[Verhaal] Uitgekomen wensen

Hallo, mij leek het weer eens leuk om een verhaal te schrijven en stukjes te plaatsen. Hopelijk vinden jullie het een leuk verhaal.
Tips zijn welkom.

Titel: Uitgekomen wensen
Samenvatting: Manon is eindelijk 16, al jaren heeft ze gewacht op dit moment. Nu ze 16 is mag ze van haar adoptie ouders naar Jamaica, haar biologische ouders ontmoeten. Manon werd op 1 jarige leeftijd ontvoerd. De reden daarvoor is nog nooit bekend geraakt. Manon verheugd zich op het moment om haar biologische ouders te ontmoeten. In Jamaica ontmoet ze nieuwe vrienden, vriendinnen, het leven van de Jamaicanen en ze wil nooit meer weg. Totdat er weer een ernstig ongeval gebeurd.

Ooowh… Lijkt me leuk! Ik volg. :wink:

Yeuj, :grinning:

+1 volger :wink:

Ik maak mijn ogen langzaam open. Eigenlijk wil ik uit bed springen, mijn ouders wakker maken, de ticket van Jamaica uit hun handen grissen en in het vliegtuig springen. Dan zie ik eindelijk mijn echte ouders, niet dat mijn adoptie ouders niet goed zijn. Ik heb me toch altijd afgevraagd hoe mijn moeder er uit zag, of mijn vader bruine ogen heeft… Straks weet ik dat allemaal, dan leer ik mijn zusje kennen en mijn grote broer. Hier in Nederland ben ik enigs kind. Toch spring ik niet uit bed en ren ik niet naar mijn ouders, want ik kan het beter rustig aan doen. Ik trek het dekbed van me af en laat mijn voeten in mijn sloffen glijden. Vlak boven mijn bed hangt een kalender, om de datum 12 augustus staat een groot rondje en om de datum van 17 augustus nog een groterder, dan ga ik eindelijk op vakantie naar Jamaica. Kieskeurig kijk ik rond in mijn kast. Ik ga in de weer met de kleren en heb uiteindelijk een leuk setje liggen. Druk bezig met alles, merk ik niet op dat er iemand op mijn deur klopt. ‘Hallo? Manon?’ Ik trek de deur open, het is Kevin mijn buurjongen. ‘Wat doe jij hier nou zo vroeg?’ Vraag ik terwijl ik mijn kussen voor mijn pyjama schuif. ‘Ik wou je feliciteren, ik moet zo al weer weg weetje.’ Hij geeft me twee kussen op allebei de wangen. 'Bedankt, Kevin.'Zeg ik ongemakkelijk.
‘Ik ga maar weer, ik zie dat je aan het omkleden bent.’
‘Ja, doeg.’ Ik ben opgelucht als Kevin de deur van mijn kamer zachtjes sluit. Ik hijs mezelf in de kleren en ben tevreden als ik even later in de spiegel kijk. Ik duw de deur naar voren en loop van de trap. Beneden zitten Mark en Carla, mijn adoptie ouders, op me te wachten. Meteen als ik binnenkom, word er gezongen. Vanzelf word ik rood, dat heb ik altijd als er voor me gezongen word. Tijdens het lied concentreer ik me op het kleine pakje wat op de tafel ligt. Hopelijk is dat de ticket naar Jamaica. ‘Gefeliciteerd lieverd,’ zegt Carla als het lied uit is. Mark omhelst me en reikt me het pakje wat op tafel lag. ‘Hier schat, hopelijk heb je er veel plezier aan.’ Rustig pak ik het uit. Bang dat het misschien niet de ticket is en dat ik nog langer moet wachten. ‘Hier gaat ie dan,’ roep ik als ik het helemaal open scheur.

