[verhaal] Prince Charming

Hee meiden.

Ik zit nog niet zo lang op Girlscene, maar ik dacht: laat ik eens een verhaaltje schrijven.
Zie dit als een soort proloog. Zeg maar als jullie willen dat ik het afschrijf.

Ik zag hem voor het eerst in de bus. Een week geleden, misschien twee. Ik weet het niet meer. De zon schijnt fel op mijn huid, die nu eindelijk wat begint te verkleuren. Het vochtige, lange gras prikt en kriebelt mijn rug. Ik kom op twee ellebogen omhoog, en ik staar naar hem, maar hij heeft het niet door. Hij is zo verschrikkelijk fout. En zo verschrikkelijk aantrekkelijk. O god, dit gaat hij niet menen, nee… Hij loopt naar de kant van het rugbyveld en pakt zijn flesje water. Een groepje jongere meisjes, ik denk tweedejaars, kijkt verwachtingsvol vanaf de tribune naar hem. Ik hoor ze giegelen en zucht. Als hij het flesje water over zich heen gooit en met zijn haren schudt, lijkt de tijd te stoppen en is er alleen nog hij en ik. En het shirt dat hij nu uittrekt. Wauw. Dan sluit ik mijn ogen. Als ik ze opendoe, is het een half uur later. Ik sta op en veeg het gras van mijn kont. Charming, denk ik, maar het kan me niet schelen. Ik hoor een schel gefluit, een soort misvormde ‘fjiet fjuw’ en ik kijk om. Daar staat hij. Shirtless. Glimlachend. Ik lach terug, maar draai me dan om. Fout. Zo verschrikkelijk fout, herrinner ik mezelf. Mijn tussenuur is voorbij, ik moet naar wiskunde. Alsof ik daar aan iets anders ga denken dan aan Taylor Halfway. Zelfs zijn achternaam is te perfect…

Laat maar weten wat jullie ervan vinden, maar het liefst wel opbouwende kritiek :wink:

Is hij een badboy? Zo ja, dan wil ik graag verder lezen.
Ik heb trouwens geen fout gezien in je proloog! Ik ben benieuwd.

Lijkt me een leuk verhaal, alleen vind het jammer dat ze al weet hoe hij heet enz. Maar dat kan ook persoonlijke smaak zijn.

Het verhaal op zich lijkt me leuk, ook al is het een cliché. Toch ben ik erg benieuwd hoe je het gaat uitwerken :slightly_smiling_face:

Opbouwend kritiek

1. We hebben hier op Girlscene manieren om je verhaal vetgedrukt, cursief, onderstreept, etc. te plaatsen. Alleen leest het niet altijd heel fijn als je dat met je hele verhaal doet. Het is wat fijner als je dat bij titels doet, flashbacks etc. Maar dat is gewoon een smaakkwestie.

2. Je begint eerst in de verleden tijd en daarna spring je opeens in de tegenwoordige tijd. Van voor af aan weten in welke tijd je je verhaal wilt schrijven.

3. De hoofdpersonage vindt de badboy te perfect, terwijl hij verschrikkelijk fout is. Volgens mij kun je dat beter verwoorden dat hij verschrikkelijk knap is dan perfect. (Maar dat is gewoon een klein meningsverschilletje)

Je kunt het beste hier kijken Tips voor Schrijvers Zoals de topic titel luidt kun je daar tips voor schrijvers vinden.

Verder heb ik niets om aan te merken, omdat je eigenlijk niet echt fouten had gemaakt qua spelling, punctuatie, zinsopbouw en grammatica (naar mijn gevoel dan).

PS: Dit is vooral niet om je af te kraken, maar om je juist te helpen. Deze tips hebben mij ook in het begin heel erg geholpen!

@Emily Ja? Is het niet: De zon scheen op die dag fel op mijn huid, die toen eindelijk begon te verkleuren.
Het lange, vochtige gras prikte en kriebelde aan mijn rug […]

Maar de meeste van mijn punten zijn ook gewoon een kwestie van smaak xD Kan daar aan liggen.

@Emily Het bekt gewoon zo raar :’’) Maar ik snap je voorbeeldje :slightly_smiling_face:

Okee, super, dank jullie wel. Ik ga wat met de tips doen. Dit ‘verhaal’ laat ik zo en ik begin een keer een nieuwe. Hij was wel erg cliche ja, een soort uitprobeersel… Normaal schrijf ik een soort van fantasy, maar ik dacht, ik probeer eens iets anders xD

@StylexLove Aawh, jammer want het leek me wel een leuk verhaal. Het leuke van clichés is juist dat je nieuwsgierig bent hoe anderen het gaan uitwerken. En ik was net nieuwsgierig, want je schrijfstijl is erg mooi :’’)

Ik weet het niet… Ik kan nog wel proberen het af te schrijven. Maar wel morgen dan :wink:

Een verhaal schrijven duuurt laaaaang en je moet niet zomaar opgeven! Ik schrijf sommige stukken wel 4x helemaal over en dan nog pas ik ze aan. Ik lees ze opnieuw en opnieuw om er zeker van te zijn dat het helemaal zo is als ik wil. Schrijven vergt geduld en je kunt je verhaal nog op zoveel manieren uitwerken!

Ik weet het. Ik heb een keer een verhaal van 14 pagina’s geschreven en toen las ik het even door, en het was het slechtste verhaal ooit :’)

Nee, ik zou niet stoppen! Wat is er mis met een clichéverhaal? Dat is toch gezellig, altijd leuk toch? Ik zou toch nog even verder gaan hoor…