Verhaal: Tinteling

http://img.photobucket.com/albums/v628/AnOukJ/tiiinteling.jpg

‘Leeft ze nog?’
Godverdomme, dacht ik. Natuurlijk leeft ze nog. Jairo en Sep stonden naast mij te stressen.
‘Wat moeten we nou?’ Vroeg Sep.
‘We laten haar gewoon liggen, ze wordt vast wel gevonden.’
‘Doe eens normaal, joh!’ Schreeuwde ik. Het was mijn vriendin, die daar lag. Die konden we daar niet zomaar laten liggen. Ik pakte mijn BlackBerry.
‘Wat doe je nou, stom wijf?’ Riep Jairo boos naar mij. Hij sloeg mijn telefoon uit mijn hand, die op de kiezels terecht kwam. Ik bukte om hem te pakken maar Jairo duwde mij op de grond.
‘Wij bellen hier geen politie, hoor je me? Dan worden wij straks opgepakt. En jij ook, trouwens. We moeten ervoor zorgen dat iemand haar vind. Als we haar laten liggen is er vast wel iemand die haar ziet en hulp zoekt.’
Godverdomme. Ik keek naar mijn vriendin Pip, die met haar ogen dicht op de grond lag. Waarom waren we in deze situatie beland? Ik deed haar gouden kettinkje af en nam haar portemonnee mee, zodat niemand die kon stelen. Haar ID stopte ik in haar broekzak, de mensen die haar vonden wisten dan gelijk wie het was. Ik gaf haar een kus op haar voorhoofd, legde mijn vestje over haar heen en liep met de jongens mee terug. Er was niemand meer op het strand. Ik wilde van de jongens weg lopen, ze hoefde niet te zien dat ik moest huilen. Maar Jairo pakte mij stevig vast terwijl Sep een mes tegen mijn keel hield.
‘En jij houd je mond, vieze slet,’ siste Jairo, ‘je wilt hier toch niet voor opdraaien? Je wilt je vriendinnetje weer levend terug zien, toch?’
Ik knikte. Ik was doodsbang. Wat een eikels waren het. En ze leken nog wel zo aardig. Ik had naar mama moeten luisteren. Voordat we op vakantie gingen zei ze nog: niet met vreemde jongens mee gaan… Sorry mama, Pip en ik zijn met twee jongens mee gegaan. En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik wierp een laatste blik op mijn vriendin, en liep terug naar het appartement.

De heenreis
We zaten met z’n vijven in de bus. We hadden een jongerenvakantie geboekt en we moesten nog een paar uur rijden. Ik werd net wakker en keek tevreden rond. Ik had er ontzettend veel zin in. Het was waarschijnlijk de laatste vakantie dat we met z’n allen op feestvakantie gingen. We gingen al sinds we vijftien waren, eerst naar Renesse en Terschelling, daarna een paar keer naar het buitenland, Lloret de Mar, Chersonissos, Albufeira en Marmaris waren allemaal al aan bod gekomen. We begonnen steeds ouder te worden en twee vriendinnen hadden een vriend, waar ze ook mee op vakantie wilden. Keri zat naast mij, één van mijn vier beste vriendinnen. Keri was de verstandigste en oudste van ons allemaal. We noemden haar ook weleens mama. Ze was echt een schat. We konden allemaal bij haar terecht. Natuurlijk kon ze ook bij ons terecht, anders zouden we geen vriendinnen zijn. Keri had sproetjes en lang, bruin, stijl haar. Ze hoefde er weinig voor te doen om er goed uit te zien. Dat is nog eens schoonheid. Ze had al vijf jaar een vriend. Achter ons zaten Jildou en Daphne. Jildou (spreek uit: Djildoe) was de losbollige, hyperactieve van het stel. Je kon altijd met haar lachen. Soms was dat wel irritant, hoor. Ik had bijvoorbeeld altijd een ochtendhumeur, en als ze dan vrolijk naast je bed stond kon je haar wel killen. Jildou was klein, kwart indo (dat verklaarde haar mooie kleurtje), en had donkerbruine golven in haar haren. Ik was altijd een beetje jaloers op haar. Ze maakte heel snel vrienden en ze was ongelofelijk spontaan, je werd er bijna bang voor. Daphne was de kakker van het stel. Ze zat op hockey, droeg de duurste merken en was nogal verwend. Soms was dit wel handig, we mochten bijvoorbeeld een keer mee op de cruise van haar vaders boot. Of we mochten kleren van haar hebben, ze kocht namelijk zo veel kleren die ze toch nooit aan deed. Daphne was enorm grappig en vooral heel lief. Ze had een donkerbruine bob en was wat dikker, maar daarom niet minder mooi. Naast ons zat Pip, alleen. We waren met z’n vijven dus dat was wel een beetje een ongeluksgetal. Pip was net als Jildou druk en heel vaak vrolijk. Pip was de jongste van ons allemaal en had vaak impulsieve acties. We konden er altijd wel om lachen, maar hadden wel het gevoel dat we haar moesten beschermen. Dan zal ik mezelf nog even voorstellen. Ik ben Julia en ik kan mezelf omschrijven als aardig, al is dat natuurlijk een beetje raar om over jezelf te zeggen. Ik probeer altijd overal de positieve kant van te bekijken, maar dat is niet altijd even makkelijk. Daphne zei altijd dat ik een beetje dromerig ben. Heeft iedereen dat niet een beetje? Ik hou er inderdaad van om te dromen, maar sta met mijn beide benen op de grond. Ik heb een passie voor reizen en koken. Ik heb ook een passie voor liefde, al heb ik die nog nooit gevonden. Ik vind het fijn om er over te dromen, of om naar verliefde mensen te kijken, of de verhalen van mijn vriendinnen te horen.

Bestemming bereikt
‘Lieve mensen, over tien minuutjes komen we aan op de bestemming,’ klonk de stem van onze chauffeur Frans-Jozef door de bus, ‘Kees komt dadelijk langs met een grote vuilniszak, daar kunnen jullie al je afval in kwijt. Controleer ook nog even of er rommel onder je stoel ligt. Dadelijk komt er een busje om jullie naar je appartement te brengen. Ik hoop dat jullie een fijne busreis hebben gehad en ik wens jullie een fijne vakantie.’
Mijn vriendinnen lagen nog half te slapen.
‘Joepie!’ Riep ik dus maar blij, om aan te geven dat we er bijna waren, na die vervelende busreis van twintig uur.
Keri keek me met een scheve glimlach aan. ‘We zijn er bijna, hè?’
Goed opgelet, Keri. Ik knikte. ‘Nog tien minuutjes.’
‘Ik heb er zo veel zin in!’ Zei Jildou, die dus inmiddels ook wakker was geworden. ‘Lekker op mannenjacht.’
Ik lachte. Dat was een mooie instelling.
‘Bewaar er ook een paar voor mij hè,’ zei Pip met een ondeugende glimlach.
Als ze er ook een paar voor mij zouden bewaren, vond ik het allemaal best. Of ééntje, waar ik de hele vakantie mee kon doen. Een heerlijke vakantieliefde of zo. Dat leek me ook best leuk als eerste ontmoeting met de liefde. Na tien minuten hadden we inderdaad onze bestemming bereikt. Eén van onze reisleiders kwam de bus in en hield een kort praatje. Toen we allemaal onze koffers hadden werden we naar ons appartement gebracht. Ik sliep samen met Pip en Jildou op een kamer en Keri en Daphne sliepen samen. Dat was wel zo makkelijk als we jongens mee naar huis zouden nemen, hadden we bedacht. Dan lagen de vrijgezellen bij elkaar. Keri en Daphne waren ook twee grote flirters, maar die zouden nooit vreemdgaan.

