verhaal "The First Time" (van film)

Haaajj,
Ik had laatst voor het eerst de film “The First Time” gekeken, en ik vond het een leuk idee om van deze film een verhaal te maken. Ik ben dus ook echt begonnen met schrijven, en ik heb al een klein stukje. Het is in het Engels, want dat leek me gewoon mooier, omdat de film ook Engels is en de vertaling dan minder mooi zou zijn. Ik wil dit stukje graag met jullie delen, en dan kunnen jullie mij tips geven over hoe ik het beter kan doen en of het wel leuk genoeg is!

The First Time

I’m alone in the alley. I don’t know for sure that it is a alley, but it’s dark, small and I’m alone. I can hear the music from the party over here. It’s played so hard that I can’t imagine that none of the neighbours haven’t called the police yet. I grab the paper I made earlier today and read it again. All of it is bullshit actually. I don’t think she will fall for me when I read this for her. I actually think she will run away instead. I sigh. “Okay come on Dave.” I know that the words on the paper aren’t going to work. I need to think and decide what I’m going to say to her before I go back inside. “It’s that way that you, eh… It’s the way that you… Wait shit. Come on Dave, what is it?” This isn’t going anywhere. I have thought about these words so many times. In my head it all sounded a lot better. “It’s that amazing way that you, eh…” “Who are you talking to?”, a girls voice says. I almost jump in the air. “Jesus!” I turn around to see where the sound came from. A girl with blond hair is standing there and looks at me. “You scared the crap out of me”, I say, breathing out hard. The girl shrugs and says: “Sorry”. “No, it’s okay. I just thought I was, eh, alone”. I’m embarrassed. I feel stupid for talking to myself. The girl smiles and says: “So you were talking to no one”. “No” I say, and look at my feet. She laughs at me. Not in a mean way, but just to make it a little less awkward. “You go to Humphreys?”, she says. I look up at her. “Yeah, and you? Westerberg? North? I never see you around my school.” She nods, “North.” It’s silent a few seconds. She turns around like she want to walk away, but turns back to me. “You know who’s party this is?”, she asks.

Ik weet dat het einde precies in een gesprek is, maar dat is gewoon waar ik ben gestopt met schrijven haha. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, en ik zou je aanraden de film te gaan kijken!

upje! :flushed:

Uppp :flushed:

Ik denk dat als je een groot publiek wilt trekken op girlscene dat je over moet gaan op Nederlands. Engels vind ik vrij lastig, vooral als het steeds kleine stukjes zijn, voor ik in het verhaal zit is het weer voorbij. Verder is het misschien fijn om alinea’s te gebruiken, of gewoon een enter er in te gooien. Dat is een stuk overzichtelijker :slightly_smiling_face: Ook tijdens een dialoog.
‘Hoi,’ zei Pietje.
‘Hoi.’
‘Hoe gaat het?’

Dus dat je er even een enter in gooit, dat is voor de lezer duidelijker en leest fijner.

Misschien kun je proberen meer te variëren met de manier waarop je een zin begint, nu begin je vaak met i. (Dit doe ik ook altijd, soms echt lastig, maar je zou er wel mee kunnen oefenen).

Verder gewoon prima denk ik :grinning: