[verhaal ] Same Differents [NED]

Hallo allemaal,

Ik heb al tijdje een idee in mij hoofd voor een verhaal.
En hoe kan ik dat verhaal beter laten testen dan door jullie !

Mijn verhaal heet ‘Same Differents’
En speelt zich af in het jaar 3000

Proloog

“Wat een rare les vandaag” bedenk ik mij als ik richting huis loop . Geschiedenis heeft mij nog nooit geïnteresseerd tot vandaag. De val van de planeet die ze aarde noemen. Aan de beschrijving te horen moet het een paradijs zijn, met wonderlijke dieren. Dieren die kunnen vliegen zonder technische hulpmiddelen, en dieren die onderwater kunnen ademhalen, blauwe oceanen en een blauwe lucht, maar als de aarde echt zo mooi is als ze beschrijven, waarom wonen we dan hier op deze stalen planeet en niet op aarde ?

“Clara!” Ik kijk op en zie mijn beste vriendin rennend op mij afkomen. “Clara, geweldig nieuws, onze vader zijn terug van verkenning.” Mijn vader is wetenschapper en reist door de ruimte op zoek naar andere planeten

Maar voor ik over mijn vader begin zal ik mijzelf even voorstellen.

Ik ben Clara Haze een negentien jarig meisje uit het westelijke gedeelte van de hoofdstad Priot .
Mijn tegenpool; onbekend.

-------------

Let me know what you think ?

Sorry voor de eventuele fouten ( dit heb ik namelijk in de pauze van een kwartier geschreven ) :cold_sweat:

Dankje :slightly_smiling_face:

Inderdaad is het spannender als je het nog niet weet.
Ik heb er voor gekozen het toch gelijk uit te leggen.

En dat van spreektaal klopt,
Had het al paar keer nagelezen en zat te twijfelen.

Ik zou nog even goed naar je interpunctie kijken…

Voorbeelden:

“Hoi,” zegt Jantje.

“Hoi.” Jantje klonk vrolijk terwijl hij dat zei.

“Wat ga jij vandaag doen?” vroeg ze hem.

“Helemaal niks!” zei hij.

Eens met bovenstaande comments.

Vind het idee leuk, maar de uitwerking kan nog wel wat werk gebruiken, zoals hierboven ook genoemd wordt.

Dankje.

Het ging mij op dit moment ook niet om de spelling maar om het idee.
Binnen een kwartier iets schrijven is best lastig :cold_sweat:
vooral als je het nog nooit op papier heb gezet.

Maar ik denk dat ik de uitleg van de tegenpool toch weglaat… Maakt het inderdaad wat spannender :stuck_out_tongue: