[VERHAAL] SOS: Cruiseschip

heey allemaal,
Ik volg hier veel verhalen en heb zelf nog al eens een verhaal geschreven (maar daar ben ik mee gestopt omdat ik geen volgers had :thinking:) maar ik wou graag een nieuw verhaal starten. Zeg na dat je dit allemaal leest plz niet direct nee daar begin ik niet aan, want miss is het beter. Tips en kritiek zijn altijd welkom!! Als er reacties zijn begin ik te posten.

Hier is alvast de synopsis:
Mara is een doodnormaal 17 jarig meisje dat haar 6e jaar in het middelbaar afmaakt. Ze heeft een broertje Max en een zusje Lia, haar vader heeft hen achtergelaten toen haar moeder zwanger was van Lia. Haar moeder is overbezorgd waardoor ze bijna niks mag. Op een dag ontmoet ze Alex, een half Braziliaanse jongen die nieuw is, ze worden meteen verliefd op elkaar maar weten dat niet van mekaar. Ze wil samen met Alex en haar vriendinnen Nora, Sofie en Ellen op cruise naar Mauritius, maar onderweg loopt het serieus mis …

ik kan wel niet beloven dat ik elke dag post enzo want ik zit meestal via mn iPod op girlscene en mn verhaal staat op mn computer. Veel plezier!!

xxx
Kimberly

Als je het eerste stukje post kan ik oordelen, een beetje dan. :wink:

Sounds goooodd

dankjewel Me_Sanne, Aphrodite
Miss Issippi hier het eerste stukje:

Mara
Tuut, tuut, tuut. Ik open slaperig mijn ogen en zoek naar het knopje om de wekker af te zetten. Als ik het eindelijk gevonden heb, zet ik de wekker af en plof ik weer in mijn zachte bed.
“Ik moet dat geluidje echt nodig veranderen”, mompel ik in mezelf. Ik lig nog een tijdje te dagdromen tot mam me roept.
“Mara, ontbijt! Snel, anders kom je te laat op je laatste examen!” roept mam onderaan de trap.
“shit”, zeg ik stil,” straks kom ik te laat!” Ik hijs me snel in mijn kleren en ren de trap af. Beneden aangekomen struikel ik over een val, die mijn kleine broertje Max voor de verandering weer eens heeft opgesteld, en val ik bijna over de pop van Lia, mijn kleine zusje. Aan tafel aangekomen ga ik vlug zitten en maak mijn lunch, twee boterhammen met hesp en sla. Snel smeer ik nog een boterham met choco en stop die in een apart doosje.
“Ik eet wel op de bus”, zeg ik snel als mam me met een vragend gezicht aankijkt. Ik kijk naar de klok aan de muur en merk dat mijn bus al over 10 minuten vertrekt. Ik snel naar boven, borstel mijn haar en pak mijn tas. Beneden neem ik nog een flesje water en steek het weg.
“Tot straks” zeg ik en geef mam en mijn broertje en zusje een kusje. Ik stap rustig het huis uit en zwaai nog eens, dan begin ik te rennen. Als ik de bushalte in zicht krijg zie ik juist mijn bus stoppen en de deuren opengaan. Ik zet een sprintje in en stap juist op tijd op de bus. Ik knik vriendelijk naar de buschauffeur en ga op zoek naar een zitplaatsje. Ik vind een tweezit die vrij is en ga zitten. Ik eet snel mijn boterham op en zet me op m’n gemak. Er is weinig volk op de bus want de meeste leerlingen van andere middelbare scholen hebben al sinds vrijdag gedaan met hun examens maar onze school moest natuurlijk het laatste examen op maandag geven. Twee haltes verder is de plek naast mij nog altijd vrij en stapt er een knappe jongen op.

xxx
kimberly

heey
hier weer een nieuw stukje, veel plezier!!

“Is deze plek nog vrij?” vraagt hij aan mij terwijl hij wijst naar de plek naast me. Ik knik terwijl ik hem eens goed bestudeer, ik merk dat zijn huid bruiner is dan die van een gemiddelde Belg, ook is hij gespierd en heeft hij een mooie glimlach en donkerbruine ogen die perfect matchen met zijn korte zwarte haar dat wild om zijn hoofd hangt. Ik schat dat hij 1 m 80 groot is, wat zeker is is dat hij een zuiderse roods heeft, daar hou ik wel van.
“Ben je nieuw hier misschien? Ik heb je nog niet eerder gezien hier denk ik”, vraag ik om een gesprek te beginnen, ik kan zo’n knappe boy toch niet gewoon laten passeren alsof hij niets is?
“Ja,” antwoord hij, ”Mijn vader komt uit België en is 20 jaar geleden bij mijn moeder in Brazilië gaan wonen, nu ze gescheiden zijn ben ik samen met mijn vader hier in Oostakker komen wonen, we zijn gisteren aangekomen. Ik knik begrijpend.
“Wel, welkom in België. Mijn naam is trouwens Mara, jij?
“Ik heet Alex, leuk je te leren kennen!” antwoord hij vriendelijk. Daar ga ik dan, zoals altijd word ik verliefd. Pfff, waarom word ik toch zo snel verliefd? Typisch ik, ik word echt op elke jongen verliefd.
“Het is misschien wat onbeleefd om aan een vrouw haar leeftijd te vragen maar hoe oud ben je?” vraagt Alex beleefd. Ik giechel stilletjes en antwoord:
“17 zaterdag word ik 18, en trouwens ik ben nog geen vrouw vrouw hoor.” Nadat ik geantwoord had gaf ik hem een knipoog.
“Hoe oud ben jij?” vraag ik aan Alex.
“Donderdag ben ik 18 geworden”, antwoord hij met een verlegen lachje. Daar begin ik weer te smelten vanbinnen, wat ben ik toch een hopeloze romanticus.

