[Verhaal] Problems. [LittleCake]

Lucky is een meisje waarvan je denkt als je haar ziet; waauw!
Je denkt dat ze een meisje is dat alles heeft wat haar hartje begeert, maar dit blijkt echter niet zo te zijn.
Ze is arm, dit komt door het overmatige drankprobleem van haar vader.
Al het geld gaat op aan kratten bier, en dat zijn er niet zo’n beetje ook.
Lucky vindt dat het tijd is voor verandering, dit lukt alleen niet zonder hulp.
Ze kan het niet alleen en besluit voor maatregelen te kiezen.
Maar deze hebben andere gevolgen dan verwacht.
Ze moet naar een pleeggezin, waar ze erg tegen op ziet.
Dit verandert als ze Lille ontmoet, die ook bij het pleeggezin in huis woont.
Alleen ook dit heeft weer nare, rare gevolgen…

doe nog maar een stukje!

1. De beantwoorde schreeuw om hulp.
Vijf jaar geleden kwam de harde klap, mijn moeder overleed… Dit had nare gevolgen, maar het ergste vond ik nog dat mijn vader begon met drinken. Wat een flesje per dag was, werden er twee per dag en die twee werden er weer vier…

De letters toets ik een voor een in op mijn toetsenbord. Gewoon puur omdat ik alles kwijt wil en echt uit deze situatie wil, want dit is echt niet meer te doen.

Inmiddels heeft hij zich al een keer in coma gezopen en dat was niet eens een waarschuwing voor hem. Hij blijft maar doorgaan en doorgaan, er komt geen eind aan. Echt, ik kon het niet meer aan zien. Dat is dan ook de reden waarom ik schrijf…
Hierdoor ben ik de dupe, moet ik meer doen in het huishouden dan mijn vriendinnen. Al mijn kleren was ik, ik kook eten (meestal diepvries pizza, iets anders kan ik echt niet klaarmaken), ik zorg een beetje voor mijn vader. En daar buiten om moet ik ook nog huiswerk maken, naar familie en vrienden toe… Echt vreselijk… Kunnen jullie me helpen?

Een echte schreeuw om hulp. Zal ik alles deleten of toch maar op ‘verzenden’ klikken? Vastbesloten verzend ik mijn mail en met die druk op de knop stuur ik hem naar de hulporganisatie…

verdeer

veder!!

Het is alweer twee weken dat ik mijn brief verzonden heb en vandaag heb ik eindelijk iets terug gekregen. Dat kan ik zien aan het groene symbooltje op mijn computer, wiens verschijning gepaard gaat met een leuk geluidje, super vrolijk. Maar in die ‘mood’ ben ik echt niet meer na het lezen van de mail.
[i]
Dit kan zo echt niet meer langer, Lucky. Je vader heeft een overmatig drankprobleem en hij zal een behandeling moeten ondergaan in een afkickkliniek. Tot dat hij weer is opgeknapt en zijn drankprobleem verholpen is zul je toch onderdak moeten hebben, in een pleeggezin. Wij zullen kijken wat we voor jou en je vader kunnen doen, maar we doen er zeker iets aan.

met vriendelijke groeten,
Jeugdzorg.[/i]

verder!