[Verhaal] Verslaafd aan verandering.

http://i42.tinypic.com/2dtyxyc.jpg

Keuzes maken, je kent het vast wel. Ga je vandaag voor een jurkje, of toch voor een spijkerbroek? Besteed je je tijd aan je huiswerk, of kan het wachten en ga je die ene leuke film kijken? Op zo’n moment moet je prioriteiten stellen. Waar gaat je voorkeur naar uit en wat kan later ook nog wel?
De meeste dagelijkse keuzes hebben niet veel invloed op je leven, je zult er niet beter maar ook zeker niet slechter van worden. Het maakt geen verschil tussen leven of dood of je voor hagelslag of toch voor salade zult gaan –of hij moet ernstig beschimmeld zijn-.
Toch krijgt iedereen te maken met keuzes die de toekomst kunnen bepalen, die voor langere tijd merkbaar zijn. Ga je voor die geweldige studie in het buitenland, met kans op een beter betaalde baan en een goed inkomen? Of blijf je liever dichtbij je familie en neem je een minder salaris voor lief? Meestal zul je over zulke belangrijke dingen langer nadenken, omdat je ze niet zo één, twee, drie kunt terugdraaien.
Maar wat als je altijd overhaaste beslissingen neemt en je er later spijt van krijgt? Wat als je ‘verslaafd’ bent aan verandering en er dus telkens voor kiest om een andere –meestal verkeerde- keuze te maken?

Dit overkomt Anna, een meisje van negentien. Ze kan goed leren, heeft leuke vrienden en een fijn leven. Haar ouders zijn –wonder boven wonder- nog bij elkaar en al twintig jaar gelukkig getrouwd. Ook heeft ze een broer van twintig, waar ze het prima mee kan vinden. Iedereen is dol op Anna, maar niet op de keuzes die ze maakt. Elke week is ze wel iets zat en zoekt ze een nieuwe uitdaging, dit kan zijn op het gebied van jongens, werk, of opleidingen.
Spijt van haar keuzes heeft ze vrijwel altijd, maar toch kan ze zich er niet toe zetten een keer goed over een keuze na te denken. Ook zal ze nooit proberen om een gemaakte keuze terug te draaien omdat het zo ook wel erg spannend is.
Je verveelt je nooit met een nieuw vriendje en een nieuwe baan heeft ook zoveel voordelen.
Anna wil niet graag veranderen. Ze is blij met haar leven en vindt het prima hoe het nu is, totdat ze voor het eerst écht verliefd wordt. Maar wat als blijkt dat ze deze jongen niet kan krijgen? Het een onmogelijke opgave is om deze keer echt voor elkaar te krijgen wat ze graag wil?

Iemand die benieuwd is naar een niet-zo-standaard verhaal?
Tips, kritiek en verbeterpuntjes zijn zeer welkom. En leuke reacties natuurlijk ook!

Ik ga reageren!
*zet serieuze zonnebril op*
Als ik iets zeg wat niet waar is, dan mag je dat gerust zeggen, ik ga alleen even zeggen wat ik, persoonlijk, uit het stukje kan opmaken wat je hebt gepost.
Ten eerste even: het is echt een heel interessant onderwerp, leuk bedacht en goed geschreven ook! Ik weet niet of er typ- en spellingsfoutjes zijn, maar het ziet er in elk geval netjes uit.

Dan het puntje wat ik niet begrijp:
Je zegt dat Anna ‘verslaafd’ is aan verandering, maar na haar acties altijd spijt heeft. Toch wil ze niet veranderen.
Waarom niet? Als de mensen om haar heen het niet leuk vinden dat ze dat altijd doet en ze naderhand altijd spijt heeft, waarom is ze dan nog steeds tevreden?
Of ga je dat nog uitwerken?
(zoals ik al zei, als ik iets niet goed heb gelezen of zo, zeg het maar)^^

Hehe, dat komt inderdaad nog terug. (:
Maar dat is, omdat het haar telkens een kick geeft als ze weer iets nieuws voor elkaar heeft gekregen. Als ze iets ‘vasts’ heeft, is dat weg. En aan die kick, dat gevoel, is ze verslaafd en kan ze geen afstand van doen, hoe erg zij en de mensen om haar heen het ook vinden. Dat heb je met verslavingen, je kunt er niet zo snel mee stoppen.

Ik dacht dat er echt iets heel ergs kwam, maar het viel nog best mee. Alleen de titel moet nog even veranderd worden; verslaafd aan verandering.

Bedankt voor je reactie! (:

Nee, snap ik (daarom zijn het ook verslavingen). Maar ik bedoel meer van… dat ze tevreden is met haar leventje, terwijl ze wel altijd spijt heeft achteraf en zo. Ik ken genoeg mensen die verslaafd zijn aan iets en het niet leuk vinden, maar er gewoon niet mee kunnen stoppen.
Dat bedoel ik meer.
En ‘verslaafd aan verandering’ trekt toch meer iets de aandacht, denk ik ja. ‘De verkeerde keuzes’ is leuk, maar een beetje cliché, die andere niet echt.^^

Veranderd:)

Dankjewel. (:
Maar ja, ze heeft alleen spijt van haar vorige keuze als ze weer iets anders wilt. Verder denkt ze er niet meer over na. Ze is dingen heel snel ‘vergeten’ als ze weer iets nieuws heeft gevonden als nieuwe uitdaging.