(Verhaal) The boy is mine

The boy is mine!

Hoi Girlsceners! Ik ga hierbij mijn verhaal toch posten, al ben ik een grote amateur. Kritiek is welkom! Dat is een van de redenen waarom ik dit post, om mijn schrijfstijl te verbeteren!
Het verhaal zou nog een beetje op gang moeten komen in het begin.

De reden van de Engelse titel; ik vond ‘The boy is mine’ sterker klinken dan ‘De jongen is van mij’, wat waarschijnlijk ligt aan een kwestie van smaak. Ik hoop dat jullie het niet al te hinderlijk vinden. :slightly_smiling_face:
----------------------------------------------------------------------------------------

http://data.whicdn.com/images/18182762/a936ab47000b86af4e3da022_large.

[i]Vier vriendinnen. Eén jongen. Vier gebroken harten.

Juliette, Lucy, Anna en Erin waren met zijn vieren de beste vriendinnen. Lijken op elkaar deden ze niet, ruzie hoorde erbij, maar ze bleven van elkaar houden als zusjes. Ze deden alles met zijn vieren…
Maar toen kwam hij…

Juliette was de liefste van de groep. Altijd behulpzaam, lief en deed haar uiterste best iedereen tevreden te houden. Gek dat ze iets met hem kreeg was het dan ook niet…

Lucy was met gemak de intelligentste. Ze was een sarcastisch, verstandig maar ook een gezellig type. Dat iemand op haar zou vallen vond alleen zij raar…

Anna was het knapste meisje van de groep. Ze was een sportief typ, ze hield wel van een feestje en was altijd in voor gezelligheid. Dat ook hij haar leuk vond was geen wonder…

Erin was de grappigste. Altijd gezellig, een echte optimist. Van alles maakte zij een feestje. Ook was ze absoluut een ‘bad ass’, ‘one of the guys’ en een adrenaline junkie. Niemand zou het gek vinden dat ook hij voor haar gevallen was…

Maar niets is minder waar op een middelbare school, met vier vriendinnen en een hele school vol andere meiden met jaloezie en nijd…[/i]

Lijkt het jullie wat :slightly_smiling_face: ?

verder!

Wel oke, ik vind het alleen fijner lezen als het niet in het midden is gecentureerd. En ik vind het een beetje vreemd dat de titel engels is, en het verhaal nederlands? succes verder!

Verder!

Lijkt me een erg leuk verhaal.
Alleen zou ik twee dingetjes aanpassen:

• "4 vriendinnen. 1 jongen. 4 gebroken harten. " Ik zou dit voluit schrijven. Dus dan wordt het: “Vier vriendinnen. Één jongen. Vier gebroken harten.”

• “ruzie hoorde erbij, maar ze bleven van elkaar houden als zusjes.”

Maar dit is maar een kleine opmerking.
Snel verder!

@Koellkast, haha ja, titels zijn niet echt mijn sterkste punt :’)
@Wey_x bedankt voor de tips, heb 't aangepast!

Het verhaal moet nog even op gang komen, tips zijn welkom :grinning:
----------------------------------------------------------------------------------------

