/t woorden. En enkelvoud/meervoud. Lees je je eigen stukjes voordat je ze plaatst?

Je spelling is inderdaad niet 100% maar ik vind het wel een leuk verhaal :slightly_smiling_face:
Ik stem voor doorgaan!

leuk verhaal!

grappig want ik heet ook mandy, maar gewoon doorgaan.

ga maar verder, hett word al goed!

de d/t woorden zijn toch niet fout of wel?
Ja ik lees ze wel 3x overnieuw maar ik lees volgens mij over mijn eigen spelling fouten heen. :’)
Maar ik zal er op letten.

Haha naamgenoot! Ik ga dit verhaal denk ik wel volgen.

ik ga hem ook volgen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zal even voor je kijken of ik de spelfouten / verkeerde zinsopbouw kan selecteren. Dan kun je het misschien zien. (:

Ik ga ook volgen:)
Ik vind spellingsfouten trouwens helemaal niet irritand
Je mmoe tgewoon doorgaan!