[verhaal] The climb ♥

Ik had een tijdje geleden op een andere site een verhaal geschreven, maar die werd daar ineens verwijderd, waar ik heel erg van baalde, gelukkig had ik een klein stukje opgeslagen, en vervolgens deed ik niks meer met het verhaal, ik zal hier een klein stukje plaatsen, en kijken of jullie vinden of ik door moet gaan.

Deel 1
Terwijl ik mijn door tranen uitgelopen mascara weg boen, zag ik mezelf in de grote spiegel. Mijn droom is om zoals anderen te zijn, gewoon zoals alle anderen, een leven zónder dagelijks geconfronteerd worden met mezelf. Ik wil niet meer gepest worden, maar mijn droom zou nooit werkelijkheid worden…

De 13-jarige Tessa legt haar dagboek weg, ze staat op, en loopt naar de grote spiegel. De tranen prikken achter haar blauwe ogen, en haar lange steile blonde haar valt over haar schouders. Snel kijkt ze uit de spiegel als ze de grote wallen onder haar ogen ziet. Ze is de laatste tijd 8 kilo afgevallen, en ze slaapt niet meer. Op school heeft ze geen vriendinnen, en thuis is er niemand voor haar, haar ouders zijn gescheiden, ze woont bij haar moeder, die een nieuwe vriend heeft, alleen zijn ze altijd weg, en haar 18-jarige stiefbroer is bijna elke avond dronken, hij slaat haar ook. Tessa pakt de spiegel vast, en zet hem op de grond, ze geeft er een harde trap tegenaan, de spiegel valt in grote stukken glas in elkaar. Het maakt een heleboel lawaai, en ze hoort voetstappen op de trap, snel gaat ze tegen haar deur aanstaat zodat niemand haar kamer in kan. Er wordt tegen de deur gebonkt.
"TESSA HOU JE EENS STIL"Schreeuwt haar stiefbroer Drake vanaf de gang.
Tessa klemt haar kaken op elkaar en besluit niet op hem te reageren, ze hoort Drake weglopen en ze laat haar ingehouden adem ontsnappen. Ze pakt de stukjes spiegel op, en gooi ze in de prullenbak, dan gaat ze huilend op haar bed zitten.

verder!

Getallen onder de twintig schrijf je voluit. Dus het is dertienjarige in plaats van 13-jarige en achttienjarige in plaats van 18-jarige.

En
"TESSA HOU JE EENS STIL"Schreeuwt haar stiefbroer Drake vanaf de gang.
Is beter zo:
“Tessa hou je eens stil!” Schreeuwt haar stiefbroer Drake vanaf de gang.

Dankje voor de tips, ik zal erop letten.

ga je nog door?

Ik vind de zinnen niet helemaal kloppen. Dat is misschien een verbeterpuntje voor je. Verder zie ik ook dat je een komma voor de en gebruikt. Dit doe ik zelf ook maar dit hoort niet. En ook wou ik nog even toevoegen aan Lucy’s (TacoLoves) bericht was even de uitleg aangezien je een zin niet in hoofdletters hoeft te schrijven om deze kracht te geven. Dit kun je ook gewoon doen door een uitroepteken achter je zin te plaatsen.