Juliette

Met een grijns die mijn hele gezicht in beslag nam keek ik naar Shadow. Geslaagd. Hij zag er prachtig uit, met zijn lange, zwarte manen en zijn glimmende, zwarte vacht. “Slaap lekker, Shadow,” zei ik met een glimlach, klopte even op zijn hals en liep toen de stal uit en trok de staldeur achter me dicht. Ik wenkte even naar Suzanne dat ik ging. “Ga je, Juul?” riep ze naar me vanuit de stal van haar eigen paard, Jamaica. Ik knikte instemmend. “Nou, tot morgen dan maar! Veel succes op school morgen.” Ze grinnikte even plagend. Suzanne was mijn beste vriendin op de manege. We hadden beide onze paarden daar staan, we reden ook in dezelfde lessen mee. Al sinds mijn achtste levensjaar reden we samen paard. Ze was een ontzettend goede vriendin van me, maar helaas zat ze niet bij me op school. Wel had ik haar ingelicht over alle roddels, van dingen die haar niet interesseerden tot dingen die mij niet eens interesseerden. Ze wist alles.
“Jep, tot morgen!” Ik grijnsde even, zwaaide toen en liep met mijn spullen in beide handen de stallen uit. Ik zuchtte even en richtte mijn blik op mijn broek, die onder de zwarte paardenharen zat. Was het nou echt zo’n slim idee geweest een beige rijbroek aan te doen? Niet echt. Terwijl ik doorliep wreef ik de haren van mijn broek af, totdat mijn pas werd verhinderd en ik tegen iemand op was gelopen. “Kijk uit waar je loopt,”mompelde ik en keek omhoog. Ik fronste even licht mijn wenkbrauwen, maar toen het gezicht tot me was gekomen voelde ik mijn wangen rood aanlopen. Hij was een prachtige verschijning, het type ‘perfect vriendje’. Ik voelde zijn handen op mijn armen, alsof hij niet wilde dat ik zou vallen. Nu totaal overbodig. “Ik… ik bedoel, s-sorry. Mijn fout.”
“Nee, natuurlijk niet,” zei hij en hij zette een grote glimlach op. Zijn perfecte, witte tanden werden zichtbaar. Zijn stem was warm en vleiend, op de een of andere manier.“Het was mijn fout. Het spijt me. Kan ik iets voor je doen om het goed te maken?” De charmeur. Dat was helemaal niet nodig, natuurlijk, maar van zo’n ontzettend knappe jongen wees je dat niet snel af. Ik bekeek weer zijn spierwitte glimlach, en vervolgens zijn groene ogen. Het was een perfecte combinatie met zijn bruine haar, zongetinte huid. En die glimlach was perfect. “Nou…?” Ik schrok op uit mijn gedachten, en haalde vluchtig een hand door mijn haren.
“Sorry, ik moet gaan… zie ik je weer eens?” Dat mocht ik hopen. Zo’n verschijning wilde je niet slechts één keer zien. Goed, ik leek wel gestoord. Reality check, Juliette?! Wat een verschrikkelijk gedrag was ik aan het vertonen. Gevallen voor zijn glimlach, absoluut. Ik kon het mezelf alleen niet kwalijk nemen bij hem. “Ja! Mijn zusje heeft hier haar paard staan, dus ik ben hier wel vaker. Jij ook dan?”
“Mijn eigen paard staat hier ook. Hoe heet je zusje?” Straks was het Suzanne ofzo. Niet dat deze jongen en Suus op elkaar leken, maar er was een kans.
“Sienna.” Hij glimlachte even, ik had moeite niet te kijken. Net zoals ik moeite had niet in zijn ogen te verdrinken, dus richtte ik mijn blik maar tussen zijn ogen in; op zijn neus. Sienna? Kende ik niet. Apart, aangezien ik hier vijf dagen per week was en iedereen herkende.
“Ken ik niet… Nieuw?” Hij knikte. “Juliette trouwens, leuk je te ontmoeten.” Ik glimlachte even en stak mijn hand uit. Hij schudde mijn hand met een glimlach.
“Tyler. Insgelijks.” Nog even stond ik stomzinnig te glimlachen als een of andere idioot. Wie weet waren het maar tien seconden, een minuut kon net zo goed. Hij leek er geen problemen mee te hebben en ik was allang weer verliefd op zijn glimlach. “Ehm, ik moet maar eens gaan,” begon ik te mompelen. “Dag!”

Nieuw stukje! Nogal huge :’)
------------------------------------------------------------------------------------

Lucy

Mijn ogen dwaalde af – alweer. Concentratie had ik niet, zelfs niet voor geschiedenis. Het was nog wel mijn beste vak en ik kon mijn aandacht er niet bijhouden. Hoe kon ik in godsnaam dat arme kind iets bijspijkeren als ik het zelf niet eens meer wist. Weekend, waar was je als ik je écht een keer nodig had?
“Ik denk dat je het wel snapt. Goed leren, moet ik nog een schema voor je maken? Voor wanneer je de stof moet kennen enzo?” Yvonne – mijn tutorkind – schudde haar hoofd en ze glimlachte even zachtjes. “Oké, heb je de planner nog? Volgende week moet je paragraaf drie punt vier kennen. Ik neem de snoepjes mee als beloning.” Ik wiebelde even grijnzend met mijn wenkbrauwen en schoof mijn boeken toen in mijn tas. Het was mijn ‘baantje’ op de maandag en woensdag, direct na mijn lessen gaf ik een uurtje bijles aan Yvonne op de woensdag. De school betaalde me 15 euro per les, ik gaf twee lessen per week, aan Yvonne en Emily. Emily was een stuk leergieriger dan Yvonne was gebleken, dus bij Yvonne had ik als tactiek om de week snoepjes als ze goed de stof beheerste. Haar punten waren omhoog gegaan, haar gemiddelde was nu ongeveer een 6.4, een hele verbetering met de 4.1 die ze hiervoor had. Achten haalde ze weer, gelukkig voor mij. Nog meer steunlessen aan haar en ik werd echt gek, deze periode was bijna afgelopen en de steunlessen dus ook. “Tot volgende week, Yv! Vergeet niet te leren hè, de repetitie is al bijna. We gaan voor die acht, minstens.” Ik grinnikte even. Dit was toch meer bittere ernst geworden dat ze die acht zou gaan halen, na vijf steunlessen voor deze toets en een hele planner voor haar alleen. Ik gaf al mijn aandacht aan haar. Emily had dan wel dezelfde planner, haar proeftoets had ze al gemaakt en ik had ‘m al nagekeken. Haar cijfer was nu een 8.3, waar ik ontzettend trots op was.
“Zie je volgende week, Lucy! Waar spreken we af?” vroeg Yvonne en pakte haar tas van de tafel af. Ze hing ‘m om haar schouder en keek me nieuwsgierig aan.
“Vaste plek, vaste tijd. Tien over drie in de aula dus.” Ik glimlachte naar haar en ze knikte naar me. “Doeg doeg!” Snel vluchtte ik zelf ook het muffe klaslokaal uit, en trok een sprint naar de aula. Onderweg keek ik op mijn horloge. Tien over vier, om half vijf waren de laatste klassen uit. Onder andere de klas waar mijn zusje in zat. Snel graaide ik naar mijn iPhone en smste haar. ‘Ik wacht op je oké? We moeten langs papa remember? XO’. Al smsend zocht ik naar een tafel, maar de aula was weer eens bekend vol. Achter in zag ik nog een plekje en ik liep er naartoe. Ik nam plaats en legde mijn iPhone op tafel, krabte even op mijn voorhoofd en bekeek toen de aula. Zelfs om dit tijdstip was het nog druk – waarschijnlijk leerlingen die hier hun huiswerk deden. Voor me zat een jongen. Even liet ik mijn blik over hem glijden, en kwam toen al snel tot de conclusie dat hij zeker niet verkeerd was. Absoluut niet.
“Hoi!” Oh God. Hij praatte. Nadenken, Luus, denk na. Niks ernstigs. Anders was jij het gesprek wel begonnen, toch?! Hij ontblootte zijn tanden en een perfect, witte glimlach werd zichtbaar. Ik dwong mezelf om terug te praten – niet te staren, wie weet ging ik nog wel kwijlen. Mijn gezonde verstand inzetten nu. “Hé,” stamelde ik. Ik beet even verward op mijn onderlip en richtte mijn blik weer op mijn iPhone waar ik naar graaide. Kende iemand deze verschijning? Was hij nieuw? Ik ontgrendelde mijn telefoon. 16.19, nog elf minuten. Ik zuchtte even en leunde een beetje onderuit. In mijn ooghoeken zag ik hem naar me grijnzen. Ik keek even op van mijn telefoon en fronste mijn wenkbrauwen.
“Sorry,” zei hij nog steeds grijnzend. Ik wierp hem een vragende blik. “Je… Laat maar.” Ik kon het niet laten, ik grinnikte even door zijn opmerking. Meneertje interessant. Ik wiebelde even met mijn wenkbrauwen en boog naar voren, leunde met mijn onderarmen op de tafel en keek hem nieuwsgierig aan.
“Nu wil ik het weten ook.”
“Het doet er niet toe.” Hij grijnsde weer naar me en haalde een hand door zijn haren heen. Geïnteresseerd keek ik toe – goed, ik verklaarde mezelf nu echt voor gek. Was mijn gedrag… normaal? Nope. Not at all. Ik ging er mee stoppen ook. Hierbij beloofde ik mezelf, Lucy Heather Smith, dat ik niet het typisch vijftien jarige meisje ging uithangen. Mezelf laten afleiden door iemands uiterlijk, hoe durfde ik.
“Echt niet? Ben ik dan zo hilarisch dat je opeens gaat lachen? Ik mag hopen van niet zeg,” grinnikte ik, haalde het elastiekje dat om mijn pols zat van mijn pols af, en bond mijn haren in een staart.
“Nee, sorry. Ik dacht dat je iemand anders was, maar ik geloof van niet. Tyler.” Iemand anders? Moest ik dat zien als een belediging? Hmm.
“Lucy. Ben je nieuw?” ‘Tyler’ knikte naar me. “Oké. Welke klas?”
“Zo zo, nieuwsgierig hoor.” Hij begon te lachen naar me en leunde onderuit. Hij vouwde zijn armen over elkaar heen, en nu pas zag ik zijn spierballen. Jezus. “Maar om je vraag te beantwoorden, Lucy: H5A.” Hij was dus nieuw, en ik kende verder ook geen mensen uit H5A. Ik pijnigde even mijn hersens. Nee, het was dan ook pas de week na de vakantie, maar ik had geen bekende zitten in H5A.
“O, oké. Bij wie zit je in de klas allemaal?”
“Zeg, is dit een kruisverhoor ofzo?!” Weer begon hij hardop te lachen. Ik fronste even licht mijn wenkbrauwen en leunde weer naar achteren toe.
“Nee… ik ben gewoon nieuwsgierig.” De aula overstroomde opeens met leerlingen, en ik wierp een blik op de tijd die op mijn telefoon stond aangegeven. 16.31, hè hè.
“Luus!” hoorde ik mijn zusje al roepen en ik stond moeizaam op. Ik zwaaide even met een kleine glimlach naar Tyler en mompelde ‘doei’, hopend dat hij het nog zou verstaan. Ik keerde me om voor ik zijn reactie kon horen en liep naar mijn zusje toe. “Naar pap toe? Zeg, met wie zat jij daar nou?”
“Met niemand. En ja, opschieten. Hij wacht al.”

nieuwe volger :slightly_smiling_face:
het titel lijkt van een liedje alleen ik weet niet welke

jaah ook
maar je hebt ook van een paar meiden dacht ik

Yay :grinning: !

En ik heb de titel stiekem afgeleid van het lied van MJ! :’)

oohh het liedje van MJ is leuk :grinning:
ik weet het weer het is van Brandy en Monica hun zingen the boy is mine :grinning:

Ik ken het niet eens ;o shame on me

is echt een leuk liedje bijna het zelfde als die van MJ

je verhaal is echt leuk :grinning:

Dankje! :slightly_smiling_face:

nieuwe volger :grinning:
verder :grinning:

Verder. :"D

Bedankt voor jullie reacties :grinning:
-------------------------------------------------------------------------------------------
Anna

Met mijn hockeystick in mijn handen liep ik het veld af. Nog even snel een colaatje halen met Sofie in de kantine, en dan lekker naar huis en van mijn middag genieten. Huiswerkvrij, hoera.
“Ga je morgenavond mee kijken naar de training van Lukas en Mark?” Sofie wiebelde haar wenkbrauwen en gaf me een een stootje met haar elleboog in mijn zij. God, ze had nog steeds de hoop mij en Lukas te koppelen niet opgegeven.
“Hmm. Lukas zei je?’’ grinnikte ik even en keek haar toen met een big smile aan. Nu kon ze het krijgen ook. “In dat geval… misschien wel, ja.” Ik zag Sofie’s gezicht opbloeien. Trapte ze hier nou echt in? Het was zo sarcastisch als maar zijn kon. Hoelang kende ik Lukas nou al? Minstens negen jaar. Nooit had ik spijt gehad dat we alleen vrienden waren gebleven al die tijd.
“Meen je dat An? We doen het, hoor!”
“Ja ja. Go for it,” grinnikte ik en we liepen de kantine binnen. Mijn ogen gleden door de ruimte heen, op zoek naar bekenden. Goed, genoeg bekenden. Geen mensen waar ik bij zou willen zitten op dit moment, maar dat hing even van Sofie af. Ik bekeek haar blik en haar blik bevestigde al dat we aan de bar gingen zitten. “Bar?” Ze knikte langzaam naar me, en ik liep naar de bar toe waar ik op een van de krukken neerplofte. Mijn ogen bekeken de barman.
“Dag schoonheid,” sprak de barman. Aha, het was dus de vaste barman; Luke. Ik grijnsde even naar hem en haalde het elastiekje uit mijn haren. Mijn lange, blonde haren vielen neer op mijn schouders en ik haalde er vlug een hand door heen. Luke was een charmeur. Keer op keer. “Colaatje weer?”
“Heb je goed onthouden, zeg.” Hij grijnsde naar me en haalde even nonchalant zijn schouders op. Vervolgens pakte hij lachend twee blikjes cola, opende ze en vulde er twee glazen mee. Hij schoof ze naar ons toe. “Thanks.”
“Graag gedaan, beauty.”
“Kom ik nou ooit nog van die bijnamen van je af?” Ik grinnikte. Zo lang als ik Luke kende – zo’n twee jaar – noemde hij me bij zijn bijnamen. Schoonheid en beauty waren meer de plaagnamen, anders was het wel Annie. Na die jaren had ik nog steeds geen bijnamen voor hem bedacht, naast de bijnamen in mijn hoofd. Charmeur, macho…
“Waarschijnlijk niet. Ik zeg alleen de waarheid als ik je beauty noem.”
“Ben je me nou aan het ophemelen?”
“Zo ongeveer wel, ja.” Hij lachte naar me. Luke was zo ongeveer de enige jongen waar ik er niks achter zou zoeken, hij had immers een vriendin die ook hockeyster was.
“Ik weet niet of ik nu bang moet worden of niet,” grinnikte ik. Sofie staarde mij en Luke een beetje aan. Kende ze hem? “Oh ja, Sofie, dit is Luke. Luke, dit is Sofie.” Luke glimlachte naar haar en Sofie draaide glimlachend een pluk haar om haar vinger heen. Ze zag hem zitten, dat kon ik van haar blik aflezen. Ik wierp grijnzend een blik op de klok en mijn ogen werden groot. Shit. “Ik laat jullie nu alleen, ik moet allang naar huis toe. Spreek je morgen, Soof. Bye!” Hoe kon ik zo stom zijn om te vergeten dat ik mijn broertje moest ophalen. Goed, het was pas kwart over vijf, binnen een half uur kon ik wel voor de deur staan van dat jongentje. Als ik hard doortrapte.
Al rennend ging ik naar de fietsenrekken, en bij het pakken van mijn fiets liet ik drie anderen vallen. Kon er ook nog wel bij. Met een zucht bukte ik om de eerste fiets recht te zetten, en merkte dat er iemand naast me kwam zitten. “Ik help je wel,” zei hij en ik richtte mijn aandacht op hem. Zijn gezicht viel me meteen op. Bruine haren, groene ogen en een zongetinte huid. Hij glimlachte naar me en zette de fietsen overeind in een vlotte beweging. Hij stak zijn hand uit naar mij en ik nam aan dat hij dat deed om me omhoog te helpen. Dankbaar pakte ik zijn hand vast en trok mezelf omhoog.
“Dankje.” Ik glimlachte naar hem, hij haalde een hand door zijn haren heen en glimlachte naar me. Die tanden waren ongelofelijk recht en wit.
“Graag gedaan. En hoe mag ik dit mooie meisje noemen?” Had hij het tegen mij? Ik giechelde even in mezelf. Wat een schat, al wist ik zijn naam nog niet eens.
“Anna,” zei ik glimlachend. “En wat is jouw naam?”
“Tyler, leuk je te ontmoeten.” Ik knikte instemmend. Absoluut, ik hoopte dat ik hem nog een keer tegenkwam. God, laat U me het één keer niet verknallen? Ik glimlachte even naar hem, maar realiseerde me toen dat ik zo veel te laat kwam. Shit, ik moest echt gaan. Waarom net nú?
“Eh… ik moet gaan. Sorry. Doei!” zei ik, zwaaide even en pakte toen – deze keer wel veilig – mijn fiets eruit, stak de sleutel in het slot en fietste van het terrein af.

verder :slightly_smiling_face:

Ik ga even m’n voorraad weer aanvullen. Komen de verschillende karakters trouwens goed over? :grinning: