[Verhaal] Vakantie vol verrassingen!

Wat vind je van het verhaal?
  • Leuk ! Kleine verbetering nog.
  • Super leuk, echt zo door gaan!
  • Mwha, valt mee
  • Stop met schrijven?

0 stemmers

Heey!
Dit is mijn verhaal: Vakantie vol verrassingen
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, veel lees plezier!!

Samenvatting
Jessy gaat met haar vriendinnen, Mino, Ocean en Sam, naar Spanje. Of beter gezegd: naar Ibiza. Ze heeft er super veel zin in. Wanneer ze in het vliegtuig zit ontmoet ze een jongen, Mick. Ze wordt hopeloos verliefd en vergeet helemaal dat ze eigenlijk met haar vriendinnen op vakantie ging. Mino ziet het niet meer zitten en wil naar huis, Sam valt van haar skateboard af en Ocean vindt de camping maar walgelijk. Wordt de vakantie wel zo leuk? Wanneer Jessy besluit meer met haar vriendinnen op te trekken hebben haar vriendinnen al besloten dat het te laat is. Jessy weet niet meer wat ze moet doen en gaat weer terug naar Mick. Maar was dat wel zo’n slim idee? Je leest het in: ‘Vakantie vol verrassingen!’

En? Wat vinden jullie van het verhaal? Tot zover tenminsten…

Misschien kun je ons een stukje laten lezen?

Ja, kga nu beginnen met stukje
x

Leuk!

Hoofdstuk 1: Inpakken en wegwezen!

Ik stop snel mijn laatste spullen in mijn knal roze koffer die ik speciaal voor deze vakantie had gekregen van mijn ouders. Ik ga met mijn vriendinnen een weekje naar Ibiza. Ik heb er zo’n zin in. Ik ben trouwens Jessy, Jessy Sky. Nou eigenlijk heet ik Jessica Joyce Sydney Sky. Maar mijn vriendinnen, en ik, noemen mij Jessy. Als mijn vriendinnen mij omschrijven noemen ze me flirterig en knap. Nou, flirterig ben ik wel, maar ik vind mezelf niet echt super knap. De meeste jongens vinden mij ook knap, maarja. Oke, genoeg over mezelf. Even terug naar de vakantie. Ik en mijn drie vriendinnen, Mino, Sam en Ocean gaan een weekje naar Ibiza! Wij zijn alle drie klaar met havo op het st. Johnathan college. We zaten bij elkaar in de klas en we zijn de beste vriendinnen ooit! We hadden een idee om op vakantie te gaan, en alle vier hadden we wel zin om naar een lekker, warm land te gaan. En zo kwamen we uit bij Ibiza. Ik doe de rits van mijn koffer dicht.
“Ben je bijna klaar?” hoor ik vanuit de overloop. Het is mijn mam.
“Ja, ik moet alleen nog even mijn bikini erin doen” zeg ik. Ik loop naar het wasrekje en haal mijn bikini eraf. Ik stop hem in mijn tas. Zo, nu ben ik klaar om te vertrekken.

Vinden jullie het tot nu toe leuk?

Je schrijfstijl is wel leuk en het verhaal ook, maar ik weet nu al dat die kerel niet te vertrouwen is. Whahahha

Even later bel ik aan bij Sam. We hadden afgesproken om bij Sam te verzamelen en dan vanuit haar huis naar het vliegveld te gaan. Ik ben de eerste. Sam zit op de bank. Haar moeder doet open, het verbaasd me niks dat Sam niet open doet. Sam is een beetje te relax. Niet dat relax zijn een probleem is, maar Sam is dat wel heel erg. Ze draagt altijd een cap en loopt het liefst de hele dag in een joggingsbroek rond. Haar favoriete bezigheid is skateboarden. Dat kan ze wel heel erg goed. Ze heeft ooit meegedaan aan een skatewedstrijd. Ze was het enige meisje, maar toch werd ze eerste. Dat verbaasde me niks. Ze gaat altijd skateboardend naar school. Ik zet mijn koffer in de gang. Dan loop ik weer naar de auto. Natuurlijk moet ik mijn moeder weer een heel afscheid nemen, want ja, ouders zijn ouders. Ze zijn altijd bezorgt. Ik ben inmiddels al 18 dus ik kan best voor mezelf zorgen vind ik. Maar mijn moeder denkt daar heel anders over. Mijn vader is er niet meer. Misschien is dat wel juist de reden waarom mijn moeder zo bezorgt is, omdat ze bang ik nog iemand te verliezen. Ik snap haar wel.
“Doei mam! Hou van je!” zeg ik.
“Doei schat! Beloof dat je op zult passen! En geen rare dingen doen hè?” zegt mijn moeder met een knipoog.
“Ja mam, het komt helemaal goed!” antwoord ik. Ik vind mijn moeder echt een schat. Ik kan haar alles vertellen en zij mij. Ik geef mijn moeder een stevige omhelzing en ze geeft mij een zoen op mijn voorhoofd.
“Doei schat” fluistert ze in mijn oor.
“Veel plezier”

Wie weet? Haha

Je schrijft heel leuk, het is lekker vlot geschreven!

Whahahaa, ik blijf wel volgen, want je schrijft leuk x)

In het eerste stukje staat: het St. Jonathan school. Het is de school, dus ook de St. Jonathan school. (of het St. Jonathan college)

Thnxxx!

ojaa! je hebt gelijk, verander het meteen

Een paar minuten later gaat weer de deur bel, het is Ocean. Ze komt de woonkamer binnen.
“Haai meiden!” zegt Ocean opgewekt. Ze zet haar koffer naast de mijne.
“Nu nog wachten op Mino” zeg ik.
“Die is zeker weer te laat, zoals gewoonlijk” reageert Sam. Ik kijk naar Ocean. Ze heeft een leuk shirt aan. Ze ziet er altijd wel leuk uit. Ze is echt een schat, ze is echt altijd gezellig en nooit saai. Ze is vorig jaar blijven zitten, en toen kwam ze bij ons in de klas. We werden meteen vriendinnen.
“Ga lekker zitten” zeg ik. Ocean loopt naar de bank waar ik ook op zit maar Sam ligt languit op de bank.
“Ik ga denk ik toch maar daar zitten” zegt Ocean en ze wijst naar een stoel.
“Wie wil er een lekker kopje thee?” hoor ik iemand vanuit de keuken vragen. Het is de moeder van Sam.
“Ik graag” zeggen ik en Ocean in koor. We lachen omdat we het precies tegelijk zeiden.
“Wie wil er suiker bij?” vraagt de moeder van Sam die nog steeds in de keuken staat. Niemand reageert. “Niemand dus” roept de moeder van Sam met een grijns.
Later komt de moeder van Sam met de twee glazen thee de kamer binnen. Ze geeft er ons beide een kopje.
“Alsjeblieft” zegt de moeder van Sam.
“Dankje!” zeggen Ocean en ik. We drinken onze thee op en kletsen wat. We hebben het eigenlijk niet echt over de vakantie. Dan vraagt Ocean: “Sam, heb jij er ook veel zin in?”. Sam reageert niet. Ik kijk opzij naar Sam. Sam slaapt. “Ja hoor Sam is in slaap gevallen” zeg ik grinnikend.
“Ik dacht al, waarom is ze zo stil” zeg ik. Ik en Ocean lachen ons dood.
“Wanneer komt Mino nou?” vraag ik bezorgt maar ook een beetje ongeduldig. Maar op dat moment gaat de deur bel. Wat een toeval. Ik loop naar de deur en doe open. Mino stapt de kamer binnen met haar grote weekendtas.

Zouden jullie graag tips willen geven, waar ik aan moeten werken en waar ik vooral mee door moet gaan? xx

Ja, je schrijft heel leuk! Alleen het is nu best verwarrend, want je vertelt in 1 keer, super veel namen en die moeten wij als lezer allemaal onthouden.

Ja maar die namen zijn wel echt het belangrijkste. En het zijn maar 3 namen? Nou jou, sorry ervoor

Maakt niet uit, het is maar een tip. Schrijf gauw verder!