Eerste cocktail
We hadden een grote cocktail besteld, zo’n grote kom met heel veel rietjes. Het leek wel een soort vissenkom. Het was een cocktail met mango smaak, en hij was daarom ook zo op. Naast ons zaten bekende, het waren drie jongens die ook bij ons in de bus zaten. Ik vond de grootste met zijn donkere haren het leukste. De jongens herkende ons ook.
‘Hé dames!’ Zei de lelijkste van de drie. Waarschijnlijk wou hij ons versieren. Ik lachte in mezelf. Eigenlijk was het best wel zielig, dat ik zo over hem dacht. Misschien had hij wel een vriendin en probeerde hij gewoon aardig te zijn.
Daphne raakte aan de praat met de jongens en ze kwamen bij ons zitten. De knappe jongen heette Tjibbe, zijn vrienden heette Menno en Levi. Ik had nog gelijk ook, de minst mooie jongen had een vriendin. En ik zal het nog mooier maken, de andere twee ook. Balen, die knappe jongen zou dus niet de mijne worden. Sowieso niet trouwens, want ik zag dat Jildou ookal verlekkerd naar hem zat te kijken. Die had natuurlijk meer kans met haar onschuldige engelengezichtje. Ondanks dat de jongens bezet waren, was het heel gezellig met ze. Ze waren een paar jaar ouder als ons maar zaten op hetzelfde niveau qua humor, waardoor het steeds gezelliger en grappiger werd. Misschien kwam dat ook door de cocktails. Het was inmiddels al negen uur en om half tien begon de kroegentocht, dat in ons partypakket zat.

ben benieuwd welke kant dit op gaat…
Dus upje! :slightly_smiling_face:

upje! ik vind het erg leuk.

UP

‘…’ schreeuwde ik, vroeg ik, mompelde ik… Dat moet allemaal met kleine letters, dus niet op de manier zoals je het nu neerzet.

Wat stom, ik dacht altijd dat dat met hoofdletters moest. Maar zal in de komende stukjes niet meer gebeuren! Bedankt :slightly_smiling_face:

En bedankt voor de reacties iedereen!

