[Verhaal] verscheurd en springen

Vertel me wat je ervan vindt…

Zachte pianomuziek drong langzaam in mijn hoofd, de nare gedachtes verdwenen langzaam. Het voelde alsof mijn hoofd werd geleegd, stukje voor stukje. Ik staarde naar het witte plafond dat vol zat met verfspatten en luisterde naar de muziek. De tonen gingen van mijn hoofd door mijn vingers en eindigden in mijn tenen. Maar zo gauw als het pianospel was afgelopen, waren ook mijn nare gedachtes terug. Mijn ogen voelden niet meer glazig en mijn hoofd niet meer als een wolk. Het voelde alsof het nooit leeg was geweest.

Alsof ik net de droom had alsof ik viel in een zwart gat, zo snel stond ik op. Geschrokken en bezweet, weer terug in de normale wereld. De spiegel weerkaatste de ochtendzon en mijn spiegelbeeld kwam dichterbij. De blonde krullen waren warrig van het liggen, mijn ogen waterig van het dromen en mijn uitdrukking somber van de werkelijkheid.

Het is nog wat kort, maar je schrijft mooi beeldend!

Nog een stukje erbij voor een beter beeld

Het was echter tijd om een glimlach op te zetten, een borstel door mijn haar te halen en de dromen van een rustig paradijs te vergeten. Het was tijd voor het alledaagse leven: de middelbare school.

Terwijl ik mijn veters strikte zag ik mijn vader de tafel dekken voor het ontbijt. Elk rimpeltje rondom zijn mond bewoog omhoog en zijn ogen werden zachtjes dichtgeknepen, hij lachte. Ik pakte een kopje thee en liet er twee klontjes suiker invallen. Mijn vader vertelde over zijn zus die hem gister al tien keer had gebeld en maar bleef praten, na elke minuut knikte ik zodat hij dacht dat ik luisterde. Maar dat deed ik niet, ik zat met mijn gedachtes ergens anders. Een modetijdschrift lag op de keukentafel en ik bladerde erdoorheen, naar de modepagina’s. Ik kon wel twintig dingen aanwijzen die ik wilde hebben, maar ik wist dat het mij niet zou staan, in ieder geval niet zo mooi als bij haar.