[Verhaal]The Boarding School

Voor de stille lezers :slightly_smiling_face: Wat vind je van dit verhaal?
  • Leuk!
  • Mwah
  • Cliche

0 stemmers

http://imageshack.us/a/img837/6682/3dx7.jpg

Hey GSers, Jumper en ik gaan samen een verhaal schrijven. De “samenvatting” verklapt niet heel veel, want we willen de spanning niet bederven. Bij zoveel mogelijk personen zullen we foto’s zoeken, dan hoef je alleen maar op die link te klikken. Als je liever wil fantaseren, klik dus niet op die links.
Veel leesplezier!
Xx

Lucas en Kris gaan al jaren naar dezelfde school. Ze weten amper van elkaars bestaan af, maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Hun school blijkt namelijk niet zo bekakt en veilig als ze dachten.

Overzicht van de FC’s

http://www.mupload.nl/img/tsbrewbm8jn.jpg

http://www.mupload.nl/img/8tbe7mmvbhn.jpg

KrisLucas
Geschreven door Jumper Geschreven door DonkeyQueen

Hieronder een lijstje met de rest van de characters:
Belangrijke personen:
Stephanie i[/i] ~ Vriendin van Kris
Suzanne i[/i] ~ Lucas’ vriendin
Amy ~ Kris’ kamergenootje, is vrienden met Lucas
Tim ~ Lucas’ beste vriend
Savannah~Dochter van de directrice

Minder belangrijke personen
Rosa ~ vriendin van Stephanie en Kris
Mina ~ “Nerd” van de school
Björn ~ Vriendje van Steph
Dylan ~ Vriend van Tim
Jayden ~ Tim’s tweelingbroer

Leerkrachten etc.
Schoonmaaksters
Mevrouw de Gier
Meneer Rakelman
Meneer van der Doef
Mevrouw Koster ~de directrice
We posten elke dag één stukje. We wisselen in principe POV’s van Lucas en Kris af, maar het kan zo uitkomen dat we twee keer een van de twee doen.

[i]Een paar gifjes van Lucas en Kris:[/i]
Kris Lucas
gif1[right]gif1
gif2gif2
gif3gif3
gif4gif4
gif5gif5
gif6gif6

Lucas
Suus!’ Ik begroet haar met een zoen, zoals altijd, zoals normaal is. Ze is mijn vriendin, maar eigenlijk is ze een arrogante bitch. Ze kan geen normaal gesprek voeren met een jongen zonder met ze te flirten, zelfs niet met de “nerds”. Ze wil ze allemaal in haar macht hebben. Maar goed, volgens velen ben ik de knapste jongen van de hele school en zij is een van de knapste meisjes, dus het is logisch dat wij wat kregen. Daarbij doet ze tegen mij altijd aardig en haar uiterlijk werkt zeker mee. Soms schaam ik met wel voor onze relatie en ik heb er ook weleens aan gedacht om het uit te maken, maar toch doe ik het niet.
De eerste keer dat we zoenden was op het gala, zij was behoorlijk aangeschoten. Ik was nuchter, zoals altijd. Zij zoende mij. Ik was in shock want ik had niet gedacht dat ze zoveel lef had. Amy stond ernaast, zij is tenminste echt, niet zoals Suzanne. Ze moest bijna huilen toen ze ons zag zoenen. Ze wendde haar gezicht af, zodat niemand het zag, zodat ik het niet zag. Toch zag ik het, ik wist dat zij mij leuk vond. Wederzijdse gevoelens had ik niet, maar wel respect, omdat ze zo “gewoon” bleef in deze rare wereld.
Hoe ironisch is het dat Amy ook deze keer weer naast onze zoen staat. Suus weet het, daarom zoent ze me uitgebreid terug.

Kris
‘Hee Stephanie!’ zeg ik. ‘ Hoi Kris!’ zegt Steph. ‘Ik wilde het nog over ons dialoog van overmorgen hebben’ zeg ik een tikje onzeker. Ik voel me altijd zo opdringerig als ik moet aandringen om aan het dialoog te werken. Maar als zij het me niet vraagt, tja dan moet ik er maar over beginnen.
Volgende week hebben we een mondeling voor Duits, we moeten een gesprekje uit ons hoofd leren en voordragen, maar ik kan niet eens Duits praten.
‘O, over dat mondeling zeker’ zegt Steph. Daar hoeven we nu toch nog niet aan te werken?!’ ‘Ik wilde het eigenlijk over de rolverdeling hebben’ zeg ik. ‘Oké is goed maar niet te lang, ik heb afgesproken met m’n vriend’ zegt ze glimlachend. Oja, haar vriend. Ze heeft een vriend. Echt alles lijkt perfect aan haar, alleen die glimlach al. En dan heeft ze ook nog eens een vriend.
We gaan zitten aan een tafeltje en ik pak het stencil met het dialoog voor me. Nu moet het gebeuren, nu moeten we beslissen wie rol A en wie rol B krijgt. Rol A is zoveel makkelijker en met rol A heb je dan ook veel meer kans op een goed cijfer maar daar denkt Steph waarschijnlijk hetzelfde over. ‘Welke rol wil jij Steph?’ vraag ik. ‘Ik wil rol A wel’ zegt ze vastbesloten. ‘Die wilde ik eigenlijk ook’ zeg ik lachend. ‘O’ zegt ze ‘maar jij bent zo goed in Frans, jij kan rol B makkelijk joh!’ ‘Haha oké, ik doe rol B wel’ zeg ik op een vrolijke toon. Maar ik kan mezelf wel voor m’n kop slaan. Waarom laat ik me zo makkelijk over me heen komen? Waarom ik?! Waarom ben ik steeds degene die moet toegeven? Ik ben veel te aardig voor deze wereld…
Stephanie is inmiddels al vijf minuten geleden weggegaan naar haar vriendje en ik ga naar mijn kamer op de kostschool waar ik op zit. De meeste kinderen op mijn school wonen op de kostschool die naast de school staat. Stephanie is één van de kinderen die wel bij hun ouders thuis wonen.

Ik volg ! :upside_down_face:

:slightly_smiling_face:

Uppjeee :upside_down_face: :upside_down_face:

Feedback anyone?!

2de volger meld zich :slightly_smiling_face:
Alleen een vraagje is Kris een meisje of een jongen okee ik voel me nu heel dom
Verderr :slightly_smiling_face:

Een meisje haha :wink:

Hahaha okee! :slightly_smiling_face:

Lucas
Ouderweekend, fijn. De hel, die iedere maand weer terugkomt, die mij eraan herinnert, dat ik geen ouders heb. Ze bestaan in ieder geval niet meer voor mij. Dan hadden ze maar niet moeten dumpen op zo’n kostschool. Ik weet niet eens meer wie mijn moeder is, die heb ik niet meer gezien sinds mijn vijfde. Mijn vader heb ik überhaupt nooit gekend. Ik snap niet hoe iedereen zo blij kan zijn als hun ouders komen. Halloo, ze dumpten je hierzo, het is niet dat ze echt om je geven ofzo. Suus’ ouders waren best oke, maar haar moeder was echt heel erg bekakt, etiquette dit, houding dat. Met haar vader kon je nog wel lachen. Als je op een kostschool zit, denk je dat er wel meer zijn zonder ouders, maar ik was de enige. Naast Stephanie, maar of je nou de hele dag met haar wil doorbrengen… Typisch voorbeeld van een wannabe. Meestal zat ik of alleen op mijn kamer, of ik ging mee met Suus.
‘Goedenmiddag Lucas, hoe gaat het?’
‘Het gaat goed met mij mevrouw, hoe gaat het met u?’
‘Prima hoor, er is wel weer veel stress op werk…’ Bladiebladiebla, als ze eenmaal begint over haar werk is er geen houden meer aan. De kostschool was best wel bekakt en duur, ik heb daarom ook geen idee hoe mijn moeder dit kan betalen. Het enige wat ik nog weet van vroeger is namelijk dat we geen geld hadden.

Uppieee

Kris
De meeste kinderen van op de kostschool slapen met z’n tweeën op een kamer, alleen als de ouders meer geld betalen krijg je een eigen kamer. Ik slaap samen met Amy op één kamer en als ik mijn kamer binnenkom en zie ik dat Amy op de rand van haar bed zit. Het lijkt wel of ze gehuild heeft. Voorzichtig loop ik naar haar toe en ga naast haar zitten. ‘Hee’ zeg ik ‘gaat het?’ ‘Hoi, ja hoor! Met jou ook?’ vraagt ze en probeert vrolijk te over te komen. Ik weet wel beter en ik vraag ‘weet je het zeker?’ Het is een tijdje stil en dan zegt ze zacht ‘Emh… niet helemaal maar het komt wel goed. Zullen we het er alsjeblieft een andere keer over hebben?’ ‘Oke, is goed’ zeg ik dan maar.
Sinds begin dit schooljaar is zijn Amy en ik bij elkaar op de kamer geplaatst. Daarvoor waren we nog niet echt vriendinnen. Zij hoort bij de ‘populaire’ kids en ik ben maar een ‘middelmootje’. Ik vind het niet erg dat ik niet populair ben, alhoewel ik soms wel meer vrienden zou willen hebben. Ik moet zeggen dat de vriendschap tussen mij en Amy steeds meer begint te komen sinds Amy en ik bij elkaar op de kamer slapen. Eigenlijk is ze best aardig.

Niemand :thinking: ?

Als er iemand reageert, komt er vandaag nog een stukje (misschien wel twee)

IK reageer :smirk: :smirk:

Kris
Het is weer zo ver hoor. De klok staat op zeven uur en dat betekent ‘opstaan tijd’. Met tegenzin sta ik op en loop naar de douche.
Anderhalf uur later zit ik in de klas Duits naast Stephanie. ‘Heb je al geleerd voor morgen?’ vraag ik lachend. ‘Nee nog niet’ zegt ze, ‘Ik was de hele tijd bij m’n vriend. Oh mijn god, het was zó romantisch.’ Er komt een heel verhaal over hoe fantastisch het allemaal wel niet was en ik kan het haast niet opbrengen om te blijven luisteren. Soms kan ze best wel irritant zijn, maar Stephanie en ik zijn vriendinnen, niet de beste vriendinnen maar toch. Soms ze maakt me wel onzeker want vergeleken met mijn leven lijkt dat van haar bijna een hemel. Ze heeft ouders die om haar geven, woont in een mooi huis en heeft een leuk vriendje. Ik heb geen ouders die veel om me geven… Oké ik geef toe, mijn moeder wel, maar m’n vader volgens mij niet. Hij heeft het in ieder geval nog nooit echt laten blijken. Dat ik op deze kostschool zit is nu niet echt hét teken van houden van. Ik weet wel dat mijn ouders het druk hebben en mij er daardoor niet bij kunnen hebben.

Ik moet opeens heel nodig naar de wc en ik vraag aan mijn Duits leraar ‘Meneer, mag ik naar het toilet?’ ‘Vooruit’ zegt die. Ik loop snel het lokaal uit en voel dat ik het bijna niet meer in kan houden. Wanneer ik de toilet uitkom, zie ik de schoonmaakster en ik zeg ‘Hee!’. ‘Hee Kris!’ zegt ze. Het klinkt misschien raar maar ik en de schoonmaakster vinden elkaar aardig. Ze is ook schoonmaakster van mijn kamer en hebben regelmatig een gesprekje.
Na een kort gesprekje met de schoonmaakster ga ik weer naar de les en Stephanie en ik gaan aan het mondeling van morgen werken.

[b]Dit is eigenlijk Jumper's stukje, maar omdat ik jullie beloofd heb op nog een stukje en dit het volgende stukje is post ik hem wel even voor haar. [/b]

leuk verhaal! ik volg denk ik!

Lucas
'Meneer Jones, lever die maar in.´ De stem van Mevrouw de Gier schalt door het lokaal. Iedereen kijkt mij aan, maar als ik hen aankijk, zijn ze opeens niet meer zo geïnteresseerd in wat er gebeurt. Ja ik zit op mijn mobiel, maar so what ik ben 16, ik hoor dat te doen.
‘Nou mevrouw, als u zo graag bevestiging wilt dat niemand uw lessen leuk vind, moet u voortaan niet alleen kijken of ik op mijn mobiel zit. U zult nog verbaasd zijn van het aantal leerlingen, dat hoogstens een stuk of vijf woorden uit uw les oppikt. Zelfs Mina zit tijdens deze les op haar mobiel.’ Iedereen weet dat Mina de nerd van de school is, ze is wel heel aardig hoor. Eigenlijk vind ik het wel sneu voor haar, ze wordt gewoon iets te veel gepusht door haar ouders.
‘Geef het hier.’ Met tegenzin geef ik haar mijn telefoon, ik had er maanden voor gespaard en nu heeft zij hem. ‘En nu eruit.’
‘Maar ik heb mijn telefoon toch gegeven?!’ zeg ik verontwaardigd, de Gier is normaal wel iets relaxter dan dit. Ik dacht dat ze wel tegen een grapje kon. ‘Eruit Jones.’ Blijkbaar niet dus.
‘Oke, oke ik ga al.’ Eruit gestuurd worden is voor mij echt niet zo erg, ik heb toch geen ouders, die me ook gaan straffen naast school. Of nog erger; die teleurgesteld in me zijn. Alleen die ogen, al die ogen, die je volgen tot je twee gangen verder bent. Suus zal wel boos op me worden, dat ik weer zo brutaal ben geweest. In het hoekje zit Stephanie te gniffelen met Rosa, normaal doet ze dat altijd met die brunette, maar die zit niet in dit cluster. Niet dat dat me wat kan schelen, er is eigenlijk vrij weinig dat me kan schelen. De meeste meisjes kijken me juist aan alsof ze opslag verliefd zijn geworden, omdat ik tegen de Gier in ging. Dan hopen ze door mij te aanbidden mij te krijgen, dus niet. Ik walg ervan.

Leuk :upside_down_face: