{VERHAAL} Roos.

Niet auto-biografisch!
Verder gaan?

P R O L O O G
Zijn handen gleden over mn rug. Ik duwde ze weg. Hij streelde me wel vaker, gewoon om me gerust te stellen, maar nu was het wel erg opdringerig. Hij pakte mijn hand en nam me mee naar zijn kamer. Ik ging op zijn bed liggen met mijn ogen dicht, zoals ik wel vaker deed. Meestal ging hij gewoon aan zijn huiswerk of muziek luisteren, maar deze keer ging hij naast me zitten. Hij zoende me in mijn nek en probeerde mijn blouse te open. Pissig sloeg ik zijn hand weg. Hij zei dat het goed was en dat ik me gewoon moest ontspannen.
Ik probeerde te ontspannen terwijl ik voelde dat hij naar me keek. Hij pakt mijn hand en wreef ermee over zijn broek. Ik trok mijn hand weg.
Terwijl ik nog steeds op zijn bed lag met mijn blouse half open, voelde ik zijn warme handen onder mijn shirtje. Hij maakte met een snelle beweging mijn BH los. Ik draaide me weg en wou op staan. Doe normaal had ik geroepen. Hij had geschreeuwd dat ik me verdomme niet zo aan moest stellen en dat elke broer en zus dit deden! Hij ging zo zitten dat ik niet langs hem kon. Hij ging met zijn grote warme handen onder mijn shirt en zoende me. Ik probeerde hem weg te duwen, maar natuurlijk was hij veel sterker. Ik begon te gillen, om hem af schrikken en voor hulp. Maar het had geen nut, mijn ouders waren niet thuis.

maar goed dat 't niet auto-biografisch is!

Verder heel goed geschreven! Alleen ik krijg er een beetje de rillingen van eerlijk gezegd.

Hoofdstuk 1.

Pissig gooide ik mijn tas op de grond.
‘VERDOMME’ schreeuwde ik.
Er kwamen snelle voetstappen naar beneden. Jack, concludeerde ik. Mijn broer liep de kamer in en keek me verbaasd aan.
‘Wat is er’ vroeg hij ‘schoonheid?’ zei hij er spottend achteraan. Ik veegde de natte lokken uit mijn gezicht en gooide mijn natte muts tegen zijn hoofd.
‘Chocolademelk’ was het enig wat ik zei, waarop hij de keuken in liep. Ik stortte mezelf op de bank, terwijl ik hem in de keuken hoorde rommelen. Ik deed de radio aan en luisterde naar het journaal. Jack kwam de kamer in met twee chocolademelk en een groot pak chocoladekoekjes. Ik glimlachte en pakte de mok van hem aan. Hij ging naast me zitten en keek me vol verwachting aan, wachtend op mijn stortvloed van woorden na deze binnenkomst. Ik hield mijn mond, alsof er niks was. Jack stond op en wou weg lopen, ik pakte zijn hand.
‘Wat ga je doen?’ vroeg ik.
‘Waarom zou ik hier blijven? Heb hier toch niks te zoeken!’
Ik keek hem indringend aan. Hij liep langzaam terug en ging op de andere bank liggen. Ik glimlachte want ik begreep wat hij wou, ik moest bij hem mijn hart luchten. Ik wou mezelf tegen houden om in zijn armen te verdrinken, maar stond toch op en ging bij hem liggen.
‘Wat is er nou zusje?’ vroeg hij.
‘Niks verdomme’ zei ik, wetend dat hij me allang door had. Ik luisterde naar zijn hartslag. Zijn hand streelde mijn rug, ik ontspande me.
‘Jongens’ zuchtte ik.
‘Ja, en wat is daar mis mee?’

Het lijkt wel of de ik-persoon erg last heeft van psychische problemen… (dr broer natuurlijk ook… )

Ik vertelde Jack over die middag. Ik had ruzie gehad met Donna, mijn beste vriendin. Een jongen uit 2 klassen hoger, Richie, had me mee uit gevraagd. Ik had nee gezegd, omdat ik wist dat Donna hem leuk vond. Toen ik dit verteld was ze was boos geworden, op mij nota bene! Ik had niks gedaan, nog sterker ik had het voor haar opgenomen!
Samen met Spike, mijn beste vriend, was ik naar huis gefietst. Bij hem had ik mijn hart gelucht en verteld dat ik zo blij was dat hij mijn beste vriend was. Toen ik af had moeten slaan stopte hij ook en vertelde me hoe belangrijk ik voor hem was. Hij had uit mijn verhalen begrepen dat ik hem leuk vond zei hij en hij probeerde me te zoenen!

Jack grinnikte.
‘Roos de mannen verslindster’ zei hij spottend terwijl hij door mijn natte lokken woelde.
‘Ja, was het maar zo, ik heb vandaag twee jongens afgewezen, hè Jack’ zei ik lachend ‘dus eigenlijk heb ik nog niks bereikt’.
Hij gaf me een kus op mijn voorhoofd en kwam voorzichtig overeind. Ik stond op en pakte mijn tas. Op naar weer een lange middag vol met huiswerk en gezeur in mijn hoofd.

Waar maak je dat uit op? (A)

mooi verhaal, goed geschreven maar ik vind ‘t een beetje eng dat haar broer dit gaat doen. ;o
verder. ;’)

Op de manier waarop ze op dingen reageert denk ik. (A)

Mooi verhaal, je leeft je goed in de personen !