Ik loop altijd maar te dagdromen en nu dacht ik laat ik inplaats van dagdromen eens gaan schrijven!
Reageer als jullie het leuk vinden, en schrijf me ook wat jullie niets vinden! Dat helpt
het is maar een klein stukje, ik wil weten of jullie het leuk vinden om het verder te lezen
[size=12pt]“Sshhh! Het is mijn geheim!”[size=12pt]
“ben thuis!” schreeuwt Rivia maar zoals gewoonlijk is er niemand die iets terug zegt. Rivia is een doodnormaal meisje met een geheim, ze woont thuis met haar vader en broer maar beide zijn nooit thuis. Haar broer Thomas is altijd bezig met het kraken van computers, hij verdient er zelfs geld mee! En haar vader is advocaat, hij is nooit thuis en als hij er is doet hij thuis zaken. Haar moeder is 2 jaar geleden overleden en sinds dien is Rivia niet meer bezig met school. Het boeit haar niets, de leraren hebben het wel door maar weten dat ze haar niet kunnen stimuleren. Het tuinhuisje is haar kamer, daar is ze alleen en dat is wat ze wil… Met rust gelaten worden.
Het is weer een doodnormale maandag, het weekend is weer voorbij en het gezeik begint weer denkt Rivia terwijl ze op haar bakfiets naar school gaat. Drie uur economie, ik heb wel wat beters te doen! Ze loopt de klas in op haar gloednieuwe All Stars die ze tenslotte zelf heeft moeten betalen want haar vader vond dat haar oude gympen er nog wel mee door konden terwijl die al lang niet meer waterdicht zijn. Ze kijkt de klas rond en gaat achter in de klas zitten. Haar standaard plek, alleen want iedereen weet dat ze geen gezelschap nodig heeft. Meneer Keurs komt de klas binnen lopen met een grote glimlach. “hallo! Goedemorgen! Ik heb een fantastisch plan in mijn hoofd!” zegt hij met nog steeds die grote vervelende glimlach. Ineens kijkt hij Rivia recht in haar ogen, hij merkt dat ze muziek luistert en loopt naar haar tafeltje. “Mevrouw Selsuur!” schreeuwt hij door de klas. “Dit is de zoveelste keer! Jij gaat je nu maar even melden!” Rivia gaat er geneens tegen in en loopt rustig de klas uit. Ze slaat de deur dicht, een jongen op de gang draait om. “Straf?” vraagt hij met een ondeugende blik. Rivia kijkt hem aan en draait zich om. Man die is de moeite niet waard om tegen te praten! “ik vroeg je wat hoor?” de jongen staat op en loopt naar Rivia toe. “ ik weet jou geheim” fluistert de jongen zacht in haar oor. Dan zet hij het op rennen. Voordat Rivia kon omdraaien was de jongen al verdwenen. Wie was dat en hoe weet hij mijn geheim. Ze rent de wc’s in en sluit haar eigen op. Er lopen tranen over haar wangen, wat nou als mijn geheim uitlekt… wat moet ik dan?