[VERHAAL] Voorbij

Heeii allemaal,
Ik ben een verhaal gaan schrijven en ik weet niet waarom ??
Het gaat helemaal anders!!
Inleiding :
Lieke heeft een vriendje Ramon, waar ze al een half jaar samen mee is. Maar als Lieke een romantisch dagje wilt plannen, kom Ramon niet omdat hij weggaat met zijn kennis Viola.
Ramon trekt steeds minder tijd door met Lieke, ze is het zat. Ze gaat naar Ramon toe, waar ze een hele interessante ontdekking doet.

Dit verhaal gaat over een stel die niet van elkaar houdt, maar toch niet zonder elkaar kunnen.

Ik schrijf dit verhaal als er interesses zijn ?
TIPS EN OPMERKINGEN ZIJN WELKOM!

Ben benieuwd.

Okee, dankjewel ! Ik kan niet echt uitdrukken waar het over gaat, maar jullie zien het wel.

Lieke zit op de fiets naar school, haar dag kan niet meer stuk! Ze is vandaag precies een halfjaar met Ramon samen.
Ze denkt na over wat ze allemaal kunnen doen vanmiddag.
Ze ziet Ramon staan die langs de weg staat te zwaaien, ze zwaait terug. 'Hey, lekker ding,'zegt Ramon, die haar een kus geeft. Ze glimlacht. ‘Zullen we vanmiddag naar de kermis gaan?,’ vraagt Lieke. Ramon ontwijkt haar vraag. ‘Kom, anders komen we te laat,’

Ik moet gaan dus kan ik niet verder schrijven. Sorry ik kom zo snel mogelijk weer

Ik schrijf elke keer kleine stukjes, excuse me :frowning_face:
Vanavond schrijf ik misschien een groot stuk!

Na school loopt Lieke nog even naar Ramon, 'Ga je nou nog mee naar de kermis?'vraagt ze. Ramon lijkt te twjifelen, ‘Ik weet het niet, ik heb al afgesproken met Viola, een kennis van me. Maar je mag van mij mee, hoor!’ Ze knikt, ‘Is goed! Zullen we gelijk gaan?’
Lieke fiets met Ramon de fietsenstalling in als er een knap, blond meisje aan komt lopen. 'Hey, Ramon,'zegt ze met een grote glimlach. Ze geeft hem een kus op zijn wang. ‘En wie is dat?’
'Dit is mijn vriendin Lieke waarover ik je wel heb verteld, Lieke, dit is Viola, mijn kennis,'zegt Ramon. ‘Het wordt al druk, laten we gaan,’
Terwijl we een steegje in lopen die naar het plein leidt, kijkt Viola me met een vurige blik aan. 'Pas maar op dat het uitgaat tussen jullie,'zegt ze, als Ramon al kaartjes aan het kopen is.

Ik heb het veranderd !! Dankje :slightly_smiling_face:

Sooooo, vandaag ff zit in schrijven dus wel heel overdreven lang stuk. x

Op de terugweg van de kermis vraagt Lieke :‘Wanneer gaat Viola weg? Want we zouden nog naar de Mac kunnen gaan,’ Ramon lijkt even na te denken,'Viola!'roept hij naar Viola die achter fietst. ‘Wil je nog effe mee naar de Mac?’ 'Ja, tuurlijk!'roept Viola. Ramon mindert vaart zodat hij naast Viola komt te fietsen. En weer zo’n jaloerse steek in Lieke’s buik.
Als ze net zitten te eten, word Viola gebeld. 'Ja, is goed. Ik kom eraan. Ja, doei!'hoort Lieke Viola zeggen. 'Ik moet gaan, mijn tante is bavallen!'roept ze. Lieke ziet een paar mensen die zitten te eten naar ons kijken, ze glimlacht naar hun. 'Gefeliciteerd!'zegt Ramon.‘Word je opgehaald?’'Nee, ik moet nu gaan, doei!'Viola geeft Ramon een kus. Lieke voelt dat ze een woedeaanval naar boven voelt borrelen. 'Doei,'zegt ze maar. Viola kijkt haar vuil aan en zegt niks terug.
Als Viola weg is moet Ramon zo genaamd ook weg want hij moet nog ‘huiswerk’ maken, maar volgens Lieke willen ze gewoon samen zijn. Ze laat het maar, haar ‘romantische’ middag is toch al verpest.

De volgende dag fietst Lieke naar school met haar beste vriendin Fleur. ‘Fleur, is het gek als ik mijn relatie met Ramon niet vertrouw? Hij heeft zo’n kennis die volgens mij Ramon en mij uit elkaar wilt hebben,’ ‘Die chick is niet goed wijs, niemand kan jullie uit elkaar halen!’ ‘Nou, Ramon lijkt het nog wel leuk te vinden,’ 'Liek, je mag altijd alles tegen mij vertellen, als je over Ramon wilt roddelen, ik vertel niks door, schat,'zegt Fleur. ‘Dat weet ik, dushi,’
Op school ontwijkt Ramon haar alsof ze net uit elkaar zijn. Ze ziet Ramon staan met zijn vrienden, ze loopt er naar toe. ‘Kom je vanmiddag bij mij? Ik moet je wat laten zien,’ Ramon knikt. ‘Ja, babe,’

Na school bedenkt Lieke dat ze iets gemeens wilt doen bij Ramon, hem vergiftigen ofzo. Of… Ze belt Ramon gelijk, ‘Hey, schatje, vraag ook gelijk of Viola ook komt, ik heb warme chocolademelk gemaakt,’ ‘Ik sms d’r wel even, i call you back,’‘Tot zo,’ Lieke hangt op. Ze maakt alvast de melk warm en ondertussen zoekt ze de medicijnenbak. Als ze hem gevonden heeft, pakt ze zoveel mogelijk paracetamolletjes, laxeermiddelen en heel veel sterke medicijnen. Ze gooit het in een van de bekers met warme melk en doet er heel veel cacao bij. Haar telefoon gaat, ze ziet staan dat het Ramon is. ’ Hi, komt ze?’ ‘Ja, we zijn er over 5 minuutjes,’ ‘Tot zo dan, kus,’
Ongeveer 2 minuten zijn hoort Lieke de bel, 'Hoi!'roept Viola. 'Kom binnen,'zegt Lieke,‘De chocolademelk is bijna koud,’ Ze geeft Viola de ‘vergiftigte’ beker. Zelf drinkt ze het in een teug op. 'Mmmm… Er zit een sterke smaak aan,'zegt Viola,‘Maar hij is hééérlijk,’ Opeens ziet ze Viola in elkaar kronkelen, ze houdt zich vast aan een stoel, Lieke krijgt een vals lachje op haar gezicht, maar dit duwt ze snel weer weg. 'Wat is er?!'roept ze. Ze lijdt Viola naar beneden op de bank. Viola kreunt en Ramon rent gauw de deur uit. ‘Ramon! Wat ga je doen?!’ Hij stapt op zijn fiets. ‘Een dokter halen, natuurlijk!’ Ze rent terug naar boven en pakt een tas, ze stopt er een paar spullen in en rent naar beneden voordat de dokter komt. ‘Ik moet gaan! Groetjes aan Ramon,’ Ze plakt een neppe glimlach op haar gezicht. Ze ziet Viola vals kijken. ‘Ik haat je!’ Er komt bloed uit haar mond en kokhalst. 'Ik haat je, ik haat je!'roept Viola. ‘Denk maar niet dat Ramon jou nog leuk vind!’ En met die woorden valt ze flauw. Wat heb ik in hemelsnaam gedaan?! denkt Lieke. Ze rent de deur uit en springt op haar fiets. Ze rijdt weg. Ver weg, naar het bos. Ze gooit haar fiets tegen een boom en rent diep het bos in rent, ze komt bij een riviertje. Ze gaat zitten. Ze begint te snikken, wat heeft ze gedaan?! Viola heeft gelijk, misschien vindt Ramon haar niet leuk meer, maar wel… Ooh, wat krijgt ze een hekel aan Viola, ze heeft Lieke’s vriendje ingepikt! Háár vriend! Ze wordt gebeld. 'Hey, met Lieke,'zegt ze. 'Hoi, waar ben je? Ik ben Ramon ik bel vanuit het ziekenhuis. Waar ben je?'hoort ze Ramon zeggen. Shit! Hier had ze niet op gerekend. ‘Ik moest weg, sorry,’ Ze weet niks meer te zeggen. '‘k Kom later terug, ik moet nadenken,’ ‘Ik zie je wel weer, maar één ding, wat ik van Viola heb gehoord kan echt niet! Het is voorbij, weet je.’ Met deze woorden hing Ramon op.