Jippie! :stuck_out_tongue:

:grinning:

Leuk verhaal. Je schrijft leuk, ben benieuwd naar het volgende stuk! :bowing_man:

leuuk! ik ga je volgen :upside_down_face:

Bedankt! :upside_down_face:

Fijn, hoop dat je het leuk gaat vinden :grinning:

De titel is ietjes aangepast. Eerst was het: Wensen. Nu: Uitgekomen wensen.
:sunglasses:

Danmoet je de beginpost ook nog ff aanpassen x

Shit, heb ik zo’n heel verhaal geschreven, druk ik op zo’n ene knop, hup alles weg… :rage:

Zo irritant! Dat heb ik ook vet vaak ;o (Jij moet moet moet reageren met Jayden in RPG, want ik ga helemaal dood van nieuwsgierigheid ;oo)

Oké, whaha… (je moet wel rekening houden met Jayden, hij is gevoelig. :stuck_out_tongue:)

Mwhuahahaaha (boosaardige lach), maar kijk maar bij Adriana’s beschrijving. Er staat nu bij dat ze door Jay en June gaat veranderen en gevoeliger wordt! ;o

Oeijoeijoei, Jayden is een geluksvogel :stuck_out_tongue: (ik heb gereageert)

Jupp ik zie het :grinning:

‘Ja!’ Ik vlieg Mark en Carla om de hals. Het is de ticket voor Jamaica. ‘Bedankt! Ik ben er echt super blij mee.’ Carla en Mark geven mij een kus op de wang. ‘Gefeliciteerd meisje, dat heb je verdiend. Nu kunnen we dat het ebste vieren met een stukje taart vind je niet?’ Ik knik hevig ja en ga met Mark op de bank zitten. Tijdens het wachten op de taart kijk ik uit het raam, Kevin is druk bezig met iets, ik kan niet zien waarmee. Mijn gedachten gaan even naar vanochtend, hij deed echt raar. Zo doet hij de laatste tijd altijd, ik snap er niks van.Carla komt aan met de taart. Ze legt het bordje op mijn schoot en ik eet hem in grote happen op. Terwijl ik zi te eten, krijg ik een enorme preek over wat ik wel en niet moet doen in Jamaicia. '…en je moet nooit met vreemde jongens om gaan, ook niet met je biologische broer, als je iets moet doen van je biologische ouders moet je het alleen doen als je dat wilt, ga nooit alleen op stap en bel me 2 keer per dag, ‘s ochtend en ‘s avonds. Oké?’ Ik voel me net een klein kind, ‘ik ben 16 hoor!’ Carla kijkt bedroefd, gelijk doe ik weer aardig, ik wil haar niet verdrietig maken. ‘Sorry ik bedoelde het niet zo.’ Carla wil net iets zeggen, als de bel gaat. ‘Ik doe wel open,’ en ik huppel naar de deur.’ Door het raam kan ik zien dat Kevin voor de deur staat. Ik doe de deur met een ruk open. Het verbaast me dat Kevin alweer voor de deur staat. ‘Hé Kevin, is er iets?’ Kevin kijkt bedenkelijk. ‘Kom mee.’ Is het enigste wat hij zegt. Hij grijpt me bij mijn hand en sleurt me mee naar het bos.Als we eindelijk stil zijn, geeft hij me een blinddoek. ‘Wat moet ik daar nou mee?’
‘Om doen natuurlijk, ik heb een verassing voor je.’ Ik doe wat Kevin van me vraagt. Terwijl het zwart voor mijn ogen is, trekt Kevin me overal naar toe. ‘Doe hem maar af.’ Zegt Kevin wanneer we eindelijk stil staan. Ik trek de blinddoek zachtjes. Ik ben verbaast als ik alles weer helder zie. ‘Kevin wat mooi! Is dit allemaal voor mij?’ Kevin knikt hevig ja. Voor me staat een groot roze kleed, met rode kaarsjes, een ingepakt cadeau en een picknick mand. ‘Ga zitten.’ Kevin wijst op een kussentje. Hij grabbelt wat in de picknick mand en haalt twee stukken caké tevoorschijn. ‘Lekker…’ Ik wil de caké bijna in mijn mond stoppen, totdat Kevin me tegen houd. ‘Ik wil eerst nog wat zeggen.’ Ik grijns, Kevin kan het nooit hebben als mensen 2 dingen tegelijk doen. ‘Manon, je bent het leukste meisje dat ik ooit heb gezien. Wil je mijn meisje zijn?’ Ik laat mijn caké net naast het kleed vallen van verbazing. Dit had ik niet verwacht.

Wauw, leuk verhaal! Ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren op haar biologische ouders en wat ze tegen Kevin gaat zeggen. Je schrijft heel leuk!

+Volger! :sunglasses: