[verhaal] Teach Me How To Love You.

Ik heb een hele tijd al geschreven, en nooit vond ik iets leuk, of goed genoeg om het op internet te zetten. Nu denk ik ‘fuck it.’ Ik doe 't gewoon. Ik heb al een idee wat ik met dit verhaal wil, maar hoe het gaat lopen weet ik echt nog totaal niet, dus ik hoop dat 't gaat lukken! (:

“Veel plezier he, liefje! Doe je voorzichtig?” Mijn moeder gaf me een zoen op m’n wang, en gaf me nog een knuffel. “Natuurlijk!” Grinnikte ik. “Ik breek echt geen been hoor! Ik ben toch niet van plan te gaan skieën, of te gaan snowboarden. Ik ga wel schaatsen, zoals altijd.” Ik deed al 8 jaar aan kunstschaatsen, en was er aardig goed in. Al twee keer ben ik landskampioen geworden, en één keer 3e op het wereldkampioenschap, dus dit weekje naar Canada kwam me mooi uit.
“Soph!? Sophia!” Mijn beste vriendin, Ava, kwam op me afgelopen. “Hallo Mevrouw Callaghan!” groette ze mijn moeder vrolijk. Mijn moeder knikte, en glimlachte eventjes. “Hey Ava. Heb je er ook zin in?” Ava schudde haar hoofd. “Hell No, ik haat sneeuw, en kou. Geeft mij maar de Aprés-Ski!” Ik schoot in de lach. Ik hield echt van haar, ondanks dat ze af en toe heel bot uit de hoek kan komen, en gigantisch domme opmerkingen kon hebben. Ik gaf mijn moeder nog een laatste knuffel, en liep toen achter Ava aan naar de bus die ons naar het vliegveld zou brengen. “Soph?” vroeg Ava, toen we een plekje, achterin de bus hadden gevonden. “Hmm?” ik keek even op van m’n iPod. “Het is uit tussen Brody en mij.” Ik schoot bijna uit m’n stoel. “Sorry?” Ik keek m’n beste vriendin aan. Ze zuchtte. “Hij heeft het gisteren uitgemaakt, en hij zij dat dit reisje wel goed uitkwam voor hem, zodat hij kan nadenken over wat hij voelt… of niet voelt, blijkbaar.” Ik sloeg een arm om mijn beste vriendin heen, en keek haar aan. “Like I said, jongens zijn nooit te vertrouwen.” Ava snoof. “Ja, jij hebt altijd gelijk!” Zij ze met een gemaakte glimlach op haar gezicht geplakt, en ik rolde met m’n ogen. “Anyways… "
begon Ava. 'Heb je je schaatsen meegenomen?” Ik knikte. "Natuurlijk. Waarschijnlijk is er natuurijs. dat schaatst het beste. "Ava staarde me weer aan met een onwijs droge blik. “IJs is ijs, Soph.” Ik schudde mijn hoofd, en stopte mijn oordopjes in mijn oren. Veel zin had het niet, want Ava trok de rechter er meteen weer uit, om hem in haar eigen oor te stoppen. “Doe die ene van John Mayer. Dat is zo’n lekker nummer. Your body is a wonderlaaaaaaaaaand…” Begon Ava, en ze stuiterde op en neer op in haar stoel. “Ava, doe eens rustig, je maakt Alex en Thomas zo nog wakker.” mompelde ik, en ik wees op de 2 stoelen voor ons, waarin 2 klasgenootjes van ons prinsheerlijk lagen te slapen. "En ik ben zelf ook onwijs moe. Ik heb moeten trainen tot tien uur gisteravond. "Ava keek me weer aan. “Waarom? je kan het toch al?” ik zuchtte even diep. Ava was niet het persoon waarmee je in discussie moest gaan. “Ja… maar!” ze keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan. “Ava, shut up.” mompelde ik. “Oke.” zei ze snel, en ze keek naar buiten. Ik grinnikte, en zette het liedje op, wat Ava eerder nog zong. “Dankje!” fluisterde ze me toe, en ze glimlachte eventjes.

Op het vliegveld was het druk. Het was dan ook wel LAX, hét vliegveld van Los Angeles. Hier en daar liepen een aantal fotografen, waar een aantal meisjes met spandoeken achteraan renden. Waarschijnlijk kwam er weer een artiest hier aan. Mijn arm was in die van Ava gehaakt, en we keken beiden maar een beetje rond. We moesten om elf uur bij gate B12 zijn. Ik wierp even een blik op m’n zilveren Guess horloge. Die had ik vorige week voor mijn negentiende verjaardag gehad, en ik had hem sinds toen niet meer afgedaan. Het was kwart voor elf, en ik keek naar Ava, die druk bezig was op haar Blackberry. Ik trok hem uit haar handen, waardoor ze een ‘Hey!’ uitbracht. ‘‘T is kwart voor elf. Zullen we richting de gate lopen?’’ Vroeg ik mijn beste vriendin, die met een geïrriteerde blik haar telefoon uit m’n hand probeerde te trekken. 'Ava! ’ Bracht ik nogmaals uit, hopend dat ze dit keer wel zou reageren.
‘Ja?!’ Ze keek me aan me aan met, alweer, zo’n neppe poeslieve glimlach op haar gezicht. Ik schoot in de lach, en ik schudde mijn hoofd. Ik gaf haar haar telefoon terug, en ze begon weer druk te typen. “Ja, laten we gaan.” Zei ze toch, en ze pakte m’n hand. Ik struikelde bijna, en daardoor, viel m’n tas op de grond. Ik zuchtte diep, en boog voorover, om mijn tas op te rapen. Voordat ik hem kon oppakken, had een mannelijke hand hem al opgetild. Ik keek op, en staardde in donkerbruine ogen. Even werd ik duizelig, en ik keek opzij. Ava stond me weer met een vervelende grijns aan te kijken. Toen ik voor me keer, stond de jongen er nog steeds. Hij droeg een bril, en hij had een hele lieve glimlach. “Bedankt.” bracht ik stamelend uit. Ik nam de tas over, en de jongen gaf me nog even knipoog, voordat hij wegliep, met een rugzak over een van z’n schouders geslagen. Ava kwam weer naast me staan, terwijl ik naar zijn rug staarde, totdat hij niet meer te zien was. "Wauw… Hij was… " mompelde Ava.
“Prachtig.” stamelde ik, alweer. Ava keek me aan. “Ik geloof dat we moeten rennen.” Zei ze, terwijl ze op haar telefoon naar de tijd keek. Het was inmiddels vijf voor elf. “Fuck!” bracht ik luid uit, voordat ik haar hand greep, en we richting de gate snelden.

leuk ga maar eens verdr !

up. :]

Ik ga pas weer posten bij meer reacties. Anders heb ik 't gevoel dat ik ‘t voor niks doe. :’)

Leuk, verder! :grinning:

leuk!! ik wil de rest wel lezen :slightly_smiling_face:

Ik post vanavond nog wat! :grinning:

up

Klinkt als een leuke chicklit! :grinning: Ga door!

LeukLeukLeuk! doorgaan! (:

up

leuk! verder!

