[verhaal] secret love.

Hooi, ik was aan het kijken in het ‘Schrijfsels’ topic, en t’leek me wel leuk om zelf ook een verhaal te schrijven. Tips zijn altijd welkom.
Inleiding:
Sam is een gewoon meisje, met vrienden waar ze veel omgeeft.
Maar nadat haar vader is ontslagen zit er niks anders op. Ze moeten verhuizen.
Sam vind het allemaal maar vreselijk, ze kan niet weg. Ze kan haar vriendinnen niet achterlaten, niet in het midden van het schooljaar. Maar ze gaan niet gewoon naar een andere stad in Nederland, nee hoor. Ze gaan naar Engeland.

Hier moet het zijn!
Sam loopt het schoolplein op.
Jeetje wat een boel mensen en ze zijn allemaal zo zo… agja laat ook maar wie hou ik voor de gek? Denkt ze.
Sam loopt over het drukke schoolplein, mensen kijken haar raar aan.
Eventjes wil ze keihard wegrennen en opstaan uit haar droom maar nee dit is geen droom, jammer genoeg.
Opeens hoort ze een hard geluid, ze schrikt wakker. Hé, oh de bel is gegaan. Mensen die langs lopen mompellen wat en lopen door, Sam loopt mee.
Ze kijkt in het rond, Jeetje wat groot denkt ze. Waar moet ik zijn?
Sam kijkt op het papiertje in haar handen ‘A15’, dat is waar ze moet zijn.
Ze loopt door een lange gang, ze gaat de deur door langzaam en peinzend kijkt Sam in het rond.
Wanneer iemand aandachtig naar haar kijkt, krijgt Sam het benauwd.
Ze ziet een grote grijze deur met A15 erop staan, ze klopt.
De deur wordt geopend, een klein vrouwtje met een grote bril staat voor haar.
‘Yes, can i help u miss?’ zegt het kleine vrouwtje. ‘Uhm, i’m new and i’m looking for J.J.Colfer’ zegt Sam.
‘Oh, yes you’re Samantha Stellen, right?’. ‘Yes, yes that’s me!’ zegt Sam.
‘Ok. come in, i don’t bite’. Sam ziet in haar gedachte dat het kleine vrouwtje opeens bijt, ze verandert in een vampier, hé bah!
‘Hello? is there someone?’ zegt het vrouwtje, Sam schrikt wakker, ‘Oh sorry, i’m coming’.

Doorgaan?

ik snap niet echt waar het over gaat
en hoe je zeg voetje voor voetje lijkt het net of het over een kleuter gaat
maar dan opeens weer engels, misschien kun je eerst een inleiding schrijven zodat we weten waar het over gaat. ik vind het nu een beetje rommelig, sorry, maar misschien heb je hier wat aan
iig gewoon doorschrijven als je het leuk vind:)

haha, oke. ik zal het doen

hmm,en nu?

misschien wel leuk,
alleen;
‘hello, is there someone?’ … ‘yes i’m coming’
en ‘ehm’ in het engels is met een u ;p

hoop dat je dit niet vervelend vind, is ‘opbouwend’ bedoeld! :wink:

owh, oeps x’]
ja kben niet zo goed met schrijven daarom ook dit verhaal

de onderwerp is wel leuk,
maar het zou wel leuk zijn als je het gwn in het Nederlands vertaalt :$…
K kan niet zo goed engels :$:$:$:$…

klinkt leeuk!
hoop echt om meer te lezen :]

haha, oke. ik ga meteen verder schrijven!
ja, nederlands kan wel maar k gebruik ook alleen makkelijke standaard woordjes en zinnetjes :stuck_out_tongue:

Sam loopt de deur uit, richting haar fiets.
Ze ziet een jongen lopen, even wil ze zich omdraaien en de andere kant oplopen maar het is te laat. Hij heeft haar al gezien.
hij loopt naar Sam en blijft recht voor haar staan.
‘Hey.’ zegt de jongen.
Sam trilt helemaal ‘Heheey’ zegt Sam, ze probeert niks te laten merken.
‘I have never seen you before’ zegt hij.
‘Uh, yes i know, i’m from the Netherlands’. zegt Sam een beetje treurig. Ze mist haar vrienden zo, kon ze maar terug.
‘Oh, okay. but I’ll be late for my lesson, I hope to see you again’ zegt hij en loopt gehaasd weg.
‘Bye’ roept Sam hem na.
Sam loopt door, wauw wat een hunk.
Ze fietst weg.

Sam ligt in haar bed, te dromen over hem, ik weet zijn naam geeneens, pff wat een afgang zeg!
Als papa weer werk in Nederland heeft gevonden, oh nee beter nog in Den Haag, dan kan ze weer naar haar oude school toe.
met haar vriendinnen afspreken. Ze hoort de deur open gaan.
‘Hoi lieverd, ik ben thuis’ hoort Sam haar moeder zeggen.
‘Haai’ zegt Sam.
‘En hoe was je eerste dag op school?’.
‘ging wel mam’.
‘Oke, als jij het zegt’.

Punten waar je op kan letten voor het vervolg:

• De titel is nogal…erh… voorspelbaar… Geheime liefde (ookal is in de inleiding nog niets daarover verteld)

• Er gebeurt teveel in dit korte stukje

• Je leert de hoofdpersoon tot nu toe niet kennen (geen leeftijd, geen uiterlijk, alleen dat ze ‘gewoon’ is)

• Interpunctie moet beter toegepast worden; Gedachten moeten ook tussen aanhalingstekens gedaan worden “Ach, wie hou ik voor de gek,” denkt ze. (zoiets)

• Het is een beetje een opsomming van ‘ze doet dit’, ‘ze doet dat’

• ‘I’ is altijd met hoofdletter in het Engels

• Let op de ‘u’ = ‘you’

Laat de lezer meer kennismaken met haar; wie is ze, hoe voelt ze zich, wat denkt ze bij bepaalde dingen. Gewoon meer details vertellen + leesbaar houden. De lezer moet zich kunnen plaatsen in haar, niet vanuit het perspectief van een ander.

bijv.:
Sam ziet in haar gedachte dat het kleine vrouwtje opeens bijt, ze verandert in een vampier, hé bah!
---------
(hier kun je bijv. details toevoegen) Snel knijpt ze haar ogen even dicht en denkt het beeld weg.

Zo maak je het verhaal wat langer. :slightly_smiling_face:

Succes! Het is opbouwend bedoeld!

oke, ik zal erop letten.
ben niet zo goed met schrijven, wou het wellis proberen