[Verhaal] Teardrops.

De ouders van Kayleigh (16) zijn sinds kort gescheiden. Nadat haar ouders zijn gescheiden heeft Kayleigh veel problemen met haar moeder. En daarom beslist ze om naar haar vader te verhuizen. Maar of dat zo’n goed idee was…?

Hoofdstuk 1.
Ik wordt wakker door het straaltje licht dat naar binnen glipt door het gordijn. Dat is het enige wat ik haat aan de lente en de zomer, dat het zo vroeg licht is. Ik kijk m’n kamer rond en zie alle dozen en tassen staan. Vandaag is het zo ver. Ik ga naar m’n vader. Voorgoed. Een nieuwe stad, een nieuwe school, een nieuw huis, een compleet nieuwe start. Bij m’n vader wordt er niet over elk ding gezeurt dat ik doe. Ik loop naar beneden. D’r is geen spoor te bekenen van m’n moeder of m’n stiefvader “Tuurlijk iedereen is weer weg” mompel ik in mezelf. Ik snij wat fruit en pak dan een bakje, doe wat yoghurt in het bakje en loop dan naar de woonkamer. Als ik m’n ontbijt op heb ga ik gauw naar de badkamer en doe wat make-up op en borstel m’n lange zwarte haren. Ik hoor een auto voor het huis stoppen. Ik loop naar m’n kamer en kijk door het raam. Ik zie dat het m’n vaders auto is. Ik loop gauw naar beneden en probeer al lopend mijn all stars aan te doen. “Hoi!” Zeg ik opgewekt. “Hoi meid” zegt m’n vader vrolijk. We doen alle dozen in de auto en m’n tassen worden op de achterbank gegooid. Ik kijk op m’n iPhone. 11:48. Dus ik zit nog tot 2 uur in de auto. Fijn. Als we eindelijk bij m’n vaders huis zijn aangekomen pak ik al m’n spullen uit in m’n nieuwe kamer. Morgen een nieuwe school. Nou dat wordt nog wat… Ik pak m’n laptop en log in op Skype. Geen bijzonder iemand online… Na het avond eten ga ik douchen, en daarna maar slapen. De volgende ochtend wordt ik wakker om kwart voor 7. Papa zou me vandaag naar school brengen dus ik hoef niet te haasten. Als m’n vader me afzet kijk in naar de school. “Jezus” mompel ik in mezelf. Hoe moet ik hier ooit de weg gaan vinden? Ik loop naar binnen en vraag aan de concierge waar ik moet zijn. “Wat is je naam?” Vraagt hij. “Kayleigh McQueen. Ik ben hier nieuw.” Zeg ik een beetje verlegen. “Wacht hier maar. Je mentor zal je zo op komen halen.” Zegt hij met een glimlach. En ja hoor, hij had gelijk, nog geen 10 minuten later komt er een lange man bij ons en vraagt of ik Kayleigh ben. Ik antwoord zachtjes ja en dan zegt hij “Ik ben meneer Bos. Je nieuwe mentor. Je zal de klas vast leuk vinden.” We lopen door de gang als we op eens stoppen naast een grote blauwe deur. Meneer Bos doet de deur open en ik zie een volle klas zitten.

Je had ook gewoon het je andere topic kunnen veranderen. Nu moeten de mods die weer sluiten.

Ik had hun al een bericht gestuurd dat ze die moesten sluiten. Dus die wordt gesloten. -.-

Ik weet dat het wat cliché is… Maar ik denk niet in het volgende hoofdstuk maar in hoofdstuk 3 of 4 zal het minder cliché worden. (;