HOI. het is niet zo’n lang stukje, maar ik wilde toch nog wat posten!
-

“Kijk nou! Een Love-Cabin!” Joelde Ava toen we binnenstapten in de bungalow die we samen deeldden, in het ijskoude Canada. Ik gooide mijn koffer op 't bed dat er stond, en ik klikte hem open. Ik pakte er een sweater uit, en ik deed hem snel aan. Ik trok een muts tot over mijn oren, en vistte mijn schaatsen uit de tas die ik had meegenomen. Voordat Ava nog wat had kunnen roepen, was ik de bungalow al weer uitgerend, richting het grote, bevroren meer. Ik ging zitten bij de rand, en voeldde even of het ijs stevig genoeg was. Met een grijns op mijn gezicht trok ik m’n schaatsen aan, en ik stapte op het ijs. Het was duidelijk dat er nog niemand op had geschaatst, want het ijs was nog spiegelglad. Ik sloot even mijn ogen, en ik liet mezelf over het ijs bewegen.
“Hey! Rugtas meisje!” Ik schrok toen ik een stem hoordde, en ik draaidde me om met een pirouette, en mijn glimlach verdween meteen. De jongen van het vliegveld. Voor mijn neus. “Oh hey!” Zei ik vrolijk, en ik schaatste even richting de kant. “Ook op vakantie?” Vroeg hij, met die gigantische charming glimlach. Zijn donkere, korte haar zat een beetje warrig, en zijn bril stond nog steeds op zijn neus. Hij droeg een leren jas, en hij had een grof gebreidde sjaal om zijn nek gewikkeld. Kortbeschreven; mijn droomman.
Ik knikte maar wat. "Ja. Ik ben hier met een vriendin. Gewoon even een weekje weg. We wilden een keer een wintersport vakantie. Volgens mij ligt ze te slapen. " Ik was er zeker van dat ik bloosde, maar als hij er wat van zou zeggen had ik gewoon de kou de schuld gegeven. Voorzichtig stapte hij op het ijs, en hij liet zichzelf op zijn afgetrapte allstars voortbewegen over het ijs. “Darren. 21.” Zei hij toen, en hij schoof zijn handen in de zakken van z’n jeans. Ik grinnikte, en ik schaatste wat achteruit. ‘‘Sophia. 19.’’
“Mooie naam. Sophia.” Hij grijnste, en hij haalde zijn handen uit zijn zakken, en hij haalde zijn hand even door zijn haar. Oh mijn god, als ik de hele tijd naar hem zou blijven kijken zou ik serieus door mijn knieën zakken. Ik liet mezelf weer even over het ijs glijden, en eindigde in een axel. Darren begon in zijn handen te klappen, en hij lachte even kort. “Wauw. Impressive.” Darren stond voor me, en ik zag achter hem Ava verschijnen, met een bontmuts op haar hoofd. Ik beet even op mijn onderlip, en ik zuchtte even diep. “Sorry. Ik moet gaan.” Zei ik snel, en ik liet me op mijn kont zakken, en verwisselde mijn schaatsen weer voor mijn afgetrapte uggs. Ik sprong op de kant, en maakte aanstalten om richting Ava te rennen, die om zich heen stond te kijken.
“Hey!” riep Darren. Ik draaide me om, en ik glimlachte even en ik snoof even. “Zie ik je weer?” vroeg hij toen, en mijn hart maakte even een sprongetje. Ik knikte even, en ik glimlachte weer. “Eh… Ja? Vanavond?” vroeg ik onzeker. “Acht uur hier? Zie je dan.” Hij stak even zijn hand op, voordat ik me omdraaide en richting Ava liep.

“Ja, jij hebt altijd gelijk!” Zij ze → Zei ze
Ava was niet het persoon waarmee je in discussie moest gaan. → Het persoon klopt niet…

En eerst gaat ze met de klas en dan zegt ze dat ze op vakantie is?
Voor de rest vind ik het wel een heel leuk verhaal en ben ik zeer benieuwd naar de rest.

^ Ja, ze wilt niet zeggen dat ze met school is. (: en die ‘Zij ze’ kwam ik ook net achter.

Oke, ja ik dacht misschien doet ze het express. Maar je leest ook bij heel veel verhalen dat ze opeens iets vergeten ofzo! :’) Eerst kent ze iemand niet en 3 stukjes verder is het opeens een beste vriendin. Daarom wees ik erop ^^

verder (:

[b]weer een stukje :3
-

[/b]

“Jullie zijn oud en wijs genoeg, dus we laten jullie allemaal met rust dit reisje. Vóór tienen binnen zijn, en niet hele dagen in jullie bed blijven liggen. Veel plezier iedereen!” Sprak mijn mentor, en ik glimlacht even. Mooi. Dat werd dus veel tijd met Darren doorbrengen. Ik schudde mijn hoofd even. Wat was ik in godsnaam aan het doen? Ik wist dat hij Darren heette, en dat hij 21 was. Én toch dacht ik aan meer tijd met hem doorbrengen. Ik kende hem niet eens! Toen, uit het niets kreeg ik wat sneeuw in mijn gezicht geduwt van Ava. “Jeez, Soph! Waar zit je met je gedachten?” Mompelde ze, terwijl ze haar handen afveegde aan haar skinny jeans. Ik stond op, en terwijl ook veel andere leerlingen naar de pistes, of hun bungalows vertrokken, trok ik haar aan haar jas mee, richting onze bungalow. “Okay… Die jongen van het vliegveld… Die verblijft hier ook deze week. Ik was net aan het schaatsen, en hij kwam bij me staan. Hij wilt me zien vanavond.” Legde ik uit, terwijl ik mijn schaatsen in het hoekje neerzette, en ik op mijn bed ging zitten. Ava staarde me alleen maar aan. "Je maakt een grapje… " Mompelde ze toen, en ik schudde mijn hoofd, en staarde naar het plafond. “Hoe te geweldig is dat?! Je krijgt gewoon een vriendje!” Ava trok haar skibroek aan, en ze deed een dikke trui aan. Ik schoot in de lach. “We zien wel wat er gebeurd. Ja, hij is onwijs knap, maar ik ken hem helemaal niet… en… Nou ja, ik wil hem eerst leren kennen.” Ava knikte, en ze glimlachte eventjes. “Ik gun het je, meis… Hoelaat hebben jullie afgesproken?” Ava zat op de rand van mijn bed, en ze schoof in haar snowboard schoenen. Ik ging rechtop zitten, en ik gaapte even. “Acht uur. Hoezo?” Ava schoot in de lach, en ze keek me aan. “Je weet dat het tien voor acht is hé? Anyway, ik wil álles horen vanavond. Ik ga nog even een piste pakken.” Ze blies me een kus, en ze pakte haar snowboard, en ze liep naarbuiten. Ik zag dat het gelukkig nog helemaal niet donker was, anders had ik haar absoluut niet laten gaan. Ik stond op van mijn bed, en liep naar de badkamer. Ik deed mijn piekerige, donkerbruine haar in een nonchalante knot, en ik werkte mijn make up bij. Ik glimlachte naar mezelf in de spiegel. Ik zag er prima uit. Ik liep terug naar de kamer, en ik verwisselde mijn joggingbroek voor een lichte spijkerbroek, en ik trok mijn nieuwe Vans erbij aan. Ik trok een donkerpaarse sweater uit mijn koffer, en snel trok ik die aan. Ik pakte het bungalowsleuteltje, en ik schoof die in de zak van mijn spijkerbroek. Ik stapte naar buiten, en ik slikte even, voordat ik richting het bevroren meer liep. Darren stond daar al, op schaatsen. Ik schoot in de lach, want toen ik zijn naam riep, schrok hij, en hij viel op zijn kont. Snel rende ik op hem af, en ik hielp hem met opstaan. “Voorzichtig hé.” mompelde ik, toen hij weer op zijn benen stond. Hij lachte ook, gelukkig. “Ik ben hier totaal niet goed in. In Los Angeles ligt niet echt vaak ijs.” Legde hij uit, en ik trok een sarcastische blik. “Niet joh?” Hij schudde even zijn hoofd, terwijl hij even heel schattig grinnikte. Mijn knieën begaven het zowat. Ik pakte zijn beide handen, en trok hem voorzichtig vooruit. “Kom, ik leer het je.” Zei ik voorzichtig. Normaal was ik niet zo… niet verlegen bij een jongen. Ik heb ooit een vriendje gehad, en ik was eigenlijk altijd bang en onzeker. Nu niet. Niet dat Darren mijn vriendje was ofzo. “Waar denk je aan?” Opeens werd ik uit mijn gedachten door Darren, die mijn handen nog stevig vast had. Ik keek hem aan, en schudde even mijn hoofd. “Oh. Niks. Ik vind het hier gewoon zo… mooi, en stil… Geen sirenes, of razende auto’s. Zo vredig.” Darren grinnikte weer. Volgens mij vond hij me echt een creep. “Dus, Sophia… Vertel eens iets over jezelf. Je bent leuk… Ik wil wat meer over je weten.” Zei Darren toen, en hij liet mijn handen los, terwijl hij zichzelf langzaam liet voortbewegen. Het liefste zou ik nu gaan gillen, maar dat zou een beetje raar staan. Ik haalde mijn schouders op. “Ik heb niet echt hobbies. Behalve schaatsen dan. Ik doe het al acht jaar. Wedstrijden enzo. Ik train vijf dagen in de week, twee uur lang. Daarnaast werk ik in de weekenden bij Walmart, om bij te verdienen. En ik ga naar school natuurlijk. Ik doe een sportopleiding. Ik wil gewoon heel graag van schaatsen mijn beroep maken.” Ik ging op de rand van het bevroren meer zitten, en ik schoof mijn handen in de zakken van mijn sweater. Darren ging naast me zitten, en trok de schaatsen uit, die weer plaats maakten voor zijn allstars. Ik keek hem even aan, en ik haalde mijn schouders nogmaals op. “Ja… dat is 't eigenlijk.” Darren lachte, en bleef voor zich kijken. “Acht jaar? Da’s flink… lang.” Ik slikte, en knikte even, voordat ik verder vertelde. “Toen ik vijftien was… Ik was op school van de trap afgeduwt. Mijn enkel brak, en ik kon een jaar niet schaatsen. Dat is gewoon een kutperiode geweest. Schaatsen is mijn leven.” Darren draaide zijn hoofd naar me toe. “Van de trap afgeduwt? Zomaar?” Hij bleef me maar aankijken met opgetrokken wenkbrauwen. Ik schoot even in de lach. “Ja, ik ben eigenlijk… Mijn hele leven gepest. Tot vorig jaar, eigenlijk. Toen ontmoette ik Ava. Het begon eigenlijk gewoon op de basisschool al. Ze noemden me lelijk… En dik, en nouja, ze sloegen me in elkaar. Altijd op momenten dat leraren niet keken… Op de middelbare school werd het erger. Het waren andere mensen, maar het pesten ging gewoon door. Ze begonnen roddels over me te verzinnen… Ik zou een relatie hebben gehad met mijn stiefvader… Zwanger van hem zijn… En mensen geloofden het. Ik ben een keer gewoon zo… uit mijn plaat gegaan. Ik heb de hele boel bij elkaar gegilt… Wat dom was, want toen was ik dus van de trap af gegooit… Iedereen haatte me daar. Ik heb serieus… met mijn gipsen voet bij het spoor gestaan. Ik wilde dood.” Ik wilde het niet, maar een eerste traan liep langs mijn wang. Ik voelde me zo op mijn gemak bij Darren. “Ik wilde echt dood. Ik wilde het spoor oplopen, totdat ik weg werd getrokken door een meisje. Ava dus… zij heeft mij zo erg gesteund… in alles. Ik ging bij haar op school, en nu is alles voorbij. Gelukkig.” Ik knikte, en ik glimlachte even. Darren schudde vol ongeloof zijn hoofd. Hij stak zijn hand uit, en veegde een aantal tranen van mijn wangen weg. “Je gaat het vast niet geloven als ik het nu zeg… Maar ik vind je prachtig. Echt waar.” Hij sloeg een arm om me heen, en ik rustte met mijn hoofd op zijn schouder. Ik sloot mijn ogen even, en ik snoof zijn lichaamsgeur in. Een glimlach verscheen op mijn gezicht, en ik wist zeker dat die de rest van de week er niet meer vanaf te slaan was.

meer (:

upupupup. :]