Verhaal op internet

Ha, allemaal. Ik heb een verhaal op internet, over Djouke. Lees het eens:
http://www.djouke.wordpress.com

liefs,
rosan

post hem gewoon hier, niemand gaat die site steeds chekken.

het is handiger om hem hier te posten

Slim, eerste deel dan!

Dag allemaal,

Ik ben Djouke, zoals je waarschijnlijk hierboven al gelezen hebt. Djouke Herbens is mijn volledige naam. Ik ben vijftien jaar oud en ik heb een kutleven. Ik ben blijven zitten – op school dan, hè – en heb het stomste vriendje ooit. Nu vraag je je vast af: ‘Waarom heeft Djouke het stomste vriendje ooit?’ Dat kan ik je vertellen: omdat Jamie – die jongen dus – mijn vriendje helemaal niet meer is. Hij heeft me gedumpt. Hoppa. Weggegooid. Alsof ik oud vuil ben. Alsof ik een kledingstuk ben dat te vaak gedragen is en aan vervanging toe is. Zo voel ik me. Afgedragen. Weggegooid.

Je vraagt je vast ook af: ‘Waarom is ze blijven zitten?’ Nou, om diezelfde jongen. Dat kut-vriendje van me dat mijn vriendje niet meer is moest altijd zoveel aandacht hebben en nu ben ik de dupe. Wijze les bij deze: nooit aan vriendjes beginnen, het zijn een stel ratten. Werkelijk waar.

Om maar even verder te gaan met mijn voorstel rondje zal ik jullie mijn woonsituatie vertellen. Ik woon samen met mijn konijn op een hele mooie kamer. Die kamer is roze, mijn lievelingskleur. Niet omdat ik een ‘meisjesmeisje’ ben, maar simpelweg omdat ik het mooi vind.
Mijn hobby’s zijn fotograferen – mijn kamer hangt vol met foto’s – en voor de spiegel dansen. Dat is mijn uitlaatklep. Sporten doe ik niet, want met het dansen voor de spiegel verbrand ik al genoeg calorieën.

Mijn ouders wonen bij mij in. Ik bepaal namelijk meestal hoe het eraan toe gaat in huis want ik kan heel hard schreeuwen. Ik vond het eerst ook een beetje dubieus dat pubers zouden moeten bepalen hoe het er in huis aan toe ging, maar ik vroeg het aan mijn klasgenoten en die zeiden dat het bij hun precies hetzelfde was. Ik denk dat ouders af en toe ook gewoon even de draad kwijt zijn, gelukkig weet ik die meestal wel te vinden.

Op het moment hebben mijn ouders het draadje van me afgepakt en zijn ze boos op me, vanwege mijn slechte cijfers. Ik ben bang dat ik huisarrest heb voor de rest van mijn leven.

Duim voor me,
Djouke.

Je kunt je verhaal inderdaad gewoon hier in een topic posten. Reclame maken voor je blog mag niet.