Kroegentocht
Het uitgaanscentrum lag op een strandje. We moesten daar dan steeds met een busje heen dat ons gratis zou brengen. Er waren zo’n zeven discotheken en daar zouden we vanavond allemaal even heen gaan. Het zou dus een lange avond worden. Ik had er zin in, we waren allemaal al goed aangeschoten. Vooral Pip, onze lieve kleine meid, had bekend dat ze al had moeten overgeven op de wc. Toch wilde ze graag naar de kroegentocht. Misschien wilde ze zich een beetje bewijzen tegenover ons. Onze nieuwe vrienden gingen ook met ons mee. Ik vond ze heel aardig, maar omdat ze allemaal een vriendin hadden keek ik toch wel anders naar ze. Raar, was dat eigenlijk. Ze hadden een grappig accent waardoor we na elke zin even moesten lachen. We kwamen aan bij onze eerste discotheek waar we een gratis cocktail kregen.
‘Ik hoef echt geen alcohol meer,’ zei Pip, ‘neem jij die van mij maar.’
Ik lachte en kneep in haar wang. ‘Kleine meid,’ pestte ik haar.
Het was nog best rustig, iedereen stond in groepjes en er werd nog weinig gedanst. Wij, als rasechte feestbeesten, begonnen met dansen en Jildou ging samen met Keri op een klein podium staan. Ik vond het niet zo leuk in deze discotheek, de muziek was van een paar seizoenen geleden.
Na een paar uur hadden we nog één cafeetje gezien en twee discotheken. We waren nu beland in de grootste discotheek van de stad, zelfs van het land. Er liep een grachtje omheen en we moesten over een bruggetje lopen. Het was maar goed dat er een touw langs hing, anders waren al die zatte jongeren zo het water in gekukeld. Daarom hing het touw er ook, waarschijnlijk. Sommige delen van deze avond weet ik niet meer zo goed, maar de laatste discotheek was echt het gaafste. Er was een gedeelte met een zwembad, waar elke dag een ‘Afterbeach Party’ was. Die begonnen om vier uur en eindigden rond een uur of acht. We spraken gelijk al af dat we daar morgen naartoe zouden gaan. Het gedeelte waar we vanavond stonden was ontzettend mooi, het was heel groot en lekker druk. Er was zelfs een cocktailbar, volgens mij was die speciaal voor mij. Het personeel daar was allemaal Nederlands, de eigenaren waren blijkbaar ook Nederlands.
‘Je gaat het hier geweldig vinden,’ zei Matea van de reisleiding. Ik vond haar vanaf het begin al aardig. Ze stak haar arm door die van mij. ‘Wij gaan een cocktailtje halen. Ik trakteer.’
Ze trakteerde me op een BBC, dat had ik nog nooit eerder op. Ik vond het geweldig om te zien hoe de barman zo’n cocktail maakte. Hij deed de verschillende drankjes in het glas, deed daar een soort shaker omheen en begon te shaken. Daar deed hij ook kunstjes mee, ik zou toch echt bang zijn dat dat glas zou vallen. Daarna stak hij er twee rietjes in en overhandigde de cocktail met een blij gezicht. Ik nam een slok.
‘En, wat vind je?’
‘Heerlijk!’ zei ik. De barman heeft mij die avond nog vaak geholpen. Die cocktails drinken ook zo makkelijk weg… Ik dronk nog een Long Island en een Strawberry Daiquiri. Hij bleef me verrassen met zijn kunstjes.
‘Wil je dat mij eens leren?’ durfde ik uiteindelijk te vragen.
‘Wat?’ vroeg de barman met een trotse glimlach.
‘Die kunstjes, met dat shaken en zo.’
Voordat ik het wist stond ik achter de bar. Daphne liep al de hele tijd rond met haar fotocamera en stond vrolijk foto’s te maken van mij en mijn cocktailkunsten.
‘Wat voor cocktail wil je maken?’ vroeg de barman, die zich even later voorstelde als Ray.
‘Sex on the Beach!’ riep ik gelijk uit.
‘Zullen we dan maar naar het strand gaan?’ grapte Ray.
Hij pakte de verschillende drankjes en liet mij ze in het cocktailglas gieten.
‘Nu pak je deze shaker, je klikt hem op het glas, en dan doe je zo,’ Ray deed voor hoe ik moest shaken en ik nam het vrolijk over. Toen zag ik dat Pip met een jongen stond te zoenen. Jildou stond er naast met een andere jongen te praten. Ik moest lachen. Ik was blij dat ze zich vermaakte maar hoopte ook dat ze een beetje kieskeurig bleven, en niet de eerste de beste mee naar huis zouden nemen.
‘Kijk, je gooit hem in de lucht, dan doe je zo, en dan dit.’
Ik probeerde Ray na te doen, maar ik denk dat de hoeveelheid alcohol in mijn lijf niet meewerkte. De shaker zat niet goed om het glas dus die viel op de grond. Het rode drankje kwam over mijn benen en het zat zelfs op mijn witte shirtje. Ik keek verschrikt naar Ray, die stond te lachen. Hij deed zijn gezicht af met een handdoek.
‘Dat is nog eens een kunst,’ lachte hij. ‘Kom maar even mee naar achter, dan kun je een ander shirt aan doen.’
Ik knikte. Ik liep met Ray naar een soort ruimte wat op een personeelsruimte leek. Er lag een stapel met werkkleding.
‘Doe dit maar aan,’ zei hij, ‘dan heb je iets droogs aan. Je moet er alleen niet mee naar deze discotheek komen, dan word de baas echt boos.’
‘Oké,’ zei ik, ‘dus ik moet zo eigenlijk wel weg?’
‘De baas is er vandaag niet. Dus voor vandaag is het geen probleem.’
Ik keek Ray aan. Hij zag er niet verkeerd uit. Zou hij me gaan zoenen? Ik zou het niet erg vinden. Ik ging iets dichter bij hem staan toen ik dat andere shirt had aangedaan.
‘Kom, we gaan terug,’ zei hij.

Bij je vorige stukje, het is: ouder dan ons. (: eigenlijk: ouder dan wij waren.

Heerlijk, die oorwarmers!
Jildou was een klein meisje met een grote mond. Ze had het geweldige plan verzonnen om naakt te gaan zwemmen. Onze nieuwe vrienden, Tjibbe, Menno en Levi stemden enthousiast in. En wij ook, maar nu we richting de zee liepen had ik toch zo mijn twijfels.
‘Doe jij echt alles uit?’ vroeg ik aan Keri.
Keri lachte. ‘Ik hou gewoon mijn onderbroek aan, hoor. Verder maakt het me niet zoveel uit, ik zon ook topless dus ja.’
Dat was waar ook. Maar Keri had er het perfecte lichaam voor.
‘Ik voel me daar denk ik toch niet zo fijn bij,’ zei ik. Ik was dan wel zat, ik maakte me toch zorgen om de mening van anderen over mijn lichaam. Misschien moest ik me er maar gewoon overheen zetten. We waren bij de zee en de jongens waren zich al aan het uitkleden. Er was een glad stuk steen dat de zee in liep. De jongens renden de zee in en Menno gleed uit, recht op zijn blote billen. Ik kwam niet meer bij van het lachen, net als mijn vriendinnen. Keri en Jildou waren ook al aan het zwemmen, ik stond samen met Pip en Daphne aan de kant. Watjes dat we waren gingen we met onze lingerie de zee in.
‘Valsspelers!’ riepen de jongens.
We keken elkaar aan en deden allemaal onze beha uit. Daphne stond er uitdagend mee te zwaaien totdat Menno hem afpakte.
‘Nee! Geef terug!’ riep ze lachend.
Ze begonnen met overgooien van de rode, kanten beha. Ik was blij dat ik mijn beha in mijn hand had, ik zou het toch wel heel ongemakkelijk vinden.
Levi deed de beha op zijn hoofd. ‘Haha! Het is net een keppeltje!’ schaterde Jildou.
Op dat moment pakte Tjibbe de beha van Levi’s hoofd af.
‘Heerlijk, die oorwarmers!’ Hij had de beha over zijn hoofd heen gelegd, zodat de cups over zijn oren vielen. Het was een ontzettend grappig gezicht. Ik zag aan Keri dat ze het onderhand wel zat was, ookal bleef ze lachen. Ze was een beetje aan het flirten met Tjibbe. Maar dat kon natuurlijk geen kwaad, want ze hadden allebei een relatie.
Na even gedobberd te hebben in het water was het wel weer genoeg. Onze lingerie was natuurlijk nat, en we hadden ook geen handdoek bij. Met als gevolg dat heel onze kleren nat waren… Maar daar dachten we toen natuurlijk amper bij na. Het was alleen wel ontzettend koud! Door die vervelende kiezels was ik in een kiezel gaan staan en had ik een wondje in mijn voet. Toen we bezig waren met aankleden stroomde er bloed over Menno’s voet. Dat was waarschijnlijk gebeurd toen hij was uitgegleden. We moesten dus allebei een beetje mank terug lopen. Maar het was een geslaagde eerste avond.

UP! :slightly_smiling_face:

Upje!

Up! :slightly_smiling_face:

up!

Verder?!

Lieve lezers,
Ik ga vandaag op vakantie tot de 28e! Dus dan kan ik een tijdje niet posten. Daarna ben ik weer terug uiteraard! :grinning:
Liefs

Ik bedoelde tot de 18e haha. Dus ik ben weer terug! Ik ga snel weer verder schrijven, als jullie blijven volgen :slightly_smiling_face: