{verhaal} Verkracht

Hoi! Ik heb al een keer eerder geprobeerd een verhaal te schrijven, en ik heb hem toen gepost op GC, maar het was geen succes, dus ik hoop dat dit verhaal wel een succes wordt… Opbouwende kritiek is altijd welkom hoor!
[i]Hoofdstuk 1

Ik schrik wakker. Yes, het is zaterdag! Vandaag is de grote dag! De auditie voor de nieuwe dans show, hier heb ik zo lang op gewacht! Milou springt haar bed uit, trekt haar kleren aan en rent naar beneden. ‘Goedemorgen schat,’ zegt haar moeder . ‘Hoi mam,’ zegt ze en ze loopt naar de keuken. ‘Mam! Waar is het brood?’ schreeuwt ze naar de woonkamer. ‘In de kast, waar het altijd ligt,’ roept haar moeder terug. Snel pakt Milou 3 sneetjes, smeert er boter en chocoladepasta op, en ze loopt naar de kamer. ‘Zozo, heb jij haast of zo?’ vraagt haar moeder. ‘Ik heb vandaag die belangrijke auditie, weet je wel, voor die nieuwe dans show.’ Zegt ze, maar ondertussen heeft ze haar brood al op en ze rent weer naar de keuken, poetst haar tanden, trekt haar schoenen aan, maakt een paardenstaart, pakt haar tas, geef haar moeder een kus en rent naar haar fiets. Eenmaal op haar fiets begint het te regenen. Shit, denkt ze, en snel fietst ze door. Maar dan gaan ook nog eens de spoorbomen dicht. ‘Echt alles zit tegen,’ zucht Milou in zichzelf, als ook nog eens het stoplicht op rood springt. Ze komt nog net op tijd aan, ze zet haar fiets in het rek, pakt haar tas en rent naar binnen. ‘Hoi Milou, heb je er een beetje zin in?’ vraagt haar coach. ‘Ik ben er helemaal klaar voor!’ zegt ze enthousiast, en ze loopt naar de kleedkamer. In de kleedkamer zitten nog meer meisjes, een van de meisjes kent ze, het is de dochter van een oude vriendin van haar moeder, maar ze zeggen geen hoi tegen elkaar. Milou kleed zich om en loopt naar de wachtkamer. Er hangt een groot scherm in de wachtkamer. Milou van Dijk: 10:30, staat op het scherm. Ze kijkt op haar horloge, het is tien voor half tien. Er komt een meisje terug uit de auditiezaal. ‘Daan Kraaikamp is aan de beurt,’ zegt ze en ze loopt weg. Milou wordt steeds zenuwachtiger. Ze loopt naar de drinkautomaat die in de wachtkamer staat, en koopt een flesje water. De jongen, die Daan heet, loopt uit de auditiezaal, helemaal bezweet, met een rood hoofd. ‘Milou van Dijk is aan de beurt,’ zegt hij hijgend, hij koopt ook een flesje water en loopt de wachtkamer uit. [/i]

Je titel vind ik persoonlijk niet heel prettig. Het verraadt volgens mij ook al het grootste deel van je verhaal. Een iets subtieler titel zou beter zijn.

Ook moet je een beetje letten op de vloeiendheid van je zinnen. Het verhaal leest nog niet heel lekker.

Veel oefenen en kijk naar tips die hier op girlscene staan! Veel succes :slightly_smiling_face:

Je gebruikt ook erg veel komma’s probeer eens te werken met verbindingswoorden en misschien kan je ook een beetje de gedachten omschrijven ipv alleen maar de acties.

dankje! Ik ga kijken of ik het goed kan veranderen, maar niet nu… Morgen post ik een nieuw stuk, en verbeter ik deze

Let op je ik-vorm en zij-vorm. Op t begin gebruik je nl de ik-vorm en later de zij-vorm.

Net als wat hierboven werd gezegd verklapt de naam van het verhaal eigenlijk al heel veel, wat jammer is. Ook zou ik wat uitgebreider schrijven, het is niet moeilijk leesbaar maar het leest niet vloeiend en fijn. Voorderest lijkt het me een leuk verhaal. Dit is echt niet om je af te kraken hoor! Het zijn gewoon een paar puntjes van kritiek. :slightly_smiling_face: