[Verhaal] Rode Lippen

Hoi iedereen! Ik heb vandaag mijn eerste hoofdstuk van mijn verhaal geplaatst op mijn blog (op girlscene), ik vond het wel leuk om ook hier mijn verhaal te delen! Het is voor het eerst dat ik hier een verhaal post dus ik ben erg benieuwd naar de reacties! Ik ontvang dus graag feedback/tips! Heel erg bedankt voor het lezen! Hier komt hoofdstuk 1 Ik weet trouwens nog niet hoe mijn verhaal gaat heten dus als jullie iets leuks weten, laat het weten!

Hoofdstuk 1 Rood

Het was mijn eerste dag op de middelbare school. Ik had een donkerblauwe spijkerbroek aan en een grijs vest. Onopvallend dus. Ik ging zitten aan een tafeltje bij het raan. Niemand kwam naast mij zitten.
“Welkom in het eerste jaar!” Riep mevrouw Klaver. Toen ze haar tweede zin wilde beginnen kwam er iemand binnen. Een meisje, een leerling met prachtige rode lippen. “Sorry” Zei ze. Mevrouw Klaver wees naar mij. “Ga daar maar zitten en zorg dat dit niet nog eens gebeurd.” Het meisje knikte. “Wat is je naam?” Vroeg mevrouw Klaver. “Juul” Was het antwoord. De les ging verder, het hele uur heb ik niks tegen haar gezegd.
Het was pauze. Ik zat alleen, want iedereen was bij Juul. Ze hadden lol.
Ik fietste naar de Kruidvat en zocht rode lippenstift. Ik kocht het en deed het gelijk op. Toen ik thuis kwam keek mijn moeder me gek aan, ze keek al helemaal gek toen ik vroeg of ik een piercing mocht. “Over twee maanden word je 13, dan mag je een piercing van mij.” “Waar wil je hem?” Vroeg ze. “In mijn neus!” Zei ik vast beraden.

De eerste week ging voorbij. Ik had twee keer met Juul gepraat en had twee vriendinnen gemaakt. Diana en Amy. Diana heeft super mooi blond haar en ziet er altijd goed uit. Amy komt uit Engeland, ze is nu vanaf de zomer in Nederland en praat al goed Nederlands. Ze heeft bruin haar en is best lang.
Op vrijdag had ik mijn rode lippenstift op, Juul gaf me er een compliment over. Juul had ook rode lippenstift op, maar dan de hele week.

Dit was hoofdstuk 1 ik heb hoofdstuk 2 al af, die komt zondag online (op mijn girlscene blog) maar ik post hem hier ook! Ik ben nu ook bijna klaar met hoofdstuk 3! Ik werk vooruit :stuck_out_tongue:

Ik vind het een best goed stukje! Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Tip: Laat vaker iets merken van haar gevoelens, zoals: daar voel ik me niet fijn bij, of ik had gehoopt dat. Zo komt het niet over als een opsomming van feiten.

Tipje: Op ‘verhaal’ als titel komen niet zoveel mensen af.
Verder leuk verhaal. Goed opweg

Heel erg bedankt voor de reacties! @Trainwreck ik heb hoofdstuk 2 een paar mensen laten lezen en ze vinden het een andere wending geven dus dat komt wel goed!

@Luscious ik heb nog geen titel voor mijn verhaal dus daarom heb ik alleen nog maar verhaal! wat vinden jullie van Rode Lippen ??

Ben wel benieuwd welke kant dit opgaat, maar nog ff feedback: het eerste stuk staat in verleden tijd en het laatste stuk in het heden. Ik vind het zelf iets prettiger lezen als het in een tijd staat, tenzij het flashbacks of vooruitwijzingen zijn, maar verder is het goed!!

Hoofdstuk 3 is af!

Yaaay meeeeeeeer

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties deel 2 komt morgen, deel 3 komt iets sneller!Heel erg bedankt voor de tips/feedback en reacties

YES

Deel 2

Tijdens het zwemmend kwamen we Juul tegen. Ze had een egale zongebruinde huid en een prachtige helder blauwe bikini aan. Ze vroeg of ze mee mocht zwemmen. “Natuurlijk waarom niet?!” Zei Diana gelijk. Diana had een koraal kleurige bikini aan en Amy een zwarte. Ik had een paarse.
Juul had geen rode lippenstift op. Logisch. We hadden het gezellig. “Leuke bikini.” Zei ik tegen Juul. “Die van jou ook, staat je goed!” Zei ze terug. “Dankje.”
“Doei, ik ga!” Riep Juul en fietste de hoek om. “Doei.” Riepen Diana, Amy en ik in koor terug en fietste verder. “Juul was alleen in het zwembad, is dat niet raar?” Begon Amy, tijdens het fietsen. “Ze kent hier nog niemand, dus?!” Reageerde Diana. “Familie? Iemand uit de klas?” Zei Amy. “Misschien konden die niet, waarschijnlijk wilde ze gewoon zwemmen!” Zei ik opeens. Ze keken me aan en knikte.

Dezelfde dag nog lag ik in bed. Ik kon niet slapen door het onweer. Hoe had het weer nou van onweer kunnen veranderen? Vroeg ik me af.
Er klopte iemand op het raam. Ik stapte uit bed, deed het gordijn opzij en deed het raam open. Juul zat in de dakgoot. Ze had een zwarte jurk aan met een fel gele streep erop. Ze keek me boos aan. “Juul?” Vroeg ik beduusd. Juul begon te schreeuwen en te gillen. Haar gegil deed iets met me waardoor ik langzaam naar de grond toe zakte en viel, ik kon me niet meer bewegen. Toen ik op kon staan, was ze weg…

Dit was deel 2 van het verhaal:Rode Lippen Heel erg bedankt voor het lezen en laat vooral feedback/reacties achter.

MEER
Ik ga zo even feedback schrijven. :wink:

Ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik je zo heb verbeterd. Ik heb jouw dikgedrukte delen weggehaald en alles wat ik heb verbeterd is dikgedrukt. Ik heb een paar tips voor je verhaal:

• Getallen onder de twintig schrijf je voluit. Dus 18 is achttien, 6 is zes en 13 is dertien.
  • Als je een citaat aangeeft doe je dat zo:
    ‘‘Ik weet het niet,’’ zei Piet.
    En niet:
    ‘‘Ik weet het niet’’ Zei Piet.
  • Je maakt grote tijdsprongen: van het zwembad naar het fietsen, van lippenstift naar zwemmen, etc. Je kan dan een nieuwe alinea beginnen of er wat meer aan elkaar ‘verbinden’.

Ik hoop dat je mijn advies begrijpt. Je kan er iets aan doen maar dat hoeft niet. Je kan me ook irritant vinden - dat kan ik me goed voorstellen - of je kan er niets mee doen.

De keus is aan jou. :slightly_smiling_face:

heel erg bedankt voor de feedback! Ik heb er heel veel aan en ik snap het! Ik vind je totaal niet irritant, ik vind het juist fijn dat je zo uitgebreid feedback geeft! Ik heb er erg veel aan en ik vind het fijn om mijn verhaal te kunnen verbeteren!

Ah, mooi! :slightly_smiling_face: Snel verder!

Rode Lippen Deel 3

"Hoi,"Zei Jake. “Hey!” Zei ik terug. “Mag ik je iets vragen?” Vroeg hij een beetje zenuwachtig. Ik knikte. “Wil je verkering met me?” Ik was overdonderd, Jake, de super knappe aanvoerder van het voetbalteam uit de tweede wilde mij?! “Ja!” Was mijn antwoord. “Ga je vanmiddag mee picknicken, na school? Ik heb alle spullen al.” Vroeg hij. “Tuurlijk, gezellig. Het is toch vrijdag,” Jake lachte lief naar me.

“Oh mijn god, dit gaan jullie never nooit geloven,” Zei ik enthousiast tegen Amy en Diana. “Wat?” Vroegen ze tegelijk. “Ik heb verkering met Jake!” “Echt waas, omg, die uit de tweede?” Vroeg Amy gelijk. “Ja! Hij vroeg het, we gaan vanmiddag picknicken,” Zei ik met een trotse glimlach op mijn gezicht. “Wat schattig dat hij het vroeg, maar ben je ook op hem? Je kent hem nog maar net!” Vroeg Diana. “Ja, liefde op het eerste gezicht, dat bestaat toch?!” Zei ik zweverig van blijdschap.

De bel ging, eindelijk was de school uit het leek wel eindeloos te duren. “Leuk dat je verkering hebt!” Zei Juul, die naast me kwam lopen. “Bedankt,” Zei ik kortaf, hoe wist Juul nu al dat ik verkering had het was amper anderhalf uur geleden. Ik voelde me niet op mijn gemak. “Ik moet gaan.” Want ik zag Jake eraan komen lopen met een picknickmand.

De picknick was super gezellig. Het voelde alsof Jake en ik elkaar al jaren kende. Hij vertelde dat hij me de eerste dag al had zien staan en me toen al leuk vond! Toen we klaar waren, bracht hij me naar huis en zoende me. Geweldig! Zijn lippen voelde als de hemel, zo zacht. Mijn eerste kus was perfect!

Waarom ben je nu pas thuis?" Vroeg mijn vader. “Oh ja, ik was aan het picknicken met mijn vriendje!” Antwoordde ik luchtig. “Vriendje?!” Zei mijn vader geschokt.Mijn moeder nam het voor me op: "Ach, Ruud, je wist dat dit zou komen op een dag. Ik vluchtte naar mijn kamer.

Mijn laptop stond nog aan op Facebook. Ik had vier meldingen.

1. Vriendschap verzoek van Diana
  2. Vriendschap verzoek van Amy
  3. Vriendschap verzoek van Jake
  4. Bevestiging van de relatie van Jake
    Ik klikte op “accepteren”. Vanaf dat moment was het officieel. <3

Deel 3 is een stukje langer dan normaal, hopelijk vinden jullie het leuk. Willen jullie vaker langere delen?

Ik zie nog steeds de foutjes, misschien kan je er op letten? :slightly_smiling_face:

Leuk stuk maar er staan allemaal van die codes tussen. :wink:

is het nu beter? ik heb de codes weggehaald sorry ik weet niet waarom dat er tussen stond!?

Vanaf deel 2 snap ik er helemaal niks meer van door de tijdsprongen, sorry…

Je hebt nog wel dat je dit doet:

“Ik ben Jan,” Zegt Jan.

In plaats van:

“Ik ben Jan,” zegt Jan.