[Verhaal] Sam

1

Ik ben Sam… Ja Sam Cortleys… Door mijn vrienden ook wel ’Ginger‘ genoemd.
Ik heb rood haar, vuurrood, maar van nature ben ik gewoon blond.
Blond haar en blauwe ogen. Zo standaard als maar kan.
Ik ben 16 jaar en ik zit in het laatste jaar thank god.
Mijn vader is Amerikaans en mijn moeder Nederlands,
ik heb ook nog een broertje, hij heet Yandir, aparte naam he, vaak denken mensen dat hij Turks ofzo is, mijn broertje is even gek als mij, hij heeft fel blauwe haren. Hij heeft van nature donkerblond haar. We zijn best close maar soms kan ik hem wel echt vermoorden.
Dan is er ook nog Stef, mijn verloofde -hearteyes- teminste, dat mocht ik willen, hij kent volgensmij mijn naam geeneens, diepe zucht.

’SAM!‘Schreeuwt een doordringende stem die me door merg en been ging.
’Sorry Mevrouw‘ Antwoorde ik zachtjes. ’Pssst Sam!‘ Fluisterde Lena die naast me zat. ’Moet je kijken‘ en ze wees naar Michael en Elise. Ik keek om en zag Elise blozend naar Michael lachen. Ik grinnikte en schreef de laatste zinnen van het bord over.

Trrrring! ’VAKANTIEEE‘ schreeuwde Lena, ik, Miriam en Sasha tegelijk.
We liepen lachend naar onze fietsen toe, ik nam afscheid van Miriam en Lena en fietste met Sasha naar de stad. ’Ik moet echt wat drinken ik droog uit‘ zij Sasha overdreven. Waarop ik lachte ’Ja stel je voor zon oude uitgedroogde verrotte spons‘ Blijkbaar was mijn reactie grappig want Sasha viel bijna van haar fiets van het lachen.

Je hebt een aparte schrijfstijl. Het leest op zich wel fijn.
Verder!

geeneens is dialect :stuck_out_tongue:

2

We zette onze fietsen op slot en liepen de winkelstraatjes door naar het centerum toe, ’Sam! Sas!‘ schreeuwde een vaag bekende stem. We keken om en voor we konden zien wie het was omhelsde het ons. Blijkbaar wist Sasha wel wie het was want ze gaf meteen drie zoenen en gilde ’Luurtje!‘ Ik zag Lura staan en… omijngod…! zie ik het nou goed of droom ik, daar stond mijn, cliché gezegd, prins op de zwarte vespa, Stef! Hoe heeft ze dit nou weer geflikt. Maar meer ging ik er ook niet over na denken want ze trok ons mee naar het eerste het beste tentje en bestelde voor ons alledrie een cocktail. Stef kwam een paar tellen later bij ons zitten en bestelde een biertje. Ze waren druk aan het praten over Ibiza, waar we overmorgen naar toe gaan, ik kan echt niet wachten! ’Hey Sas we moeten nog wel even inkopen doen he!‘ Zij Sasha waarna ze me wijste op de tijd. Ik knikte en we namen afscheid van Lura en Stef. Ik kon het niet helpen maar toen hij me aankeek begon ik te blozen, ik werd net zo rood als mijn haar volgensmij. Gelukkig trok Sasha me mee naar de winkeltjes.

We liepen een klein gezellig winkeltje in, met heel veel super cute bikini’s en slippertjes. Ik had drie paar bikini’s gekocht, een witte met wat rare zeeschelpjes erop, een zeegroene standaard, en eentje met glitterpailletjes in het roze. Sasha daarintegen had een donkergroene met gouden randjes, een onwijs dure maar ook mooie bikini in het goud met diamantjes erop en nog twee standaard bikini’s in het mint groen en panterprint. We liepen verder naar een ander winkeltje, ook al zo klein en gezellig. Daar kocht ik nog een pilotenbril met weerspiegelende glazen. En Sasha een huge zonnebril in het bruin.
We rekenden af en liepen met onze tassen de winkel uit, terug naar onze fietsen. We fietsen naar Sasha’s huis. Ze woonde in een enorme villa en ik ben er altijd jaloers op geweest! Ik kom er al drie jaar en ik verdwaal er soms nog steeds in! Oke dat verzin ik, maar hij is wel groot! We gooide onze aankopen op de tafel en Sas pakte twee cola.