Hey meiden,
Ik ben al een tijdje een verhaal aan het schrijven, maar ik zou graag wat feedback van jullie willen, zodat ik een idee heb hoe dat anderen mijn verhaal vinden. Als jullie willen zal ik steeds stukjes posten van mijn verhaal. Laat hier maar weten, of je verder wilt lezen of niet. Ik zou het echt apprecieren als ik wat feedback krijg van jullie.
xxx Maaike
Verhaal:
Hoofdstuk 1
De wekker gaat. Half in slaap druk ik hem af en nestel me nog even tussen de dekens. Zoals gewoonlijk heb ik geen zin om naar school te gaan. Met tegenzin dwing ik mezelf na een kwartiertje terug indommelen op te staan. Wanneer ik voor de spiegel sta staren twee grote ogen met wallen eronder me aan. Met tegenzin kleed ik me uit en ga onder de douche. Ik geniet wanneer het warme water over mijn lichaam stroomt. De tijd kan me al snel niets meer schelen. Glimlachend wrijf ik met mijn vinger over het verdampte douche venster. Toen ik jong was had ik de slechte gewoonte om steeds figuurtjes op het verdampte douche raam of spiegel te tekenen. Mijn ouders waren hier niet echt blij om, al heb ik nooit echt geweten waarom. Voor dat mijn gedachten nog meer afdwalen, besef ik, dat ik beter uit de douche kan komen. Ik droog me af, en wikkel mijn haar in een handdoek en stap onmiddellijk naar mijn kamer. Ik trek mijn kast open, en pak zonder na te denken een jeansbroek en een grijze t-shirt met een kat op. Wanneer ik aangekleed ben staar ik naar mijn spiegelbeeld. Twee bruine ogen staren me aan. Ze worden omringd door lichte kringen, en half lang donkerbruin haar waarvan je niet kan zeggen of het nu stijl of krullend is.‘Ik snap echt niet hoe sommige leerlingen er inslagen om er fris uit te zien’, denk ik in gedachten. Ik slaak een zucht en trek snel nog even de kam door mijn haar, voordat ik de badkamer verlaat. Nadat ik ben aangekleed prop ik snel iets in mijn mond, pak mijn tas en ga naar buiten. Ik ga op het bankje aan het bushokje zitten, steek mijn I-pod in mijn oren en wacht al neuriënd op Annelies. In gedachten gekeerd zie ik niet zie dat er twee jongens op me afkomen. Ik zet me recht en kijk hun aan. ‘Hey lekkerding! Wat zit jij hier zo eenzaam?’ zegt de langste jongen terwijl hij rechts van mij plaats neemt op de bank. De andere volgt zijn voorbeeld en neemt links van me plaats. Ik voel een hand op mijn been en duw het weg. ‘Hey, niet zo seutig doen meisje we komen je gewoon wat gezelschap houden.’
‘Ik heb geen gezelschap nodig!’ roep ik terwijl ik me probeer te verweren. Vanuit mijn ooghoeken zie ik dat de rechtse jongen een zakmes pakt terwijl de linker me probeert te kussen.Wanneer ik voel dat een stevige hand zich rond mijn keel klemt krijg ik geen lucht meer. In paniek probeer ik me in alle macht te verweren, maar het heeft gewoon geen zin meer. Net wanneer ik besef dat ik ga sterven gebeurt er iets in me dat op de een of andere manier wakker wordt. Plots gebeurt er iets in me dat op de een of andere manier wakker wordt. Er spoelt een warme gloed door mijn lichaam en ik voel me krachtiger dan ooit. Ik hef mijn hand op en zie dat het een gele gloed uitstraalt. Een seconde later worden de jongens één voor één aan de kant geblazen juist doordat ik mijn handpalm open deed. Ik draai me om naar de jongens maar voor ik het besef zijn ze gevlucht. Alles rondom me begint te draaien en mijn beeld vult zich met zwarte vlekken. Ik kan nog net zien dat mijn beste vriendin Annelies komt aangelopen. ‘Saartje? Gaat het wel goed met je? Je ziet zo bleek!’ Ze pakt me stevig beet aan mijn armen zodat ik me nog net recht kan houden. ‘Wat is er met je gebeurd? Zag ik daarnet nu twee jongens voorbijlopen of heb ik dat gedroomd?’ vraagt Annelies nieuwsgierig. Ik zet me wat rechter zodat ik haar beter kan aankijken. ‘Annelies? Vind jij dat ik normaal ben?’ ‘Tuurlijk! Je bent zo normaal als maar kan zijn. Maar eh waarom vraag je dat?’ ‘Auw!’ Er schiet een hevige pijn door mijn knieën. ‘Saar? Saartje? Gaat het wel?’ ‘Annelies, help me…’, kerm ik van de pijn. Ik grijp me vast aan Annelies maar heel mijn lichaam voelt zo slap aan terwijl nog meer zwarte plekken mijn beeld opvullen. Ik voel Annelies haar hand uit de mijne glijden en zak als een pudding in elkaar.
Sorry voor het lange stuk…Ik heb het wat bijgewerkt…