Hoi, dit is mijn 1e verhaal hier op GS, en ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Ik schrijf gewoon wat, en ik zie wel hoe het verdergaat.
De hoofdpersoon is Melanie. Het begint bij dat ze een jaar of 12 is, en dat ze naar de middelbare school gaat. Maar ze wordt steeds ouder. Ze maakt allerlei dingen mee, dus het gaat niet alleen maar over school. Maar ik verklap nog niks =)
Hoofdstuk 1
[b]*TRINGGG!* Ik schrik wakker. Is het nu al tijd? Ik werp een snelle blik op mijn wekker terwijl ik mijn bed uitstap. Het is pas half zeven! Ik ga weer in mijn bed liggen. ‘Melanie!’ roept mijn moeder een kwartier later. ‘Je moet er nu echt uit hoor!’
Ineens dringt het tot me door: vandaag is mijn eerste schooldag in de brugklas! Zo snel ik kan spring ik onder de douche, droog me af en iets later sta ik voor mijn uitpuilende kledingkast. Ik moet er natuurlijk wel goed uit zien op school en zéker op de eerste dag! Ik kies voor donkere jeans en mijn nieuwe sneakers uit Amerika. Daarbovenop doe ik een wit shirtje met een leuke print erop en een kort zwart jasje. Tenslotte nog wat sieraden en een beetje lipgloss. Mascara mag ik nog niet van mijn moeder, omdat ze vind dat ik zelf al hele mooie donkere wimpers heb. Dan pak ik mijn tas in. Op mijn rooster zie ik dat ik tot het zesde uur les heb. Beneden zie ik dat het al half acht is. Over een kwartier moet ik weg! Nu beginnen de zenuwen toch wel een beetje te komen. Ik werk mijn brood moeizaam naar binnen en kijk nog snel even op internet of er nog roosterwijzigingen zijn. Alleen wiskunde heb ik in een ander lokaal. Ik sms Lisa, mijn beste vriendin met wie ik naar school fiets dat ik nu wegga. Een minuut later krijg ik een berichtje dat zij al bij de plek staat waar we af hebben gesproken. Ik grinnik. Lisa is altijd de eerste met alles. Ze heeft zelfs nu al uitgekozen wat ze over drie weken aandoet bij het schoolfeest. ‘Mam, ik ga!’ roep ik naar boven. ‘Veel plezier, schat!’ krijg ik als antwoord terug. Ik spring op mijn fiets en begin te fietsen.
‘Melanieeeeeeee! Hoe was je vakantie?’ ik herken de stem van Lisa. ‘Hee! Ik heb je gemist!’ Ik wil beginnen met mijn verhaal, maar dan worden we onderbroken. ‘Hé bruggertjes, laat me er ff door. Ga maar lekker terug naar de kleuterschool, daar mag je spelen.’ roept een bovenbouwer. ‘Pff, sukkel. Zeker vergeten dat ie zelf ook een brugger is geweest.’ zegt Lisa beledigt. Ik ben het met haar eens. ‘Komop mevrouw kwebbelkous, laten we gaan, anders komen we te laat!’ zeg ik een beetje bezorgd. ‘Oh sorry, je hebt gelijk. Lekker begin wordt dat!’ We beginnen te fietsen, achter al die bovenbouwers aan. Een kwartier later -dat eigenlijk tien minuten had moeten zijn omdat iedereen zo langzaam fietste- komen we aan op school. ‘Wauw Lies, nu begint het.’ zeg ik zuchtend. ‘Jep, geen weg meer terug.’ zegt Lisa.
‘Heeeeeeeeeeee! Melanie en Lisa!’ roept een stem die ik al eerder gehoord heb. ‘Shit.’ mompelt Lisa. Het is Mandy, een ongelofelijke vriendloze nerd inclusief bril en beugel die denkt dat wij haar beste vriendinnen zijn. ‘Uh, hoi.’ meteen krijg ik een por van Lisa. Dat had ik dus beter niet moeten zeggen. ‘In welke klas zitten jullie?’ zegt Mandy slissend. ‘Ik zit in H1b.’ ‘Shit.’ mompel ik nu. Wij dus ook. Dat gaat dus lekker worden dit jaar, met een nerd die de hele tijd achter ons aanloopt. Gelukkig worden we gered door de bel. Snel rennen Lisa en ik naar binnen. ‘Waar moeten we naartoe?’ vraag ik hijgend aan Lisa. ‘Weet ik veel.’ snel pak ik mijn agenda uit mijn tas. ‘We moeten naar Z209.’ zeg ik. ‘Waar is dat?’ roept Lisa paniekerig.’ Ik werp een blik op mijn horloge. Nog twee minuten. Dat redden we dus nooit om helemaal naar de andere kant van het gebouw te lopen. Zelfs niet rennend. ‘Z209, hoorde ik? Zijn jullie dan van H1b?’ zegt een jonge vrouw van een jaar of 23. ‘Ja!’ roepen Lisa en ik tegelijk. ‘Dan ben ik jullie mentor. Loop maar mee.’ Onze mentor loopt naar de lift. ‘Yes, met de lift!’ fluistert Lisa.’ we gaan in het kleine hokje staan. Voordat de deur dichtschuift zien we Mandy binnenrennen. Ze kijkt ons met open mond na. Lisa zwaait haar vrolijk na.[/b]