Als er iemand tips of kritiek heeft, zeg maar! dan kan ik mijn schrijfstijl enzo nog verbeteren, ik leer graag bij!!
xxx
Kimberly

Ik denk dat je zelf ook uit Belgie komt, of niet?

Haha, maar ehm, ik vind je schrijfstijl en zo wel leuk, alleen het gaat een beetje snel, ook met de gesprekken, bijv. Maar goed dat vind ik, misschien denkt een ander dat wel niet. :’)

Ja, ik kom idd ook uit België, al hoop ik dat dat geen probleem is want ik heb niks tegen Nederlanders, vind jullie juist veel spontaner enzo dan Belgen :kissing: :wink:.
Ik zal er een beetje op letten, maar het begin is nogal saai dus wil ik het niet te langdradig maken, dan word het ook niet meer leuk, dit is deel 1 en bij deel 2 zitten ze op cruise ne gebeurt er veel meer
ik hoop dat je volgt
xxx
kimberly

Ga je twee delen maken?

Oh, en dat maakt mij niets uit hoor, maar gewoom omdat de hoofdpersoon blijkbaar ook Belgisch is.
En oja, wat is Hesp?

Hesp?

en die 2 delen zitten samen in 1 verhaal, eerste deel is over Mara thuis enzo en vanaf het 2e deel zitten ze op cruise, in dat deel gaat alles mis. In het 1e deel leer je ook Mara haar vrienden en ‘vijanden’ kennen, dat kan handig zijn voor verder in het verhaal :wink:
xxx

Iemand nog een stukje?

hij is leuk ja nog een stukje , je bent goed in schrijven kan me niet voor stellen dat niemand op die andere reageerde (had ik wel gedaan alleen zit hier nog niet lang op)

dankje :flushed:

zometeen nog een stukje voor jou!! xxx

hier is nog een stukje, ik vrees dat er vandaag geen stukje meer komt mr ga wel proberen! xxx

Alex
Verhuizen, in Brazilië had ik er zo tegenop gekeken maar, nu ben ik blij dat het gebeurd is. Ik hoef mam nooit meer te zien, ze heeft me altijd verafschuwd omdat ik een jongen was. M’n tweelingzus Andrea daarentegen was altijd haar oogappel. Ik vind het nog steeds jammer dat ze Brazilië en mam niet achter kon laten en daardoor bij mam is blijven wonen. Wel hebben we elkaar iets beloofd, als we elkaar nodig hadden kwamen we direct, hoe duur het ook is om naar Brazilië of België te vliegen. Nu moet ik me gaan inschrijven in Gent en moet daar mijn Belgisch paspoort ophalen, saaie taak dus. Ik stap op de bus en zie meteen dat die veel moderner en comfortabeler zijn dan die ene gammele bus die ons dorpje in Brazilië passeerde. Terwijl ik rondkijk of er ergens nog een zitplaatsje is, blijven mijn ogen hangen bij een lang meisje van ongeveer mijn leeftijd. Ze zou een perfect fotomodel kunnen zijn, ongeveer 1 m 75 groot, lang blond haar dat lichtjes golft en perfect rond haar hoofd valt, diepblauwe ogen en een prachtige glimlach. Snel kijk ik of er nog een zitplaats is bij haar in de buurt. Ik snel naar de plek naast haar, waarvan ik veronderstel dat hij vrij is, zonder dat iemand echt in de gaten heeft dat ik daarheen snel. Ik vraag haar of de plek vrij is en ze knikt. Ik voel dat ze me bestudeert maar laat niet merken dat ik het weet. We beginnen te babbelen en ik voel verliefdheid opkomen. Nog maar 2 keer eerder ben ik verliefd geweest, maar nooit zo verliefd als nu. De vorige 2 meisjes waar ik verliefd op was had m’n moeder opgedrongen, dus daar moest ik verliefd op zijn, dat helpt niet echt. We beginnen weer te praten en leer haar beter kennen, haar vader heeft haar moeder achtergelaten toen die zwanger was van Lia, die nu 8 is. Ze heeft ook nog een broertje van 12, Max, die haar altijd plaagt. Haar moeder is een beetje overbezorgd, eigenlijk een beetje veel, ze mag niet bij een vriendin gaan slapen omdat er altijd iets kan gebeuren volgens haar moeder. Ze had een cruise naar Mauritius cadeau gekregen van haar ex toen ze nog samen waren voor haar 18e verjaardag van nu zaterdag. Alleen het was een cruise voor haar en haar ex maar die gaat niet meer mee nu het uit is dus zoekt ze iemand die mee wil gaan. Wow, ik weet al veel van haar denk ik bij mezelf. Opeens haalt Mara me uit mijn gedachten.

iemand nog tips of kritiek? xxx

niemand nog wat tips of kritiek? :thinking:

Oke, ik zal erop letten, thanks :slightly_smiling_face:
Weet eigelijk niet waarvan miss issippi met hesp komt maat bon (je mag het altijd zeggen :wink:)
Yeey landgenootjes :wink: (niks tegen nederland!! Mn bff is half nederlands dus zou nogal erg zijn :wink:)
Xxx
Kimberly

Ze belegt haar broodjes 's morgens met hesp en sla. Staat in de tekst.

Ow, haha zover had ik nog niet gekeken :flushed: ondertussen heeft alegria het je al uitgelegd :flushed: xxx

idd
ga nu nog wat schrijven en dan weer een stukje posten xxx