[Verhaal] voor altijd vriendinnen

Milly en Sascha zijn twee hartsvriendinnen. Allebei groeien ze op in Utrecht. Milly en Sascha zullen nooit ruzie krijgen: zeggen ze. Maar blijft het ook zo? En later als ze groot zijn? zullen ze voor altijd vriendinnen blijven?

Begin, 18 jaar terug, 22.05.1991. Een terug blik.
‘Milly? Sascha? waar zijn jullie’, roept Milly’s moeder door het grote park. Milly en Sascha rennen snel de bosjes in. ‘meisjes, ik heb een lekker koekje voor jullie’, zegt ze lokkend. ‘zoek ons maar!’, er galmt een klein stemmetje door het park. Milly’s moeder zoekt en zoekt. Ze kijkt tussen de bosjes. ‘daar zijn jullie dus’, grinnikt de moeder. Milly’s mama: Heleen trekt Sascha overeind en dan Milly. Ze gaan met ze drieën op een bankje in de zon zitten. Heleen geeft de meisjes een koekje. ‘dankje mama’ zegt Milly. ‘dankjewel hoor, heleen’, zegt Sascha verlegen. Ze bloost. Allebei eten ze het koekje op. ‘zullen we dan maar weer gaan? het word al best laat. het is namelijk al weer 18.00 en we moeten nog eten’, zegt Heleen.
‘oké mama’ zegt Milly lieftallig.

18 jaar later, 22.05.2009
Milly en Sascha lopen door de stad. ‘dat waren nog eens tijden’, grinnikt Sascha. Milly knikt ‘ja, we logeerden bijna elke vakantie, joh’. Allebei kijken ze naar een leuk klein kledingwinkeltje. Milly kijkt nogal verbaasd naar het winkeltje en zegt ‘die is nieuw, of niet?’.‘ja, volgens mij wel’, antwoord Sascha. ‘zullen we even naar binnen gaan?’, vraagt Milly. Sascha knikt. ‘lijkt me een goed idee’. De meiden lopen naar binnen. Het is echt heel rustig. ‘kom, hier is een leuke collectie’, zegt Sascha blij. ‘ik kom al, ik kom al’, Milly loopt Sascha achterna. ‘ja inderdaad, een leuke collectie’, zegt Milly. Ze kijken tussen alle shirtjes en broekjes of er eentje bijzit van hun maat. Tuurlijk zit het er tussen want ze zijn tenslotte 21 jaar.
‘ik vind dit korte spijkerbroekje wel leuk, hoeveel kost het?’, Sascha houd een short omhoog van spijkerstof.
Milly kijkt aan het kaartje ‘35,99 laten we maar 40,- zeggen’.
‘die ga ik kopen!’, roept Sascha iets te enthousiast door de winkel.
‘niet zo hard!’, fluistert Milly in Sascha oor. ‘sorry’, zegt Sascha fluisterend terug.

leuk verhaal :slightly_smiling_face:, misschien wel iets minder de tekst die hun zeggen zo midden in de regel zetten zeg maar;;

blabla zegt sascha
blabla antwoord milly
bla bla
bla bla

snap je…??

Mwah, ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Beetje standaard.

Woeps, Dubbelpost.

Eens. En je hebt teveel dialoog, en je beschrijft te weinig. Beetje meer détails mogen wel.