[Verhaal] Vriendschap & liefde

Hooi! Dit verhaal gaat over Grace, ze zit in de tweede klas en heeft twee broers. Ik vertel maar niet teveel, succes met lezen!

Lief dagboek,
Vandaag waren Rowen en ik buiten bezig met ons huiswerk.
Nathan en Michel kwamen ook nog even langs.
Het was super gezellig.
Alleen, ik ben er achtergekomen dat ik verliefd op Nathan ben.
Terwijl Rowen met Nathan heeft!
Ik weet echt niet wat ik moet doet.
Please, help me!

Zuchtend legde ik mijn pen neer. Een dagboek kon je toch niet helpen dus wat had het voor zin om door te gaan met schrijven? Ik was op Nathan, Rowen was op Nathan, en Nathan was op… Ik hoopte natuurlijk op mij, maar je zou geen verkering met iemand nemen als je niet op die gene was, dus Nathan was op Rowen. Het was misschien wel raar om te zeggen dat ik hoopte dat Nathan op mij was, want Rowen was immers mijn beste vriendin. Waarom waren vriendschappen en liefdes altijd zo ingewikkeld? “Grace?” Van de schrik liet ik mijn pen vallen. “Ja wat is er?” Mijn broer maakte de deur open en ging voor me staan. Snuf mijn hondje glipte onder hem door en liep ook mijn kamer in. “Nathan belde.”
“Nathan belde? Hoezo? Waarvoor?”
“Hij vroeg of je naar hem toe kon komen.” Yes, riep ik door mijn hoofd. Misschien ging hij wel zeggen dat hij ook verliefd op mij was!

Ik was in de straat van Nathan aangekomen. Nieuwsgierig belde ik aan. Het duurde geen seconde of hij stond al voor me. “Fijn dat je zo snel bent gekomen, ik moet je wat vertellen.” Hij wenkte me mee en liep naar zijn kamer waar hij op zijn bed ging zitten. “Wat w-wou je vertellen?” vraag ik een beetje nieuwsgierig. Hopelijk ging hij zeggen dat hij me al heel lang leuk vond en blabla. “Nou…” Ik kon haast niet wachten. “Rowen is bijna jarig, ik had een leuk idee voor een cadeautje.” Mijn glimlach van net, was opeens verdwenen. “O, oja, oké,” vroeg ik ietwat teleurgesteld. “Nou kijk, ik had als idee, dat we met z’n allen, Rowen, Michel, jij en ik een dagje pretpark kunnen doen. “Oké, leuk.”
]“Dan kun jij lekker flikflooien met Michel, haha.”
“Ik en Michel?” Wat dacht Nathan nou? Het was Nathan en ik…”

Leuk, snel verder!