Ik ben de hele avond en nacht bij hem in zijn appartement gebleven. De volgende ochtend stond ik al om half zeven eieren te bakken. Casper kwam naar beneden en keek goedkeurend naar mijn ‘klunsigheid’, zoals ik het zelf noemde.
‘‘Hey, keukenprinses, dat ruikt lekker.’’
‘‘Nee, joh. Het gaat helemaal niet goed.’’ mompelde ik.
‘‘Beter dan ik, hoor. Ik gebruik nog steeds het kookboek voor dummies. Wel zo makkelijk.’’, zei hij glimlachend.
‘‘Het zal wel. Maar in ieder geval bedankt voor het compliment. Lust je ook een eitje?’’, antwoordde ik.
‘‘Ja.’’, zei hij terwijl hij naast me kwam zitten op de goudkleurige tweezitsbank. We zaten al een tijdje toen ik besloot nog een poging te wagen: ‘‘Casper?’’
‘‘Ja?’’
‘‘Eh… je moeder… hoe gaat het nu met haar?’’
Caspers nek kleurde langzaam rood en even leek het of mij een woede-uitbarsting te wachten stond. Maar hij wist zich te beheersen en met enige moeite vertelde hij: ‘‘Ze zit nu in een kliniek.’’
‘‘Ja, dat weet ik.’’, zei ik.
‘‘Nou, wat wil je dan van me?’’, zei hij geïrriteerd.
‘‘Sorry, maar…’’
‘‘Kim, ik weet niet of je het doorhebt, maar je hoeft me niet uit te horen, oke? Ik wil rust aan m’n kop, ja? Snap je dan echt niet dat ik daar nu geen zin in heb?’’
‘Kom op. Je hebt inmiddels al meer dan een week de tijd gehad.’’
‘‘Die week lost niets op. Ik bedoel wat zijn acht dagen nou, zeven keer vierentwintig uur, nou en? M’n vader krijg ik er niet mee terug. En als je denkt dat ik er na acht dagen wel weer overheen ben, heb je het mis. Ik heb tijd nodig om het te verwerken. Gun me die tijd dan ook. Ik hou van je, maar houd jij nog wel van mij?’’, riep hij.
‘‘Sorry Casper, ik weet niet of deze relatie echt wat wordt. Als het aan mij ligt, dan is het uit. We kunnen het beste vandaag nog een punt erachter zetten.’’
‘‘Je gaat me toch niet dumpen? Dat kun je niet maken!’’
‘‘Jawel, dat kan ik heel goed!’’
‘‘Maar waarom? Doe het niet.’’, smeekte hij.
‘‘Snap je dat dan echt niet?’’, schreeuwde ik.
‘‘Nee, dat snap ik inderdaad niet van je.’’
‘‘Nou, dat is dan pech voor jou.’’, zei ik. En daarmee was onze verkering beëindigd.
Onze relatie was totaal op de klippen gelopen…