verhaal voor engels mondeling

hoi meiden
ik heb vrijdag mijn engels mondeling van 10 minuten, de eerste 5 gaan over jezelf
ik heb een verhaaltje gemaakt en ik hoop dat iemand hem wil controleren, op zinsbouw en tijden want mijn engels is vrij slecht…
en als iemand nog iets weet wat ik kan vertellen, graag!
avast heel erg bedankt, xxx

My name is X and I am eighteen years old. I hope to finish my high school this year. I live in X with my parents and two brothers. My brothers are Frank and Nick. Frank is fifteen years old and Nick is thirteen years old. I swim three times a week at ‘de reuring’. I have to stop next year because I’m going to study next year.
I’m going to study civil engineering in Delft. Civil engineering is study that deals with the design and construction of roads, bridges, canals, dams, and buildings. Civil engineering takes place on different levels like national governments, homeowners and international companies. I’m searching a room because traveling takes too much time. About five hours a day. A room is very expensive, 350 euro’s for 12 square metres.

oke dankjee, wss als ik het vertel doe ik dat wel
en ik heb nog een zinnetje over mijn werk:

I work at the Dekamarkt in X. I work as cashier and I like this job. I do different things, like counting money and help people at the service desk. I have nice colleagues.

bedankt, zo is het inderdaad wat mooier en vloeiender:)
we krijgen ook nog stellingen waar je dan op moet reageren, maar als ik een stelling krijg waar ik niks van weet wil ik dat ook zeggen, dus is
I know nothing about that subject./ I didn’t know anything about that subject.
Could you give another statement?

je zal vast wel een beter punt krijgen dan ik!

Sowieso niet I didn’t know lijkt me. I don’t know anything about that subject dus.
Ik heb morgen mijn eindexamen mondeling en ben zelf poep in engels praten, maar kan het wel goed verstaan, lezen en schrijven op zich.

ja tuurlijk I don’t know, dom foutje…
@holy cow succes met je mondeling!
@ Iris, was het zo erg? ik ben ook niet echt goed (jammer genoeg)

nah ik had een 6 en had het wel wat hoger verwacht. ik ben ook niet echt de beste in engels haha. succes nog iniedergeval!

Mag je high school zeggen? Is érg Amerikaans namelijk. Zou eerder voor secondary school gaan, of evt. A-levels of sixth form.

Verder zou je soms misschien iets meer kunnen uitweiden over het onderwerp. Ik weet niet precies wat de opdracht is, maar je zinnen zijn nu allemaal een soort losstaande stukjes, als je begrijpt wat ik bedoel.

I’m now working as a cashier at the Dekamarkt in X. I like this job because I’m doing different things, like counting money and helping people at the service desk. I’ve got nice colleagues.

Neem die laatste zin. Die voegt nu niet echt iets toe. Kun je niet nog voorbeelden geven van waarom ze nice zijn, bijv. ‘actually one of my best friends works with me and after we’ve finished our shift we go for a drink in the pub next to the Dekamarkt bladibla.’ (ik lul nu maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel).

High school kan gewoon worden gezegd hoor. Ik zit zelf op school in de UK en mijn school heet zelfs High School. Bij sixth form moet je oppassen want dat is echt alleen het laatste jaar van de high school/secondary school.

dank voor jullie hulp:)
heb vandaag een ‘proef mondeling’ en dan zou ze mij een 6,5 hebben gegeven! dus nu hopen dat dat volgende week ook gaat lukken

xxxxx

Ik zou er dan nog wat details aan toevoegen en misschien wat oefenen met je woordenschat, want die oogt niet echt rijk in dit verhaaltje.