Ben benieuwd naar t volgende stukje

KLein stukje :blush:

Het is alweer 3 dagen geleden dat Lieke Viola vergiftigt heeft, Lieke is al 3 dagen aan het leven in het bos, om paddenstoelen en uit beekjes te drinken, daar is ze nu echt klaar mee. Ze gaat terug, terug naar Ramon. Zou hij alles weten, zou hij weten dat Lieke het gedaan heeft?
Als ze gedoucht heeft fietst Lieke naar Ramon, ze is in deze straat zovaak geweest dat ze zelfs bijna alle buren kent.
Daar staat ze dan, voor Ramons huis, met Ramon in de deuropening.

Ja, bedankt! Ik heb het erg druk, echt. Dus ik zal minder stukjes maar dan wel grotere…

Tips & Opmerkingen zijn altijd welkom :slightly_smiling_face:

Ik denk dat dit een IETS langer stukje zal zijn.

Misschien, staan Lieke en Ramon hier nu wel al 3 minuten naar elkaar te staren. Ze moet iets zeggen, anders denkt Ramon dat ik hier alleen kom om naar hem te staren. ‘Waarom heb je het uitgemaakt?’ vraagt ze maar. 'Kom even binnen,'brengt Ramon er, blijkbaar, met moeite uit. Ze gaat op Ramons bed zitten als Ramon een colaatje aan het halen is. Ze kijkt op zijn telefoon, zal ze zijn sms’jes lezen? Ze opent de smsjes, de meeste zijn van Viola. Ze opent ze :
Heeii, Ramon. Ik hou superveel van je, ook al doe jij dat niet van mij. Maar ik zorg dat die Lieke snel weg is uit je leven, ze maakt je ongelukkig.xViolaatjuhx Ze schrikt op als ze voetstappen op de trap hoort. Ze legt de BlackBerry weg. 'Dankje,'zegt ze als Ramon zijn kamer binnenstapt en de cola aan haar geeft. 'Waarom heb je het uitgemaakt?'vraagt ze nog maar een keer. 'Viola zei…'Ramon kijkt de andere kant op. ‘Viola zei dat jíj iets in haar chocomelk gedaan hebt,’ Oke, ze moet nu wel héél goed toneel gaan spelen. Ze probeert zo veel mogelijk verbaasd te kijken. 'Nee,'zegt ze. ‘Dat zou ik never nooit doen!’ ‘Oke, ik weet het. Ik vertrouw je,’ ‘Maar als je het toch weet, waarom maak je het dan uit?’ Ramon is heel even stil. ‘Viola bedreigde mij. Als ik het niet snel uitmaakte, vermoorde ze jou,’ Daar schrikt Lieke echt van, misschien had ze wel doodgeweest…

Lieke staat op en loopt naar het raam. Ze begint te snikken. Ze voelt dat Ramon achter haar staat en haar omarmt. Ze draait zich om. 'Ik wil je niet kwijt,'fluistert ze. Ze drukt haar lippen voorzichtig op die van Ramon. Ramon beantwoord haar kus. 'Ik houd van je,'zegt hij als ze eindelijk uitgezoend zijn. ‘Ik ook van jou. Maar nu heb ik wél zin om haar te vergiftigen,’ zegt ze met een knipoog. ‘Ik ook,’

SHIT, IK MOET NAAR SCHOOL. doeixoxo