-HOOFDSTUK 1-
Mijn naam is Lenna, Lenna Tress. Ik ben een doodgewoon zestien jarig meisje. Ik woon in Rotterdam, ik zit in HAVO-4 en ik heb genoeg lieve vrienden. Mijn beste vriend in Chris Evans.
We hebben elkaar voor het eerst op de basisschool ontmoet, in groep één. Chris was net met zijn ouders vanuit Glendale, Californië naar Rotterdam toe verhuisd. Op de eerste dag van school werden we naast elkaar in de kring gezet en het eerste wat hem opviel aan mij waren mijn ogen. Daar is hij trouwens niet de enige in. Mijn ogen zijn egaal honingkleurig. Omdat Chris het Nederlandse woord voor honing niet kende, noemde hij me Honeybee. Hij zegt altijd dat mijn geklets hem altijd moet denken aan het zoemen van een bij. Alsof ik daar blij mee moet zijn.
Ik ben geadopteerd door Vera en Jaap de Wal, zij hebben mij vanaf mijn geboorte verzorgt. Mijn biologische moeder is overleden vlak nadat ik ben geboren, mijn vader heeft daarna zelfmoord gepleegd. Hij zou niet zonder mijn moeder kunnen leven. Aangezien er verder geen familie was, ben ik geadopteerd.
Vera en Jaap zijn echt geweldige ouders, ik kom niks te kort. Maar ik vraag me wel af wie mijn ouders waren. Het lijkt wel alsof ze geen vrienden hadden, of andere familie, of kennisen, of zelfs geen collega’s. Blijkbaar wisten ze in het ziekenhuis niet eens hun namen. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat ik nooit iets te weten zal komen. We wonen met ons drieën in het roerige centrum van Rotterdam. Naar mijn idee veel te druk. Ik hou van rust en natuur.
Ik ben klein en mager, maar ik ben ook gespierd en sterk. Om mijn gedachten even uit dat drukke Rotterdam te kunnen halen sport ik veel. Ik vind het heerlijk om veel en hard te sporten. Maar als ik klaar ben met sporten dan lig ik graag lui op de bank voor de televisie met een grote zak chips op mijn schoot. En chocolade, en snoep, en een broodje hamburger. Ik hou van eten ja, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Ik ben iemand die eerst praat, en dan pas denkt. Niet altijd even slim, maar ik vind dat iedereen zo precies weet waar ze aan toe zijn bij mij. Niet iedereen vindt mij even aardig, maar ik vind ook niet iedereen aardig, dus dat scheelt weer.
Hobbies; eens denken. Ik denk dat dat neer komt op sporten en eten. Ik doe aan vechtkunsten, misschien beter bekend als martial arts. Zoals karakte, kung fu, worstelen, boksen. Dat soort dingen. En ik ben best goed. Om te trainen voor de vechtkunsten doe ik ook aan touwtje springen, yoga en dansen (vooral ballet). Touwtje springen is goed voor mijn uithoudingsvermogen, yoga voor balans en dansen voor de focus. Ik train bijna elke dag. Maandag vechtkunsten, dinsdag yoga, woensdag vechtkunsten, donderdag touwtje springen, vrijdag vechtkunsten en zaterdag dansen. Zondag is mijn absolute rust- relax- en ontspan dag. Tijd voor vrienden dus!