[Verhaal] The new me.

Het verhaal gaat over Sophie, ze is vijftien jaar. Ze wilt dolgraag populair worden op school, dit plan lukt maar ze komt in de problemen. Meer vertel ik nog niet, om het verhaal spannend te houden (; Het eerste hoofdstuk komt zo meteen, veel lees plezier alvast en bedankt om het te lezen (: xx

Hoofdstuk 1

Ik gooi mijn dagboek onder mijn bed en zucht diep. Het is nu al één week vakantie en ik heb nog steeds niets gedaan. Ik weet het, de meeste mensen van mijn leeftijd zouden nu in de stad rondhangen met hun vrienden, ’s avonds gaan feesten en zich zat drinken. Maar ik heb geen vrienden, of zo voelt het toch. Ik voel me zo eenzaam.

Ondertussen zit ik al in het derde jaar, en dat betekent dus dat ik vijftien jaar ben. Al sinds ik twaalf ben droom ik ervan om populair te zijn op school en honderden vrienden te hebben. Maar die droom is helaas nooit uitgekomen. Alhoewel, op een bepaald moment, vorig jaar, was het me bijna gelukt. Ik stond altijd bij het ‘populaire groepje’ van het tweede jaar, maar eigenlijk voelde ik me er helemaal niet thuis. Iedereen was altijd uitgebreid aan het vertellen en ik stond er eigenlijk maar gewoon bij. Ik was veel te verlegen. Af en toe zei iemand wel eens iets tegen mij, maar voor de rest werd ik maar gewoon genegeerd. Daarom ging ik dus terug naar mijn oude, echte vriendinnen. Gelukkig vergaven ze het mij direct. Ze waren eerst boos op mij omdat ik hen liet vallen, maar toen ik terug bij ze kwam, waren ze best blij.

Op dat moment vond ik het dus de juiste beslissing om toch bij mijn oude vriendinnen te blijven. Maar nu heb ik spijt dat ik niet bij de populaire was gebleven, en meer moeite had gedaan om erbij te horen. Want nu, een jaar later, wil ik het nog steeds. Ik weet niet waarom, maar ik ben zo ongelofelijk jaloers als ik naar hen kijk. Ze zijn altijd in een groep van minstens acht personen en er zijn altijd jongens bij, ze hebben altijd plezier en zijn altijd aan het lachen. Mijn groepje is met maximum vijf personen en het is een wonder als er eens een jongen bijstaat. En onze gesprekken gaan echt nergens over.

Mijn besluit staat dus vast, ik wil populair worden. En hoe moeilijk dit ook zal worden, ik ga er volledig voor. Wat mijn oude vriendinnen daar van vinden, maakt mij niet veel meer uit, ze hebben mij nu toch ook laten vallen. Nu voelt het dus alsof ik helemaal geen vrienden meer heb. Dat klinkt best zielig, als ik er zo over nadenk. Maar er komt verandering in, dat heb ik mezelf beloofd.
Nog twee weken eenzaam op mijn kamer zitten en daarna is het terug school. Tijd voor een nieuwe start. Tegen dan zal ik er helemaal klaar voor zijn. Ze zullen een nieuwe Sophie leren kennen. Eén die iedereen leuk zal vinden en waar alle jongens zullen achter lopen.

Tegen dan zal ik er helemaal klaar voor zijn. Tegen dan?! xD Bedoel je; Tegen die tijd? :stuck_out_tongue:
… En daarna is het terug school. …En waar alle jongens zullen achter lopen. Zulke zinnen vind ik persoonlijk niet lekker lezen.

Leuk! Upppje

up