[verhaal] Story about me

Hoi, dit is mijn 1e verhaal hier op GS, en ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Ik schrijf gewoon wat, en ik zie wel hoe het verdergaat.

De hoofdpersoon is Melanie. Het begint bij dat ze een jaar of 12 is, en dat ze naar de middelbare school gaat. Maar ze wordt steeds ouder. Ze maakt allerlei dingen mee, dus het gaat niet alleen maar over school. Maar ik verklap nog niks =)

Hoofdstuk 1
[b]*TRINGGG!* Ik schrik wakker. Is het nu al tijd? Ik werp een snelle blik op mijn wekker terwijl ik mijn bed uitstap. Het is pas half zeven! Ik ga weer in mijn bed liggen. ‘Melanie!’ roept mijn moeder een kwartier later. ‘Je moet er nu echt uit hoor!’
Ineens dringt het tot me door: vandaag is mijn eerste schooldag in de brugklas! Zo snel ik kan spring ik onder de douche, droog me af en iets later sta ik voor mijn uitpuilende kledingkast. Ik moet er natuurlijk wel goed uit zien op school en zéker op de eerste dag! Ik kies voor donkere jeans en mijn nieuwe sneakers uit Amerika. Daarbovenop doe ik een wit shirtje met een leuke print erop en een kort zwart jasje. Tenslotte nog wat sieraden en een beetje lipgloss. Mascara mag ik nog niet van mijn moeder, omdat ze vind dat ik zelf al hele mooie donkere wimpers heb. Dan pak ik mijn tas in. Op mijn rooster zie ik dat ik tot het zesde uur les heb. Beneden zie ik dat het al half acht is. Over een kwartier moet ik weg! Nu beginnen de zenuwen toch wel een beetje te komen. Ik werk mijn brood moeizaam naar binnen en kijk nog snel even op internet of er nog roosterwijzigingen zijn. Alleen wiskunde heb ik in een ander lokaal. Ik sms Lisa, mijn beste vriendin met wie ik naar school fiets dat ik nu wegga. Een minuut later krijg ik een berichtje dat zij al bij de plek staat waar we af hebben gesproken. Ik grinnik. Lisa is altijd de eerste met alles. Ze heeft zelfs nu al uitgekozen wat ze over drie weken aandoet bij het schoolfeest. ‘Mam, ik ga!’ roep ik naar boven. ‘Veel plezier, schat!’ krijg ik als antwoord terug. Ik spring op mijn fiets en begin te fietsen.

‘Melanieeeeeeee! Hoe was je vakantie?’ ik herken de stem van Lisa. ‘Hee! Ik heb je gemist!’ Ik wil beginnen met mijn verhaal, maar dan worden we onderbroken. ‘Hé bruggertjes, laat me er ff door. Ga maar lekker terug naar de kleuterschool, daar mag je spelen.’ roept een bovenbouwer. ‘Pff, sukkel. Zeker vergeten dat ie zelf ook een brugger is geweest.’ zegt Lisa beledigt. Ik ben het met haar eens. ‘Komop mevrouw kwebbelkous, laten we gaan, anders komen we te laat!’ zeg ik een beetje bezorgd. ‘Oh sorry, je hebt gelijk. Lekker begin wordt dat!’ We beginnen te fietsen, achter al die bovenbouwers aan. Een kwartier later -dat eigenlijk tien minuten had moeten zijn omdat iedereen zo langzaam fietste- komen we aan op school. ‘Wauw Lies, nu begint het.’ zeg ik zuchtend. ‘Jep, geen weg meer terug.’ zegt Lisa.
‘Heeeeeeeeeeee! Melanie en Lisa!’ roept een stem die ik al eerder gehoord heb. ‘Shit.’ mompelt Lisa. Het is Mandy, een ongelofelijke vriendloze nerd inclusief bril en beugel die denkt dat wij haar beste vriendinnen zijn. ‘Uh, hoi.’ meteen krijg ik een por van Lisa. Dat had ik dus beter niet moeten zeggen. ‘In welke klas zitten jullie?’ zegt Mandy slissend. ‘Ik zit in H1b.’ ‘Shit.’ mompel ik nu. Wij dus ook. Dat gaat dus lekker worden dit jaar, met een nerd die de hele tijd achter ons aanloopt. Gelukkig worden we gered door de bel. Snel rennen Lisa en ik naar binnen. ‘Waar moeten we naartoe?’ vraag ik hijgend aan Lisa. ‘Weet ik veel.’ snel pak ik mijn agenda uit mijn tas. ‘We moeten naar Z209.’ zeg ik. ‘Waar is dat?’ roept Lisa paniekerig.’ Ik werp een blik op mijn horloge. Nog twee minuten. Dat redden we dus nooit om helemaal naar de andere kant van het gebouw te lopen. Zelfs niet rennend. ‘Z209, hoorde ik? Zijn jullie dan van H1b?’ zegt een jonge vrouw van een jaar of 23. ‘Ja!’ roepen Lisa en ik tegelijk. ‘Dan ben ik jullie mentor. Loop maar mee.’ Onze mentor loopt naar de lift. ‘Yes, met de lift!’ fluistert Lisa.’ we gaan in het kleine hokje staan. Voordat de deur dichtschuift zien we Mandy binnenrennen. Ze kijkt ons met open mond na. Lisa zwaait haar vrolijk na.[/b]

Hoi? :thinking:

verder :slightly_smiling_face: ben wel benieuwd hoe ze word als ze ouder is

Ok! Ik kan morgen trouwens niet schrijven, want dan ben ik jarig :slightly_smiling_face: Heel misschien kom ik s’ avonds, maar ik weet niet zeker.

---------------------------------------------------------------------------
[b]‘Hallo H1b! Ik ben jullie mentor, mevrouw…’ verder komt ze niet, want Mandy komt binnengestormd. ‘Sorry dat ik te laat ben juf… uh, mevrouw.’ zegt Mandy hijgend en roodaangelopen. De klas grinnikt. ‘De eerste keer maakt niet uit, maar de volgende keer mag je een kaart halen!’ zegt onze mentor een beetje geïrriteerd. ‘Ga maar snel ergens zitten. Mandy gaat aan de lege tafel zitten helemaal vooraan de klas. Daarachter zitten Lisa en ik. Jippie, nu kijken we precies tegen het vette haar van Mandy aan. ‘Goed, uh… ik ben mevrouw Verloon. Ik ben jullie mentor dit jaar. Dat betekent dat je bij mij altijd terecht kunt als je problemen hebt en…’ zo vertelde ze een heel verhaal. Ik zat mijn agenda te bekladden en Lisa kraste met een naald figuurtjes op haar tafel. De bel gaat. ‘Jullie hebben pauze. Denk erom, niet naar de aula van de bovenbouw! Ik weet dat ze daar veel lekkere snacks hebben dan hier maar…’ niemand luisterde.

‘Zullen we daar gaan zitten?’ vraag ik. Ik wijs naar een leeg tafeltje. ‘Oke.’ ik pakte mijn broodtrommeltje. ‘Oh, lekker. Ik ben m’n brood vergeten.’ zucht Lisa. ‘Ik heb geld bij me, dan kun je cuppesoep (hoe schrijf je dat? xD) kopen. ‘Thanks!’ Lisa loopt naar de automaat, waar een rij staat. Ik kijk de aula rond. Het ziet er best gezellig uit. Dan zie ik Mandy staan, met haar grote rugtas die veel te hoog zit. Ze zwaait overdreven naar me en komt op me af. ‘Haaaaaaay Melanie! Waar is Lies?’
‘Soep halen.’ mompel ik. Eindelijk komt Lisa terug. ‘Heb ik daar nou voor in de rij gestaan? Deze soep is niet te vreten!’ Dan ziet ze Mandy. Ze werpt een blik op mij. Ik haal zo onopvallend mogelijk mijn schouders op. ‘Wanneer zouden we onze kluisjes krijgen? Ik heb nou al pijn in m’n rug.’ zegt Mandy. Lisa kijkt naar me met een -ja, vind je ’t gek, met die tas zo hoog!-blik. Ik knik. ‘Hoe vind jij onze klas?’ vraagt Lisa aan mij. ‘Gaat wel. Er zitten wel van die arrogante meisjes in, maar die Manouk die achter ons zit lijkt me wel aardig. Jij?’ antwoord ik. ‘Hetzelfde.’
Manouk zit bij de arrogante meiden. Eigenlijk zit ze een beetje buiten de kring. De vier arrogante meiden kletsen en roddelen voluit, maar Manouk zit er maar stil bij. ‘Anders vragen we toch of ze bij ons komt zitten?’ zeg ik. Maar de bel gaat al. Snel haasten we ons naar het volgende lesuur.

We hebben het derde uur wiskunde, van een saaie man. Daarna hebben we informatica. ‘M’n vingers doen pijn.’ Lisa trekt een pijnlijk gezicht. We hebben alleen maar, achter elkaar getypt. Dan hebben we pauze. Ik pak mijn brood dat nog over is en geef Lisa de helft. Dan komt Manouk aangelopen. ‘Mag ik bij jullie zitten?’ vraagt ze, een tikje verlegen. ‘Tuurlijk!’ zegt Lisa. We beginnen een heel gesprek. ‘Wist je dat Eline,Esmée, Sasha en Merel de hele tijd over jullie en Mandy roddelen?’ zegt Manouk ineens. ‘Echt?’ vraag ik. Van Mandy verbaast het me niet. Maar er is nog nooit over Lisa en mij geroddelt. Zo denkt Lisa er ook over. Ze wil opstaan, maar Manouk houdt haar tegen. ‘Ze zetten de hele school tegen je op!’ Lisa gaat snel weer zitten. ‘Ik haat die meiden nu al. Moet je ze zien met die lange haren, die zijn vast nep.’ Dan gaat de bel. Nog maar twee uur. ‘Wat hebben we?’ vraagt Manouk. ‘Engels en Muziek.’ antwoord ik. Muziek! Ik verheug me erop.

‘Ik heb echt nooit gedacht dat we de eerste dag al zoveel huiswerk opkregen!’ roep ik boven het lawaai uit als we uit school lopen. ‘Inderdaad!’ [/b]

idd! posten maaar.

verder :grinning:!

Sorry, ik was vergeten om te schrijven :stuck_out_tongue: ik wou in het weekend nieuw stukje schrijven maar ik had geen tijd…

Nu schrijf ik snel een stukje en daarna ga ik weer leren :stuck_out_tongue:

Hoofdstuk 2
[b]Het huiswerk valt toch wel mee, ik heb er maar een anderhalf uur voor nodig. Tja, ik ben nou eenmaal snel met alles. Ik zet snel mijn laptop aan. Ik heb hem in de vakantie voor mijn verjaardag gekregen. Ik ben er niet meer vanaf te slaan! Ik klik hyves aan. Wow! 34 berichten! Maar al snel zie ik dat meer dan de helft van die doorstuurmails zijn. Die verwijder ik en ik heb er nog 3 over die ik wel wil lezen. Ik klik de eerste aan. Een vriendenuitnodiging van Mandy. Op haar hyves staat dat ze pas een week lid is van Hyves en ze heeft 2 vrienden. Ene Ilse en ene Henk. Dat zullen wel haar ouders zijn. Snel klik ik op ´Weigeren´. De tweede mail is van Manouk. Ook een vriendenuitnodiging. Ik klik op ´Accepteren´. Manouk is erg aardig, wel wat stilletjes, maar niet iedereen is perfect. Manouk heeft 187 vrienden, onder andere kinderen uit haar vorige klas. Dan herinner ik me dat ik de klassenlijst heb gekregen. Ik ga ze toevoegen! Ik klik de volgende mail aan. Deze is van Melissa, een van mijn vriendinnen uit mijn vorige klas.

Hé! Ik mis je! Hoe gaat het? Met mij wel goed.
Hoe is je nieuwe school? De mijne is super, maar wel supergroot!
Ik heb nu nog last van mijn benen :stuck_out_tongue:
En een hoop huiswerk! Echt NIET normaal!
Maarja, dat krijg je als je in TTO zit. Op deze school ten minste wel.
Nog nieuwe vrienden gemaakt? Ik heb wel wat aardige meisjes ontmoet.
Maar ik ga weer!
x Meliss.

Ik stuur een krabbeltje terug dat het goed gaat en dat ik een leuke school heb.[/b]

Ik heb geen inspiratie meer. :stuck_out_tongue:
Hopelijk morgen wel!

hahaha, echt bruggers :stuck_out_tongue: maar dat is poitief hoor!
je kunt heel goed schrijven!
uhuuup

up

whaha misschien omdat ik zelf brugger ben :flushed:

[b]De telefoon gaat. Snel neem ik op.

‘Hey, met Lisa! Snap jij wiskunde?’
‘We hadden toch geen wiskunde huiswerk?’ zeg ik terug terwijl ik mijn agenda opensla.
‘Oh, …’ Ik hoor zacht gevloek en grinnik.
‘Nou, uh… Tot morgen!’ roep ik in de hoorn.
‘Doeg!’

Lachend leg ik de telefoon op zijn plaats. Die Lisa toch, altijd in de war.
Ik zet mijn muziek hard aan en dans voor de spiegel. Lisa vind dat ik goed kan dansen, maar zelf denk ik er heel anders over. ‘Je moet er echt wat mee doen!’ zei ze. Na een tijdje laat ik me hijgend op m’n bed vallen. Zo, hebben we ook weer gehad.

‘We hebben zo Frans.’ ik trek een vies gezicht. Het is nog vijf minuten voor de bel en Lisa kan het niet laten om te gaan snoepen. ‘Vreetzak!’ lach ik en geef haar een por. ‘Nou, dat kan er best bij toch?’ Lisa is wel wat molliger geworden, dat merk ik nu pas. De bel gaat en we lopen naar het andere gebouw. ‘Bonjour!’ zegt een oude vrouw, dat onze Frans lerares schijnt te zijn. ‘Die Franse leraren zijn allemaal zo oud, vind jij niet?’ zeg ik zachtjes tegen Lisa. Maar voordat Lisa wat terug kan zeggen begint Mevrouw de Jong een heel verhaal in het Frans te vertellen.

Het is pauze. De hele aula zit al vol. ‘Waar moeten we nou gaan zitten?’ vraagt Lisa. 'Laten we maar daar gaan zitten. Ik wijs op een klein bankje dat in de hoek van de aula staat. We zeggen niet veel tegen elkaar. Ik kijk in mijn kleine spiegeltje dat ik altijd bij me heb. Grote wallen zitten onder mijn ogen. ‘Ik had die film gisteravond niet moeten gaan kijken.’ zucht ik.[/b]

Sorry dat het een beetje saai stukje is, maar ik heb geen inspiratie :stuck_out_tongue:
iemand ideeën?

uppeke? :flushed:

uhhmm, weetikveel…
ze word hevig verliefd,
word vals beschuldigt van iets,
haar vriendin gaat opeens niet meer met haar om en ze weet niet waarom…

okee, dit zijn al helemáál geen goede ideeen…

Haha indd, Up!

hihi!~

Ok, heb alweer een beetje inspiratie xD

[b]Die middag maak ik snel mijn huiswerk en daarna laat ik me op m’n bed vallen. Wat een lange dag. Morgen heb ik mijn eerste repetitie van Nederlands. Daar heb ik geen problemen mee, dus het zal wel gemakkelijk zijn. Lisa deed vandaag nogal vaag. De derde pauze die gelukkig maar een kwartiertje duurde ging ze ineens bij de arrogante meiden zitten. Ze lachten en roddelden, zoals die meiden zowat elke pauze doen. Wanneer zijn de roddels nou op? Een paar dagen geleden vond Lisa ze nog stom en arrogant, maar nu lijkt ze mij in de steek te laten. Manouk zag ik nergens, dus sloot ik me voor de komende tien minuten maar op in de wc. Daarna hadden we nog één uur Engels. ‘Waarom stond je nou alleen? Je kon toch bij ons komen zitten? Het was echt gezellig.’ fluisterde Lisa onder de les. ‘Dat merkte ik ja.’ was mijn antwoord. ‘Doe niet zo bot! We zijn toch vriendinnen! Komop, je denkt toch niet…’ Verder kwam ze niet. Meneer van Elst wou graag verder met zijn les. Die hele les heb ik me afgevraagt wat Lisa wou zeggen.

De volgende morgen wacht ik ongeduldig op Lisa. Na vijf minuten pak ik mijn mobiel en sms haar.

Waar ben je nou?
x M

Ik krijg meteen een sms’je terug.

Ik rij met Merel uit onze klas mee.
Doeg.
Lisa.

Ik krijg tranen in mijn ogen. Normaal beëindigt ze een sms of e-mail altijd met dingen als: ‘hvj’ en ‘tot zo’. Maar ze wil me waarschijnlijk niet meer als vriendin. Best, loop maar mee met die make-up poppetjes, ik red me wel, denk ik. Ik begin te fietsen, zo hard ik kan. Het maakt me niet uit waar ik naar toe ga. Als het maar ver weg van die stomme rotschool is.[/b]

uup! je staat bij mn favorieten :grinning:

sorry dat ik niet heb geschreven de laatste tijd! waarom vertel ik liever niet.
maar ik zal proberen een lang stuk te schrijven.

Hoofdstuk 3
[b]‘Waar kom jij nou vandaan? De school belde net waar je was!’ vraagt mijn moeder verbaast. ‘Ik uh… ik voelde me ineens niet zo lekker en ben maar terug gegaan.’ is de enige smoes die ik eruit kan krijgen. ‘Had je daar vanmorgen al last van?’ vraagt m’n moeder. ‘Een beetje, maar ik dacht dat het wel ging.’ Ineens voel ik tranen in mijn ogen. Snel ren ik naar boven. Ik háát haar, ik 'háát haar, IK HÁÁT HAAR! die gedachten kan ik mijn hoofd niet uitkrijgen. ‘Wat is er nou!’ mijn moeder komt me achterna. Dan kan ik mijn tranen niet meer bedwingen. ‘Meisje toch, wat is er aan de hand?’ Met haperen en stotteren vertel ik wat er gebeurt is. ‘Dus ze doet al langer zo tegen je?’ ik knik. ‘Wat een nare wereld hebben we toch.’ mijn moeder zucht. Ik zie dat ze ook tranen in haar ogen heeft. ‘Mam?’ vraag ik voorzichtig. Mama legt haar handen op de mijne. ‘Ik weet hoe het voelt, schat.’ en ze begint te vertellen wat ze vroeger heeft meegemaakt.

Ik hoor de deur hard openslaan. Ik werp een blik op de wekker naast mijn bed. ‘Is papa zo vroeg al thuis?’ vraag ik. Mama zucht. Zonder iets te zeggen loopt ze naar beneden. Een hoop gevloek en gemopper hoor ik in de verte. Ik weet wat het betekent. Ze hadden me al vertelt van die economische crisis en dat soort saaie dingen. Ik draai me om en denk aan wat mama me vertelt heeft. Dat zij vroeger net zo was als ik. Altijd het buitenbeentje.

Ik hoor een geluidje dat van m’n bureau vandaan komt. Er is iemand online!
Ik zie dat Lisa online is op msn. Zo te zien heeft ze haar msnnaam verandert. Mijn naam is verdwenen en er zijn anderen voor in de plaats gekomen. Ze wil me dus niet meer. Ik wil haar wegklikken, maar dan begint Lisa een gesprek met me.

[i]Liess . eline, esmee, sascha, merel houvanjullie! zegt:
waarom was je er niet vandaag?

Mell - ziekk zegt:
ik ben ziek

Liess . eline, esmee, sascha, merel houvanjullie! zegt:
o, trouwens, waarom zat je gisteren telkens alleen?

Mell - ziekk zegt:
ik dacht dat je me niet miste omdat je zoveel lol had met je nieuwe beste vriendinnen?

je hoeft miet zo dom te doen hoor! jij liep toch alleen maar achter m’n kont aan
dus ik had er geen zin meer in[/i]

De tranen beginnen weer. Zo doet ze nooit!

[i]Mell - ziekk zegt:
Lies, doe ff rustig! ik heb nooit achter je kont aangelopen! we hadden het altijd gezellig!

nou, eline, esmee, sascha en merel denken daar wel anders over!

Mell - ziekk zegt:
boeit me niks wat die huppelkutten denken of zeggen! ik dacht dat we vriendinnen waren! FOREVER weet je nog!

op de basisschool ja! melanie, denk na! we zitten op de middelbare school, we worden groot! iedereen krijgt nieuwe vriendinnen, en ik heb ze gevonden.[/i]

En dan is ze offline. Ik ga op mijn bed liggen en begin te huilen. Keihard.
Ik zou nog het liefste dood willen.[/b]

wat zielig!
verderrr